سرمایه گذاری, علم و فناوری

چرا خرید تتر همان سرمایه‌گذاری روی دلار است؟

رمزارز تتر (Tether) که در بازار با نشان USDT معرفی می‌شود، رمزارزی است مبتنی بر بلاک‌چین که کوین‌های در گردش آن با ارزفیات سنتی مانند دلار، یورو، ین، یوان و طلا که در یک حساب بانکی مشخص ذخیره شده، پشتیبانی می‌شود.

تتر به دلیل وابستگی که با ارز فیات دلار دارد، یک استیبل کوین یا رمزارز باثبات به شمار می‌آید. به همین ترتیب، این رمزارزها برخلاف ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌ کوین و اتریوم که درگیر نوسانات شدید می‌‌شوند، همیشه ارزش ثابتی دارند و تنها با تقویت و تضعیف ارزش ارزهای فیات، ارزش آن‌ها تغییر خواهد کرد. همین قابلیت آن‌ها را به ابزاری مناسب برای معامله و حفظ ارزش سرمایه تبدیل می‌کند. با استفاده از تتر می‌توانید ثبات ارزش سرمایه خود را تضمین کنید. ارزش ثابت و پایدار استیبل کوین‌ها می‌تواند آن‌ها را به یک ابزار ساده و رایج برای معامله تبدیل کند.

به طور خاص، تتر به دسته استیبل‌کوین‌هایی که با ارز فیات پشتیبانی می‌‌شوند تعلق دارد. پشتوانه این رمزارز دلار آمریکا است. سایر استیبل‌کوین‌ها ممکن است به کالاهای معاملاتی دیگر مانند طلا یا ارزهایی مانند ین، یورو و … وابسته باشند.

شرکت تتر انواع مختلفی از تتر با پشتوانه‌های متفاوت صادر کرده، است. مانند، تتر طلا (AUXT) که به طلا وابسته است یا تتر یورو (EURT)، همچنین تتر پزو (MXNT) با پشتوانه پزو مکزیک و یوان تتر(CNHT) که با یوان دیجیتال پشتیبانی می‌شود. با این وجود، رایج‌ترین نوع تتر همچنان USDT است.

تتر به عنوان ارزدیجیتال

تتر پلی بین ارزهای فیات و رمزارزها است که به دلیل ثبات و شفافیت بیشتر و حداقل نرخ هزینه و کارمزد اغلب معامله‌گران برای انجام معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. یک معامله لازم است که همیشه مقداری تتر در کیف پول دیجیتال خود داشته باشد.

تتر یکی از بزرگترین و رایج‌ترین استیبل‌کوین‌‌ها در بازار است. با انعطافی که به عنوان جایگزین دلار از خود نشان داده توجه سرمایه‌گذاران و صرافی‌‌های زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است که شرکت تتر هیچ تضمینی برای حق بازخرید یا خرید و فروش تتر با پول واقعی ارائه نداده است. این امر بدان معناست که تتر نمی‌تواند جایگزین صد در صد دلار آمریکا باشد.

از نظر علمی، استیبل کوین‌ها گمانه‌زنی در مورد بازار ارزهای دیجیتال را آسان کرده‌اند. از دلایل رشد سریع و محبوبیت آن‌ها می‌توان به استفاده از استیبل کوین‌ها به عنوان وثیقه توسط پروتکل‌های وام‌دهی و سرمایه‌گذاری مالی غیرمتمرکز (دیفای) اشاره کرد.

ویژگی‌های مهم تتر

نوسان در بازار کریپتو یکی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران است. زمانیکه فروشندگان قصد قدرت نمایی دارند، سرمایه‌گذاران گزینه‌های زیادی ندارند، یا باید صبر کنند و منتظر یک بازار صعودی باشند یا دارایی خود را بفروشند و دوباره به ارز فیات تبدیل کنند. اما در این شرایط، تبدیل دارایی کریپتو به تتر می‌تواند راه حل مناسب‌تری باشد.

ثبات قیمت

این رمزارز به دلار آمریکا متصل است و از نظر ارزش نسبت 1 به 1 را با دلار آمریکا حفظ می‌کند. اما همیشه هم قیمت USDT برابر با یک دلار آمریکا نیست. گاهی اوقات شاهد نوسانات خیلی جزئی در آن هستیم. گاهی ممکن است قیمت ۰.۹۸ دلار باشد و یا به ۱.۰۱ دلار برسد.

حداقل کارمزد

کارمزد برای تبدیل و انتقال ارزهای فیات به شیوه سنتی بسیار بالاست، اما از آنجا که تتر یکی از دارایی‌های بلاک‌چین است، کارمزد نقل و انتقالات آن بسیار ناچیز است. بعلاوه، تبدیل سایر رمزارزها به تتر به سادگی و با حداقل کارمزد انجام می‌پذیرد. از این رو، تتر راهی بسیار آسان و کم هزینه برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا به راحتی دارایی خود را جا به جا کنند و از نوسانات بازار در امان باشند.

مبادله و انتقال آسان

نکته قابل توجه این است که تتر را می‌توان به آسانی بیت ‌کوین در سراسر جهان مبادله کرد و انتقال داد. تتر به راحتی در صرافی‌های سراسر دنیا برای انجام معاملات استفاده می‌شود و نقدینگی آنها را افزایش می‌دهد. این استیبل کوین گزینه مناسبی به عنوان ابزار خرید یک تریدر ارزدیجیتال به شمار می‌آید که به جای ارزفیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تتر انتقال پول نقد واقعی به ارز دیجیتال و بالعکس را تسهیل می‌کند. این قابلیت در برخی مناطق جهان وجود دارد. در برخی از مناطق تبدیل رمزارز به ارز فیات کار دشواری است. در بعضی از کشورها نیز این عمل هنوز غیرقانونی است. برای این مناطق، تتر به عنوان یک گزینه مناسب به شمار می‌آید. این در حالیست که در برخی از کشورها نیز می‌توان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت انجام داد. در این صورت، به راحتی می‌توانید بدون نگرانی از نوسانات، پول خود را به ارزدیجیتال تبدیل کنید.

تاریخچه تتر

رمزارز تتر در نوامبر سال 2014 به عنوان یک ارز واقعی یا ریل کوین (Real Coin) توسط شرکت تتر راه‌اندازی و مبادلات آن از فوریه 2015 آغاز شد. ریو کولینز و بروک پیرس از بنیانگذاران این رمزارز هستند. همچنین، مالک تشکیلات تتر و صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex)، شرکت آیفینکس (iFinex) هستند که مسئولیت نگهداری ذخیره ارز فیاتی که به عنوان پشتوانه این رمزارز در نظر گرفته شده را بر عهده دارد.

تتر به نسلی از ارزهای دیجیتال تعلق دارد که به سرعت در حال رشد هستند. تا آگوست 2022، تتر سومین رمزارز بزرگ و بزرگترین و محبوب‌ترین استیبل کوین با بیشترین سرمایه در بازار کریپتو بوده است. سرمایه این استیبل کوین بیش از 67 میلیارد دلار است و بیش از دو سوم ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص داده است.

خرید تتر

بهترین روش برای خرید تتر مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. در اغلب صرافی‌های بزرگ و کوچک خارجی و داخلی می‌توان خرید تتر با قیمت مناسب را تجربه کرد. تتر به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا بدون نگرانی از امنیت و کاهش ارزش سرمایه، وجوه خود را بین بازارهای ارزهای دیجیتال و سیستم مالی سنتی جابجا کنند.

اگر قصد انتقال تتر را دارید بهترین گزینه استفاده از آدرس مبتنی بر شبکه USDT_ERC20است که برای کاهش هزینه‌ها، بر روی شبکه اتریوم بنا شده است. برای افزایش سرعت انتقال دارایی و کاهش هزینه تراکنش‌ها و همچنین امنیت کیف پول‌ خود می‌توانید از تتر مبتنی بر شبکه اتریوم USDT_ERC20 استفاده کنید. کاربران با توجه به آدرس کیف پول توکن USDT_ERC20 می‌توانند تتر خود را به کیف پول دیگری انتقال دهند و از هدر رفتن سرمایه‌های دیجیتال خود جلوگیری کنند.

سایر استیبل کوین‌ها

علاوه بر تتر، استیبل کوین‌های دیگری نیز وجود دارند که توسط سرمایه‌گذاران در معاملات استفاده می‌شوند. مانند USD True (TUSD)، Paxos Standard (PAX) و USD Coin (USDC). قوانین استیبل کوین‌ها متفاوت هستند. بهتر است بدانید قانونی که برای یک استیبل کوین در نظر گرفته می‌شود، نمی‌تواند سایر آنها را تحت تآثیر قرار دهد.

 

 

پست های مرتبط

یک دیدگاه برای “چرا خرید تتر همان سرمایه‌گذاری روی دلار است؟

  1. فکر کنم خرید تتر سود خوبی داشته باشه – ممنون بابت مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *