آموزش, صنعت, کسب و کار

آموزش تعمیر کمپرسور badro

کمپرسورها به دلیل استهلاک بالا در موارد مختلفی نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات مختلف دارند. معمولا تعمیر کمپرسور‌ هزینه‌های مختلفی را به دنبال داشته و از این رو باید تا حد امکان هزینه و نگهداری آن را کاهش داد. حال در ادامه شایع‌ترین مشکلاتی که برای کمپرسور‌ها به وجود می‌آید را بیان می‌کنیم تا خود به راحتی بتوانید دستگاه را با کمترین هزینه تعمیر کنید. همچنین برای تعمیر کمرسور می‌توانید از متخصصین badro کمک بگیرید تا با کمترین قیمت کمپرسور شما را تعمیر کنند.

چه ابزاری برای تعمیر کمپرسور نیاز داریم؟

اولین موردی که باید در آموزش تعمیر کمپرسور با آن آشنا شوید، ابزار و لوازمی‌است که در هنگام تعمیر کمپرسور به آن‌ها نیاز دارید. از جمله مهم‌ترین ابزار برای این امر را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • دستگاه جوش استیلن اکسی یا پروپان اکسی: برای انجام برخی از جوشکاری‌های کوچک استفاده از این دستگاه می‌تواند کار ساز باشد.
  • اتصال قلاب سیم برای چرخ به همراه آداپتور: از این این مورد می‌توانید برای نگه داشتن چرخ در کنار یکدیگر بهره بگرید.
  • عینک ایمنی
  • انواع آچار: از جمله مهم‌ترین آچار‌هایی که برای تعمیر کمپرسور به آن‌ها نیاز دارید می‌توان به آچار ۱۳/۱۶، آچار ۹/۱۶، آچار ۲، ½ و ۲ آچار قابل تنظیم اشاره کرد.
  • میله جوشکاری
  • میله برنزی

علاوه بر این موارد به قطعات کمپرسور اسکرو برای تعویض آن‌ها نیز نیاز دارید. معمولا قطعات یدکی که نیاز به تعمیر دارند می‌توان به مانومتر، شیر خروجی هوا، کلید اتومات، شیر یکطرفه، سوپاپ اطمینان اشاره کرد.

در چه مواردی نیاز به تعمیر کمپرسور داریم؟

کمپرسور‌ها از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که ایراد در هر کدام از آن‌ها می‌تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد. از این رو باید با آشنایی با  اشکلاتی که برای دستگاه به وجود می‌آید، به فکر تعمیر کمپرسور باشید. در برخی از موارد مشکلاتی که برای دستگاه رخ می‌دهد، تعمیرش نیاز به متخصص دارد و در این مواقع می‌توانید از متخصصین و کارشنانسان badro کمک بگیرید. اما در برخی از موارد خود می‌توانید کمپرسور را با پی بردن به اشکالش برطرف کنید.

تعمیر کمپرسور؛ روغن دادن کمپرسور

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از کمپرسور‌ها به وجود می‌آید، روغن دادن دستگاه است. برای آن که بتوانید این مشکل را به طور کامل حل کنید، استفاده از روش‌های زیر بسیار کارآمد است.

  1. باید mpv را مجددا تنظیم کنید، چرا که پایین بودن mpv روغن دستگاه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  2. یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند سبب روغن دادن دستگاه شود، فیلتر مخزن جدا کننده است. از این رو حتما به این مورد برای تعمیر کمپرسور در هنگام روغن دادن توجه کنید.
  3. گرفتگی در لاین scavenge یکی دیگر از مواردی است که در هنگام کار کردن دستگاه می‌تواند روغن آن را کاهش دهد. احتمال آن که روغن دادن دستگاه به این دلیل باشد، بسیار زیاد است.

اگر با انجام مراحل فوق مشکل دستگاه حل نشد می‌‌توانید با استفاده از تعویض روغن  از روغن دادن دستگاه جلوگیری کنید. به طور کلی تعویض روغن و تعویض فیلتر کمپرسور از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام سرویس کاری دستگاه به آن توجه کرد.

اگر با انجام تمامی‌این موارد مشکل دستگاه حل نشد، می‌توانید از متخصین badro  کمک بگیرید.

حل مشکل داغ شدن بیش از اندازه کمپرسور

به طور کلی داغ شدن کمپرسور یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که برای دستگاه به وجود می‌آید و از این رو باید با تعمیر کمپرسور این مشکل را به طور کامل برطرف کرد.

  1. در این مواقع اولین موردی که باید به آن توجه کنید، میزان روغن دستگاه است. اگر روغن کم باشد، باید روغن کافی را به آن اضافه کنید.
  2. اگر روغن دستگاه کم نبود و یا با اضافه کردن روغن دستگاه باز هم داغ می‌شد، باید خطوط انتقال روغن را چک کنید، چرا که شاید مسدود شده باشد.
  3. کثیف بودن فیلتر روغن نیز می‌تواند از دیگر دلایل داغ شدن دستگاه باشد، که برای تعمیر کمپرسور باید آن را تعویض کرد.
  4. از دیگر موادی که کثیفی آن می‌تواند سبب این مشکل شود، کثیفی سطح رادیات است.

اگر با انجام مراحل فوق دستگاه بازهم داغ می‌شد، می‌توان مشکل را مربوط به سیستم خنک کننده دانست. از این رو می‌توانید از تعمیرکاران badro برای چک کردن سیستم خنک کننده کمک بگیرید.

تعمیر کمپرسور؛ بالا رفتن فشار کمپرسور

در برخی از دستگاه‌ها با این مشکل روبه‌رو هستیم که فشار دستگاه تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و از این رو دیگر کلید اتومات نمی‌تواند عملکرد سابق را داشته باشد.

معمولا یکی از دلایلی که سبب بالا رفتن فشار می‌شود، پرشر سوییچ است که با تعویض آن می‌توان این مشکل را به طور کامل برطرف کرد.

احتمال دیگری که سبب بروز این مشکل می‌شود، پرش سوییچ تنظیمات است. از این رو می‌توان با تنظیم مجدد پرش سوییچ از افزایش فشار بیش از حد جلوگیری کرد.

خرابی آنلودر یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند فشار دستگاه را افزایش دهد. اگر آنلودر دستگاه با مشکل روبه‌رو شود فشار باد غیر عادی برای دستگاه به وجود می‌آرود.

به طور کلی می‌توان گفت که این مشکل در بسیاری از کمپرسور‌های اسکرو و پیستونی به وجود می‌آید. دلیل این موضوع می‌تواند قطعات مختلف و متنوع کمپرسور باشد. از این رو به طور کلی باید گفت که برای نگهداری از کمپرسور‌ها، باید به قطعات کمپرسور اسکرو توجه بسیار زیادی داشت.

تنظیم هوای درست شده کمپرسور با مشکل روبه‌رو شده است

یکی دیگر از شایع‌ترین مشکلاتی که می‌تواند برای کمپرسور‌ها به وجود بیاید، عدم تنظیم هوا درست شده در آن است. برای حل این مشکل می‌توانید از راه‌حل‌های زیر کمک بگیرید.

کثیف شدن  فیلتر هوای کمپرسور یکی از مشکلاتی است که می‌تواند برای دستگاه به وجود آید. از این رو با تعویض فیلتر کمپرسور می‌توانید، سبب تعمیر کمپرسور شوید.

در این مواقع می‌توان گفت که فیلتر separator می‌تواند دلیل این موضوع باشد و با سرویس کردن آن می‌توان مشکل دستگاه را به طور کامل حل کرد.

خرابی آنلودر علاوه بر آن که سبب بالا رفتن فشار می‌شود، می‌تواند در عدم تنظیم میزان هوای درست شده نقش داشته باشد. به همین دلیل برای تعمیر کمپرسور به این مورد بیش از پیش توجه کنید.

اگر تسمه‌های دستگاه به خوبی سفت نشده باشند، می‌توانند مشکلات مختلفی را به وجود آورند که یکی از این موارد عدم تنظیم هوا توسط کمرسور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *