بازرگانی, صنعت

دستگاه بسته بندی ساشه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه بسته بندی ساشه-بامک

دنیای امروزی سرشار از تکنولوژی‌های به روز در زمینه‌های مختلف است که میتوانند به نسل بشری در زمینه تسهیل در زندگی و حفظ سلامت و آرامش کمک کنند. دستگاههای بسته بندی نیز از این تکنولوژی‌ها به دور نیستند و دانشمندان توانسته اند در این زمینه نیز به تولید دستگاههای پرکاربردی بپردازند که میتوانند به تولید بیشتر و بهداشتی تر مواد کمک کنند. دستگاههای بسته بندی انواع مختلفی دارند که در این مطلب میخواهیم به توضیحاتی در زمینه دستگاه بسته بندی ساشه بپردازیم و به شما اطلاعات خوبی در زمینه استفاده از ساشه‌ها در صنایع بسته بندی غذایی و دارویی بدهیم تا بتوانید بیشتر با این نوع بسته بندی آشنا شوید تا در صورت نیاز، به استفاده از آن بپردازید. پس با ما همراه باشید.

ساشه چیست؟

ساشه یا بسته بندی تک نفره در حقیقت به بسته بندی‌های کوچکی گفته میشود که توسط دستگاه بسته بندی ساشه برای بسته بندی هر نوع ماده مایع، پودری و یا گرانولی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع بسته بندی در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند به تولید کنندگان در این زمینه‌ها کمک شایانی در راستای تولید این نوع بسته‌ها کنند. حتما شما انواع بسته بندی‌های ساشه را از نزدیک بارها مشاهده کرده اید ولی شاید نام آن‌ها را که با نام ساشه شناخته میشوند کمتر به گوش شما خورده باشد. اگر بخواهیم برخی از انواع بسته بندی‌های ساشه را به شما معرفی کنیم میتوانیم به انواع بسته بندی‌های سس‌های تک نفره، نسکافه، نمک و … اشاره کنیم که تمامی‌آن‌ها بصورت ساشه بسته بندی شده اند و میتوانند به مصرف هر چه بهتر این مواد کمک کنند. این نوع بسته بندی‌ها را در صنایع دارویی نیز میتوانید برای انواع دارو‌ها بصوت پودری و … مشاهده کنید که میتوان با استفاده از این روش بسته بندی، میزان دقیق مصرف دارو را برای هر بار استفاده مشخص کرد تا از مصرف بیش از حد آن جلوگیری به عمل آورد.

دستگاه ساشه چیست؟

تا اینجای کار با ساشه و کاربردهای این نوع بسته بندی آشنا شدید. اکنون میخواهیم کمی‌راجع به دستگاههای بسته بندی ساشه که این نوع بسته‌ها را تولید میکنند صحبت کنیم تا بتوانید بیشتر با این نوع دستگاهها آشنا  شوید. در حقیقت دستگاههای بسته بندی ساشه به نوع خاصی از دستگاههای بسته بندی پنوماتیک و یا مکانیکی گفته میشود که میتوانند بصورت کاملا اتوماتیک به بسته بندی انواع محصولات بصورت ساشه و بسته‌های تک نفره بپردازند. این نوع دستگاهها قابلیت بسته بندی در حجم‌های گوناگون بصورت مایع، پودری و یا گرانولی را دارند. دستگاه ساشه میتواند برای هر نوع محصولی بصورت جداگانه ساخته و تولید شوند تا بتواند برای بسته بندی همان نوع محصول مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه بسته بندی 5 کاره ساشه بامککاربرد دستگاه ساشه چیست؟

در بالا کمی‌راجع به دستگاه ساشه و کاربردهای آن به شما اطلاعاتی را ارائه کردیم. اگر بخواهیم خیلی ساده به کاربرد دستگاههای ساشه بپردازیم باید بگوییم که ابتدا این نوع بسته بندی‌ها برای ارائه نمونه محصول یا اشانتیون توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفت. ولی کم کم و به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت جوامع و نیاز به استفاده از محصولات در نقاط مختلف و تولید انواع محصولات غذایی و دارویی نیاز به استفاده از این نوع بسته بندی‌ها در جامعه افزایش یافت. به همین شکل شرکت‌های تولید کننده به فکر راه اندازی خطوط تولید محصولات بصورت بسته‌های تک نفره یا همان ساشه افتادند تا بتوانند نیاز جامعه را پاسخگو باشند. علاوه بر تمامی‌موارد ذکر شده، رعایت اصول بهداشتی در این نوع بسته بندی‌ها، مسئولان بهداشت کشورها را نیز مجاب کرد تا مصرف کنندگان و تولید کنندگان را به استفاده از این نوع بسته بندی‌های ساشه ترغیب نمایند. بنابر این استفاده از بسته بندی‌های ساشه یا همان تک نفره امروزه به یکی از امور روزمره تبدیل شده است و میتوان با کمی‌جستجو در بازار، انواع محصولات بسته بندی شده به شکل ساشه را مشاهده کرد.

انواع ساشه کدام است؟

تا اینجای کار با ساشه و کاربرد آن آشنا شدید. اکنون میخواهیم کمی‌راجع به انواع بسته بندی‌های تک نفره یا ساشه و اشکال مختلف آن‌ها صحبت کنیم. معمولا بسته بندی‌های ساشه بصورت مدادی ( بسته بندی‌های نسکافه )، هرمی‌( بسته بندی‌های گیاهان دارویی )، سه طرف دوخت ( بسته بندی‌های انواع سس )، چهار طرف دوخت ( انواع کرم، شامپو، سس و … ) تولید و روانه بازار میشوند. ساشه‌ها بسته به نوع محصول و شکل ظاهری مورد نظر تولید کننده تولید و به بازار ارائه میگردند. شکل ظاهری بسته بندی محصولات میتواند تاثیر بسزایی در فروش و حفظ کیفیت محصولات در دراز مدت داشته باشد. انتخاب بسته بندی شیک و البته کاربردی توسط کارفرما و تولید کننده میتواند بصورت مستقیم در فروش محصولات تاثیر داشته باشد.

دستگاه بسته بندی ساشه 3 کاره بامکانواع دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاههای بسته بندی ساشه یکی از انواع دستگاههای پیشرفته بسته بندی در زمینه تولید ساشه یا بسته بندی‌های تک نفره میباشد. این نوع دستگاهها میتوانند به خوبی بسته به نوع محصول مورد نظر برای بسته بندی، ساخته و تولید شوند. دستگاههای بسته بندی ساشه از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به دستگاههای بسته بندی معمولی دارند ولی در باطن تفاوت‌های بسیار زیادی با این نوع دستگاهها دارند. معمولا دستگاههای بسته بندی ساشه بصورت پنوماتیک و مکانیک تولید میشوند که البته نوع پنوماتیک پرکاربرد تر میباشد. نوع دستگاه مکانیکی میتواند برای مواد گرانولی مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر قصد داشته باشید تا از دستگاه بسته بندی ساشه استفاده کنید میبایست ابتدا نیاز سنجی به عمل بیاورید و نوع محصول خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید. این نوع دستگاههای بسته بندی برای هر محصول بصورت جداگانه تولید و ساخته میشوند. حتما دقت کنید که دستگاه مورد نظر برای چه محصولی ساخته و خریداری میشود تا بتوانید در آینده و هنگام تولید به مشکل بر نخورید. البته در سال‌های اخیر شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت دستگاههای ساشه بسیار پیشرفت داشته اند و به تازگی یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت و تولید دستگاههای بسته بندی به نام البرز ماشین کرج اقدام به ساخت دستگاه بسته بندی ساشه 3 کاره و 5 کاره کرده است که میتواند برای بسته بندی انواع محصولات بصورت مایع و پودری در انواع اشکال مدادی، هرمی‌و 3 طرف دوخت بپردازد که میتواند در کاهش هزینه تولید و عدم خریداری دستگاههای مضاعف به کارفرما و تولید کننده کمک شایانی کند.

دستگاه بسته بندی ساشه را از کجا تهیه کنیم؟

دستگاههای بسته بندی ساشه انواع گوناگونی دارند و میبایست ابتدا آن‌ها را بشناسید تا بتوانید بسته به نوع محصول خود از آن‌ها استفاده کنید. شرکت‌های معتبر زیادی در بازار ایران وجود دارند که به تولید دستگاههای بسته بندی پرداخته اند که با کمی‌جستجو در بازار‌های اینترنتی میتوانید با بهترین وب سایتهای‌های آن‌ها نظیر فامکو، بامک، ویترین نت و … آشنا شوید. دستگاه ذکر شده در بالا که قابلیت بسته بندی بصورت 5 کاره و 3 کاره را دارا میباشد را میتوانید در وب سایت بامک مشاهده، بررسی و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید. خوشحال میشویم تا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *