پزشکی, علم و فناوری

وسایل مورد نیاز در کاشت مو

تجهیزات کاشت مو از جمله وسایلی است که پزشکان متخصص برای کاشت مو از ان استفاده می­کنند که شناخت آن­ها می­تواند حائز اهمتی باشد. جذابیت ظاهری در هر یک از انسان­ها در عضوی خاص و یا در مولفه­ای خاص خلاصه می­شود که هر کدام از انسان­ها به یکی از آن­ها اهمیت بیشتری می­دهند و برای ارتقاء آن تلاش بیشتری می­کنند. عده­ای از انسان­ها زیبایی ظاهری را در شیکپوش بودن می­دانند، عده­ای از انسان­ها زیبایی را پوست و مو خلاصه می­کنند.

افزایش طول عمر انسان امری عادی، طبیعی و غیر قابل اجتناب است که نمی­توان جلوی آن را گرفت و در صورت اهمیت داشتن برای هر فردی لازم است تا از روش­های جلوگیری از ریزش مو استفاده کند. امروزه روش­های نوین کاشت مو ترند شده است و برای احیای زیبایی صورت خود از تجهیزات کاشت مو استفاده می­کنند تا بتوانند پوست سر خود را با مو تماشا کنند و از زیبایی خود لذت ببرند.

تجهیزات کاشت مو و تخت جراحی پوست و مو وزیبایی

تخت جراحی پوست و مو یکی از تجهیزات کاشت مو محسوب می­شود که برای سکونت مراجعه­کنندگان در کلینیک بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. تخت جراحی پوست و مو برای تسلط مناسب پزشک جراح به فرد مراجعه کننده نیاز است تا هم وسایل جراحی خود را در جای مخصوص قرار دهد هم خود پزشک زبان بدن مناسبی به هنگام جراحی داشته باشد. تخت­های جراحی پوست و مو انواع مختلفی دارند که می­توان همه آن­ها را دردو نوع مکانیکی یا برقی تقسیم ­بندی کرد.

تجهیزات کاشت مو و چراغ جراحی و لوپ

چراغ جراحی و لوپ یکی از تجهیزات کاشت مو محسوب می­گردد که برای خرید آن لازم است تا با کاربرد آن آشنا شوید. لوپ پزشکی یا Medical Loupe چراغی بسیار کاربردی در عرصه جراحی و پزشکی است که عدسی­هایی با قابلیت بزرگنمایی در خود دارد. این چراغ جراحی در انواع معاینات پزشکی و انواع جراحی به خصوص کاشت مو بسیار کاربردی و موثر است و بخصوص در جراحی کاشت مو از تجهیزات کاشت مو محسوب می­شود. لوپ­های جراحی در اندازه­های متنوع و مختلفی ساخته می­شوند که انواع آن­ها عبارت‌اند از: قلمی، مدادی، پیشانی، رومیزی، دیواری و جراحی و لوپ دوچشمی‌است. نکته مهم این است که هرکدام از این لوپ­ها متناسب با انتخاب پزشک تغییر می­کنند.

تجهیزات کاشت مو و صندلی و تابوره

صندلی تابوره در تجهیزات کاشت مو به ان دسته از صندلی­های چرخ­دار و بدون چرخی می­گویند که در دو نوع صندلی آزمایشگاهی و صندلی پزشکی تقسیم­بندی می­شوند، صندلی­های تابوره فاقد دسته و پشتی برای تکیه­گاه هستند اما قابل ذکر است که تولید کنندگان برای ایجاد تنوع و جذابیت در کار و همچنین برآورده کردن خواسته‌های مشتریان، در محصولات خود (پشتی، پایه‌های چوبی و فلزی، رکاب برای قرار دادن پاها، چرخ برای جابه جایی راحت تر و همچنین جک‌های 27 سانتی و سینی برای استفاده بعنوان صندلی اپن ) استفاده کرده اند.

تجهیزات کاشت مو و میکروموتور کاشت مو

کاشت مو نیز همانند دیگر متدهای جاحی به روز می­شود و خود را ارتقاء می­دهد.در روش‌های جدیدی که متخصصان برای کاشت مو به صورت FIT ارائه می­دهند، تجهیزات مناسبی دارد که برای افزایش بازدهی کار از میکروموتور کاشت مو استفاده می­شود. این دستگاه اتوماتیک کار کرده و با  بهره­گیری از انرژی برقی با ایجاد حفره‌های کوچک در سطح پوست سر فرد مراجعه کننده، عامل آزاد شدن مو به همراه فولیکول‌های آنها را فراهم می­کند. فردی که از این دستگاه استفاده می­کند قادر است تا تارهای مو را با سرعت بالاتری برداشت کند، چنین روندی باعث می­شود تا موها پس از کاشت به خوبی و با سرعت مناسبی رشد کنند.

 

تجهیزات کاشت مو و دسته تیغ و پنس کاشت مو

در تجهیزات کاشت مو از دسته تیغ و پنس کاشت مو استفاده می­شود که در معرفی پنس­ باید گفت پنس­های کاشت مو ابزارهایی هستند که بوسیله آن می‌توان گراف مو را گرفت. پنس کاشت مو تایینگ به نام پنس جواهر نیز نام­گذاری می­شود زیرا بسیار نازک و ظریف بوده و جواهرساز­ها بوسیله آن­ها قطعات و سنگ­های بسیار ریز جواهر را جا به جا می­کنند. این پنس­ها دارای سر صاف ، کج و کرو یا منحنی می‌باشد. دسته تیغ کاشت مو نیز از دیگر تجهیزات کاشت مو است که ظاهر آن مانند یک میله استیل بوده که بخش ابتدایی ان شکل پیچی داشته و در بدنه­ ی خود دارای یک شیار برای قراردادن تیغ‌هاست.

تجهیزات کاشت مو و تیغ کاشت

تیغه تنگستن مقاوم با طول عمر بالا و همچنین با قابلیت برش انواع تیغ در سایز‌های مختلف است که قابلیت برش در چند مدل را دارد. تیغ کاشت مو با قابلیت تنظیم دقیق سایز از0/6 به بالا کار می­کند و با دسته نرم خود و همچنین طول عمر بالای خود عملکرد مناسبی را از خود به جای می­گذارد.

تجهیزات کاشت مو و تیغ برداشت مو و تبدیل پانچ

در تجهیزات کاشت مو تبدیل پانچ و تیغ برداشت یکی از مهم­ترین تجهیزات محسوب می­شوند که انواع مختلفی از ان در بازار صنعت طب ایران وجود دارد و با توجه به نوع فولیکول و ریشه گرافت مو سایزهای مختلف آن انتخاب می­گردند.

تجهیزات کاشت مو وگالی پات رسیور پلیت

در همه جراحی­‌ها شاید مشاهده کرده باشید که اضافات خروج یافته از بدن انسان در جراحی را در ظرفی بیضی شکل با جنس استیل قرار می­دهند. در تجهیزات کاشت مو نیز گالی پات­ها وجود دارند. این ظرف­ها با جنس استیل و در شکل­های مختلف در بازار وجود دارند که رهیافت طب نیز عرضه کننده این نوع محصولات است.

متعلقات تجهیزات کاشت مو

با توجه به تجهیزات کاشت مو که معرفی شد دریافتیم تا رهیافت طب؛ ارائه دهنده محصولات طب پزشکی، چه محصولاتی را مربوط به کاشت مو ارائه می­دهد و پزشکان و متخصصان پوست، مو و زیبایی می­توانند از ان­ها استفاده کنند.

روش­های مختلف کاشت مو

اگر بخواهیم به معرفی انواع روش­های کاشت مو بپردازیم، بهتر است تا ابتدا از جدیدترین و بروزترین روش کاشت مو استفاده کنیم.روش میکروگرافت یا میکروکاشت در حال حاضر نوآورانه­ترین و جدیدترین روش کاشت مو در جهان محسوب می­شود.. در بیان مزایای این روش نسبت به دیگر روش­ها باید گفت که؛ اجرای مرحله کاشت تا برداشت مو با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای اتوماتیک انجام می­شود که در نتیجه­ی استفاده از دستگاه­های تمام اتوماتیک دقت کار بسیار بالا می­رود. بنابراین فرآیند کاشت مو به روش میکروگرافت بدون استفاده از تیغ جراحی صورت می­گیرد. یکی دیگر از مزیت­های بکارگیری این روش استفاده از روش­های ایمپلنتر است. در صورت استفاده از این دستگاه پزشک متخصص قادر است تا در سایز میکرو تعداد گرافت بیشتری را در یک سانتی‌متر مربع بکارد که این کار، تراکم چند برابری مو نسبت به سایر روش‌ها را ایجاد می­کند و باعث می­شود تا ظرافت کاشت مو چند برابر شود.

با تجهیزات کاشت مو آشنا شدیم و دانستیم هرکدام از ان­ها چه کاربردی دارند

ابزارهای جراحی؛ از وسایلی هستند که در هر جراحی مورد نیاز هستند و همانند هر کار دیگری تجهیزات خاص خود را دارد. ابزارهای جراحی به واسطه اهمیت بالایی ک دارا هستند قیمت­‌های نسبتا گرانی دارند. با توجه به آنکه آماده سازی تجهیزات باید به صورت اصولی صورت بگیرد و هر عملی در اتاق عمل با اصول و قواعد مشخصی همراه است، معمولا تجهیزات کاشت مو و هر نوع جراحی سالم می­مانند.  همه ابزار‌های جراحی ،جهت یک هدف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از تجهیزات جراحی برای کارهای دیگر سبب خراب­ شدن آن­ها نیز خواهد شد و همچنین موجب خطرآفرینی برای شخص بیمار می­گردد.

لازم به ذکر است که تمامی‌تجهیزات کاشت مو قبل از شروع جراحی بررسی خواهند شد تا آلودگی بر روی آن­ها وجود نداشته باشد. مهم است که ابزارها باید تمیز و فاقد هرگونه لکه بافتی بوده و فاقد آسیب دیدگی باشد و به خوبی کار کند. در زمان و حین جراحی، تمام ابزارها و تجهیزات باید به جهت جلوگیری از خشک شدن خون و بافت­ها، همیشه و مدام توسط یک قطعه گاز مرطوب تمیز شوند. لازم است تا لولاها، دندانه‌ها، آرواره‌ها و هرگونه درز وسایل را ضدعفونی کرد. خون و بافت‌های خشک شده روی وسایل می‌تواند سبب سختی وسیله و اختلال در عملکرد آن شود.

تجهیزات کاشت مو از جمله وسایلی است که پزشکان متخصص برای کاشت مو از ان استفاده می­کنند که شناخت آن­ها می­تواند حائز اهمتی باشد. جذابیت ظاهری در هر یک از انسان­ها در عضوی خاص و یا در مولفه­ای خاص خلاصه می­شود که هر کدام از انسان­ها به یکی از آن­ها اهمیت بیشتری می­دهند و برای ارتقاء آن تلاش بیشتری می­کنند. عده­ای از انسان­ها زیبایی ظاهری را در شیکپوش بودن می­دانند، عده­ای از انسان­ها زیبایی را پوست و مو خلاصه می­کنند.در صورت نیاز میتوانید برای مشاهده قیمت دستگاه کاشت مو به وب سایت رهیافت طب مراجعه کنید.

افزایش طول عمر انسان امری عادی، طبیعی و غیر قابل اجتناب است که نمی­توان جلوی آن را گرفت و در صورت اهمیت داشتن برای هر فردی لازم است تا از روش­های جلوگیری از ریزش مو استفاده کند. امروزه روش­های نوین کاشت مو ترند شده است و برای احیای زیبایی صورت خود از تجهیزات کاشت مو استفاده می­کنند تا بتوانند پوست سر خود را با مو تماشا کنند و از زیبایی خود لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *