پزشکی

بررسی هزینه آزمایش‌های کاشت مو

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند روی جذابیت ظاهری افراد تاثیرگذار باشد، داشتن موهایی خوش حالت و پرپشت است. امروزه به دلیل استرس، تغییر شیوه زندگی، تغذیه نامناسب و… بسیاری از افراد دچار ریزش مو شده‌اند. این عارضه در گذشته راه درمانی نداشته است اما خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی راه و روش‌های درمانی بسیاری برای این عارضه ایجاد شده‌ است. برای کاشت مو ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید، پزشک با انجام آزمایشات متعدد می‌تواند نوع عمل کاشت موی شما را مشخص کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با آزمایشات قبل از عمل کاشت مو بیشتر آشنا شوید.

آزمایش‌های قبل از کاشت مو کدامند؟

با توجه به مقاله معتبر در وب‌سایت healthline: در کاشت مو از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به تیغ اسکالپل و سوزن اشاره کرد. از این رو پزشکان و پرستاران ممکن است در حین کاشت موی فرد به خود آسیب بزنند. تماس با خون مراجعه کننده نه تنها برای آن‌ها بلکه برای مراجعین دیگر هم ممکن است خطرناک باشد. از این رو پزشکان قبل از کاشت مو از بابت سالم بودن فرد و نداشتن بیماری عفونی اطمینان حاصل می‌کنند.
برای اثبات آن از آزمایشات مختلفی استفاده می‌کنند، اگر در این میان فردی بیماری عفونی در خون خود داشته باشد، پزشکان از درمان آن خودداری نمی‌کنند بلکه با دقت بیشتر و با استفاده از تجهیزات بهداشتی قوی‌تر این کار را انجام می‌دهند. اما آزمایشاتی که باید قبل از عمل کاشت مو انجام دهید عبارتنداز:

آزمایش HIV

این آزمایش بیشتر برای بیمارانی انجام می‌شود که روش کاشت موی آن‌ها از طریق جراحی است. این نوع آزمایش تنها محدود به کاشت مو نیست، بلکه در هر عملی که منجر به جراحی باز شود آزمایش اچ آی وی گرفته خواهد شد. در صورت مثبت بودن، بیماری به راحتی می‌تواند از طریق خون منتقل شود، از این رو کادر درمان با تجهیزات بهداشتی ایمن‌تری عمل را انجام می‌دهند.

آزمایش FBS

این آزمایش مربوط به قند خون بدن است، در این آزمایش میزان گلوکز موجود در خون شما اندازه‌گیری خواهد شد. از این رو مشخص می‌شود که آیا مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستید یا نه؟

آزمایش CBC

یکی از رایج‌ترین آزمایشات که نشان دهنده وضعیت کلی فرد بوده، آزمایش CBC است. در این آزمایش سلول‌های خونی فرد اندازه‌گیری می‌شود. علاوه بر سلول‌های خونی وجود بیماری‌های مختلفی چون آنمی، کم‌خونی، لوسمی‌و… را می‌توان از طریق آزمایش ثابت کرد. آزمایش CBC بیشتر برای افرادی که قصد انجام کاشت مو به روش جراحی را دارند تجویز می‌شود.

آزمایش چربی و کلسترول

یکی از مهم‌ترین آزمایشات لازم در عمل کاشت مو، آزمایش چربی و کلسترول بدن است. در صورت افزایش میزان چربی بدن، عمل کاشت مو می‌تواند با مشکل روبه‌رو شود. چربی اضافه در بدن می‌تواند خطر لخته شدن خون و تولید پلاکت را افزایش دهد، همین امر منجر به بروز سکته قلبی و مغزی در فرد خواهد شد. به همین دلیل بهتر است قبل از عمل چربی خون فرد اندازه‌گیری شود.

سایر آزمایشات

از دیگر آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت مو می‌توان به آزمایش ادرار، تست بیهوشی، تست انعقادی PT و PTT  اشاره کرد.

قیمت کاشت مو چقدر است؟

با توجه به محتوای منتشر شده در کلینیک صدف در رابطه با قیمت کاشت مو: در ایران متخصصین باتجربه زیادی وجود دارند که عمل کاشت مو را باکیفیت جهانی و هزینه به مراتب کمتری انجام می‌دهند. به طور مثال می‌توانیم به سراغ کشور ترکیه برویم. ترکیه در سال‌های اخیر به پایتخت جراحی‌های اروپا تبدیل شده. در این کشور هزینه کاشت تقریبا ۲۵۰۰ دلار است. با این حال این رقم بسیار هم ارزان‌تر از هزینه کاشت در دیگر کشورهای اروپایی است. یکی از مهم‌ترین دلایل این اختلاف قیمت، اختلاف قیمت ریال و دلار است. وجود پزشکان متخصص زیاد هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل این اتفاق باشد. اما در نهایت همانطور که گفته شد، در ایران می‌توانید کاشت مو را باکیفیتی حتی بیشتر از کشورهای اروپایی و هزینه پایین‌تر انجام دهید.

هزینه‌های مراقبت بعد از کاشت مو چگونه است؟

اگر به دنبال بهبودی کامل بعد از عمل کاشت مو هستید، بهتر است داروهای تجویز شده از جانب پزشک را در موعد مقرر خود استفاده کنید. خرید داروها، شوینده، سرم مخصوص مو ممکن است با هزینه بالایی برای شما همراه باشد اما موجب تثبیت عمل کاشت مو و کوتاه شدن دوران نقاهت خواهد شد. با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با مراقبت‌‌های بعد از کاشت مو: همکاران ما در کلینیک صدف با پشتیبانی 24 ساعته اوضاع شما را بعد از عمل پیگیری می‌کنند. پس نگران نباشید و تا حد امکان به توصیه­های زیر عمل کنید:

  • از آنجایی که ممکن است برای کاشت مو به شما آرام­بخش تزریق شده­ باشد، بهتر است پس از عمل جراحی از کسی بخواهید شما را به خانه برساند و خودتان رانندگی نکنید.
  • تا 7 روز اول بعد از عمل و همچنین اگر به مدت طولانی سرتان متورم است، به هنگام خواب سر خود را بالاتر از حد معمول از بدنتان قرار دهید؛ به این­ منظور می­توانید از دو بالش استفاده کنید. بهتر است در این ایام طاق­باز بخوابید.
  • از جراح یا پرستار خود بخواهید داروهای بی­خطر برایتان تجویز کند.
  • برای جلوگیری از تورم سر که معمولا در روز سوم یا چهارم بعد از عمل رخ می­دهد، دقیقا بالای ابروهایتان یخ قرار دهید.
  • شتسشوی سر خود را از روز سوم شروع کنید و هنگام شستشو، پوست سر خود را به آرامی‌ماساژ داده و از برخورد مستقیم جریان آب به آن جلوگیری کنید.
  • برای شستشوی پوست سر، از یک فنجان آب استفاده کنید.
  • برای رفع خارش، به آرامی‌نرم­کننده را روی پوست سر خود بمالید.
  • تا یک ماه پس از عمل از رنگ کردن موهای خود بپرهیزید.
  • انتظار ریزش مو را داشته­ باشید. ریزش مو از دو تا چهار هفته بعد از عمل به معنی آسیب فولیکول­ها نیست؛ بلکه بخشی از چرخه رشد طبیعی مو است. پس از حدود 12 تا 15 ماه، موهای شما دوباره شروع به رشد خواهندکرد.

جمع بندی

عارضه ریزش مو در افراد می‌تواند ناشی از عوامل خارجی چون تغذیه ناسالم، استرس، عوامل ارثی، ژنتیکی، اضطراب و.. باشد. ریزش مو اگر در زمان مناسب تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند منجر به بروز طاسی در افراد شود. از این رو اگر دچار ریزش مو شده‌اید بهتر است برای درمان آن سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *