سرمایه گذاری, علم و فناوری

انواع حساب در فارکس و تفاوت آنها و بهترین برای ایرانیان

بینگ ایکس

بازار فارکس از بازارهای مالی مهم و معتبر در دنیای معاملات است و چه خوب که یک صرافی بروکر دوکاره مثل بینگ ایکس bingx برای کمک به ایرانیان وجود دارد. این بازار متشکل از کارگزاری و بروکرهای بسیار زیادی در سراسر دنیاست که هر کدام از آنها حساب‌های مختلفی را در اختیار تریدرها و سرمایه گذاران قرار می‌دهند. افراد تازه کار و مبتدی و حتی افرادی که در معاملات بسیار حرفه‌ای هستند، باید با توجه به استراتژی، نوع معاملات و سبک معاملاتی خود، بروکر و حسابی را انتخاب کنند که بیشترین انطباق را با خواسته و اهداف آنها داشته باشد. فرقی نمی‌کند که کاربر و ترسدر مورد نظر به صورت حرفه‌ای باشد و از حساب vip استفاده کند و یا یک کاربر تازه وارد و نابلد که قرار است از یک حساب استاندارد استفاده کند. به هر حال شخص مورد نظر باید اشراف کاملی به انواع حساب داشته باشد و آنها را به خوبی بشناسد.

ما در این مطلب قصد داریم تا انواع حساب در فارکس را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و ببینیم کدام حساب برای کاربران ایرانی و یا افراد تازه وارد مناسب است و همچنین باید ببینیم انتخاب این حساب باید طبق چه اصولی صورت پذیرد. پس با ما همراه باشید:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

1. منظور از حساب در فارکس چیست و چه مفهومی‌دارد؟

2. چه نوع حسابی در فارکس برای مبتدیان، بهترین حساب است؟

3. تفاوت و مقایسه حساب‌های فارکس

4. چه حسابی در فارکس برای کاربران ایرانی بهتر است؟

معرفی حساب در فارکس

صرافی bingxدر بازار فارکس با وجود تعداد بسیار زیادی بروکر و کارگزاری، حساب‌های متعددی وجود دارد که کاربران و سرمایه گذاران این بازار می‌توانند از آنها استفاده کنند. این بروکرها از طریق همین حساب‌ها به تریدرها خدمات رسانی کرده و این امکان را به کاربران می‌دهند که به حساب‌های مختلفی دست پیدا کنند.

اگر حساب‌های فارکس در بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید، می‌بینید که این حساب‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و هر کدام شرایط خاصی را برای استفاده می‌طلبند. تریدرها و سرمایه گذارانی که وارد این بازار معاملاتی می‌شوند، با توجه به هدفی که از معامله در این بازار دارند، یک حساب را انتخاب می‌کنند. البته لازم به ذکر است که کاربران  غیر مبتدی باید با توجه به تجربه قبلی که در استفاده از حساب‌های مختلف داشته‌اند، یکی از آنها را که بیشتریت همخوانی با اهدافشان را دارد، انتخاب کرده و در آن مشغول شوند.

این امکان منجر به این شده است که تریدرها بتوانند با اختیار عمل و آزادی بیشتری وارد این معاملات شده و حساب مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

بروکرهای مختلف و معروف که در ایران هم طرفداران بسیاری دارند، حساب‌های مختلفی را به کاربران خود ارائه و پیشنهاد می‌کنند. پیش از بررسی حساب‌های مختلف در بروکرهای معروف، بهتر است چند مورد از این حساب‌ها را معرفی کنیم:

·        حساب معاملاتی استاندارد در فارکس

·        حساب معاملاتی مینی فارکس

·        حساب میکرو فارکس

·        حساب تخصصی یا VIP

·        حساب دمو فارکس ( آزمایشی )

·        حساب MANAGE ACCOUNT

·        حساب ECN

·        حساب STP

·        حساب PAMM

در اینجا به ذکر نام چند بروکر معروف می‌پردازیم که حساب‌های مختلفی را ارائه می‌کنند و کاربران می‌توانند از هر کدام استفاده کنند.

1. بروکر آلپاری:

این بروکر از معروف‌ترین بروکرهای دنیاست که ایرانی‌های بسیاری در آن از خدمات ارزنده و انواع حساب آن استفاده می‌کنند. در این بروکر انواع حساب استاندارد، میکرو فارکس، ecn و حساب PAMM و حساب رمز ارز وجود دارد.

2. بروکر فارکس لایت:

در این بروکر نیز مانند آلپاری، حساب‌های مختلفی وجود داشته و به کاربران ارائه می‌شود. تریدرهای این صرافی می‌توانند متناسب با نیاز خود یکی از این حساب‌ها را انتخاب کرده و با آن معامله کنند. در این صرافی حساب کلاسیک، PAMM و کریپتوکارنسی و ECN و سنت برقرار است و به کاربران ارائه می‌شود. این بروکر از بروکرهای بسیار معروف است و کاربران آن بسیار زیاد است.

3. بروکر ICM:

این بروکر که در استرالیاست، می‌تواند حساب‌های مختلفی همچون حساب ECN و حساب استاندارد و میکرو فارکس و همچنین حساب اسلامی‌و حساب منیج و مدیریت شده را ارائه کند.

4. بروکر bingx:

این بروکر که در سنگاپور قرار گرفته شده دارای نمایندگی‌های فعال در کشورهای مختلف بوده و هم از ارزهای دیجیتال و هم فارکس پشتیبانی می‌کند و از زبان فارسی پشتیبانی کرده و خدمات فیوچرز و اسپات و کپی ترید و تریدینگ ویو و متاتریدر5 و … را دارد و در حال حاضر بهترین گزینه برای ایرانیان است.

معرفی و مقایسه حساب‌های فارکس

بعد از معرفی نام حساب‌های معروف در فارکس و همچنین بروکرهای ارائه کننده آنها، نوبت به معرفی حساب‌ها می‌رسد. اگر دوست دارید حساب‌های فارکس را بیشتر و بهتر بشناسید و بتوانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید، حتما ادامه مطلب را با دقت بیشتری بخوانید:

·        حساب معاملاتی استاندارد در فارکس:

این نوع از حساب در فارکس که توسط بروکرها ارائه شده است، به حساب معاملاتی رایجی تبدیل شده است. نقطه شروع معاملات افراد تازه وارد به یک بروکر، از این حساب آغاز می‌شود. تجربه استفاده از این حساب، ساده و قابل فهم است. این حساب در مقایسه با حساب VIP و حساب حق بیمه، نیاز به سرمایه کمتری دارد. معامله گر در این حساب می‌تواند در لات کوچکتر معامله کند. این حساب بر خلاف سایر حساب‌ها می‌تواند دسترسی به جفت ارزهای مختلف را امکان پذیر کرده و انواع استراتژی و سیک معاملاتی را می‌توان با آن اجرا کرد. این حساب یک نوع حساب پایه است.

·        حساب معاملاتی مینی فارکس:

این حساب مانند حساب استاندارد بوده ولی اندازه آن کوچکتر است. می‌توان با سرمایه کمتری وارد این بازار شد. این حساب در مقایسه با استاندارد، به این صورت است که به جای 100 هزار واحد می‌توان با مقدار کمتر که معمولا 10 هزار واحد است، معامله کرد. افراد تازه وارد و کسانی که می‌خواهند استراتژی و سبک مد نظر خود را ارزیابی و امتحان کنند، از حساب مینی فارکس استفاده می‌کنند.

·        حساب میکرو فارکس:

این حساب از حساب مینی کوچکتر بوده و برای افرادی است که خواهان سرمایه گذاری کمتر از میزان 10 هزار واحد هستند. معمولا در این حساب، صحبت از 1000 واحد است. حساب‌های میکرو نیز نسبت به حساب‌های استاندارد یا مینی حداقل نیاز به سپرده کمتری دارند و می‌توانند به اهرم‌هایی تا 1:500 دسترسی داشته باشند. این اهرم به این معنی است که به ازای هر دلار سپرده شده، معامله گر می‌تواند تا 500 دلار معامله کند. افرادی که دوست دارند در واحدهای کوچک و اندازه‌های کمتری معامله کنند، می‌توانند از این حساب استفاده کنند.

·        حساب تخصصی یا VIP:

این حساب برای افرادی است که خواهان سرمایه گذاری بالاتری هستند و در مقایسه با حساب‌های استاندارد، میکرو و مینی، الزامات سپرده بالاتری هستند. همچنین اسپرد کمتر، مدیریت شخصی حساب و اهرم‌های بالاتری دارد.

·        حساب دمو فارکس آزمایشی ):

این حساب در بروکر می‌تواند نقش یک حساب برای آموزش و یادگیری معاملات جفت ارز باشد. ثبت نام در آن رایگان بوده و با پول مجازی در ان معامله می‌شود. بسیاری از بروکرها، ابزارها و فایل‌های آموزشی را در این قسمت ارائه می‌دهند. این حساب مانند حساب دمو در صرافی بینگ ایکس BINGX می‌باشد که با پول VST می‌توان در آن معامله انجام داد.

·        حساب MANAGE ACCOUNT:

این حساب در فارکس، حسابی است که در آن یک مدیر پول حرفه‌ای یا یک تیم از مدیران پول حساب مذکور را از سوی دارنده حساب معامله کرده دارنده آن به مدیر پول این اجازه و وکالت را می‌دهد تا حساب را معامله کند. اما کنترل حساب با خود اوست. این حساب مختص سرمایه گذارانی است که دوست دارند در معاملات خود، پتانسیل و بازدهی بالایی داشته باشند.

·        حساب ECN:

این حساب در فارکس به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون دخالت و به طور کاملا مستقیم به بازارهای بین بانکی دسترسی داشته باشند. اسپرد این حساب پایین است و معمولا کمیسیون دریافت می‌شود. این حساب به ویژه برای معامله گران با حجم بالا، اسکالپرها و کسانی که از استراتژی‌های معاملاتی خودکار استفاده می‌کنند جذاب است.

·        حساب STP:

این حساب به حساب مستقیم پردازش معروف است و شبیه به حساب ECN است. این حساب به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که مستقیم به بازار بین بانکی دسترسی داشته باشند. این حساب‌ها  اسپرد کمی‌گسترده‌تر ارائه می‌کنند و همچنین دارای نشانه‌گذاری روی اسپرد هستند، اما همچنان پایین‌تر از اکانت مارکت‌مکر هستند.

·        حساب PAMM:

این نوع حساب در فارکس، حساب مدیریت شده است. این حساب فقط توسط برخی از کارگزاران و بروکرها ارائه می‌شود. این حساب می‌تواند راهی را پیش روی سرمایه گذاران قرار دهد که به تخصص مدیران پول حرفه‌ای بدون نیاز به طی کردن مراحل راه‌اندازی و مدیریت یک حساب منیج شده، جداگانه دسترسی داشته باشند.

انتخاب بهترین حساب در فارکس برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای

bingxهمیشه افراد مبتدی در انتخاب نوع حساب برای خود دچار سردرگمی‌شده و نمی‌دانند که وارد چه حسابی شوند و در آن بستر معاملات جفت ارز خود را انجام دهند. افراد حرفه‌ای نیز به دنبال همین مطلب هستند تا بتوانند معاملات خود را به راحتی انجام داده و سود کسب کنند.

انتخاب یک حساب به عنوان حساب معاملاتی برای یک کاربر و سرمایه گذار، می‌تواند بسیار مهم و کلیدی باشد. این حساب باید با توجه به اهداف فردی معامله گر و تحمل ریسک بالا و همچنین تجربه معاملاتی انتخاب شود. برای مثال می‌توان گفت که اگر یک سرمایه گذار روی به دست آوردن سود بالا تمرکز کند و تمایل به پذیرش ریسک بالایی داشته باشد، حساب ECN برای او مناسب و بهترین گزینه است. و اگر یک معامله گر خواهان سود ثابت در مدت زمان طولانی باشد، بهترین حساب برای او، حساب استاندارد است.

افراد غیرحرفه‌ای و سرمایه گذارانی که به تازگی وارد فارکس می‌شوند، می‌توانند از حساب PAMM استفاده کنند. زیرا این افراد دوست دارند که از بازار سود به دست بیاورند اما دانش لازم برای این کار را ندارند.

و کلام آخر

حساب‌های مختلفی در فارکس و بروکرهای آن وجود دارد که هر کدام می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای مناسب باشد. اما کاربران و سرمایه گذاران ایرانی باید وارد بروکرهایی شوند که مشکل خاصی با آنها نداشته باشد. در ضمن ریسک آن باید پایین باشد زیرا کاربران ایرانی از بازارهای مالی دنیا مانند فارکس، محروم هستند و جزء لیست تحریم‌های بین المللی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر می‌توان بدون دردسر خاص، در صرافی بینگ ایکس BINGX جفت ارزهای فارکس را به راحتی معامله کرد.

منبع: صرافی بینگ ایکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *