قبرس

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی چیست؟

سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورها با خرید ملک می‌تواند یکی از راه‌های حفظ سرمایه و گرفتن اقامت باشد. خرید آپارتمان در قبرس شمالی نیز یکی از سرمایه‌گذاری‌های پر سود خواهد بود. اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید و یا با خرید خانه در قبرس شمالی می‌خواهید آینده‌ای بهتر را برای خود و خانواده‌تان مهیا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در این مطلب سعی خواهیم کرد نکات مهمی‌را در خصوص مشکلات و مزایای خرید ملک در قبرس شمالی با شما در میان بگذاریم. همچنین اگر بین دوراهی انتخاب مانده‌اید و نمی‌دانید جهت سرمایه‌گذاری قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، ما در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی‌های بخش شمالی قبرس خواهیم پرداخت. پس از این، انتخاب و تصمیم گیری برای شما آسان‌تر خواهد بود.

جغرافیای قبرس شمالی

در سال 1983 بخش شمالی کشور قبرس که بخش ترک نشین آن به شمار می‌آمد اعلام استقلال کرد و بدین ترتیب کشور جمهوری ترک قبرس شمالی شکل گرفت. از نظر جغرافیایی قبرس شمالی با آب‌های دریای مدیترانه احاطه شده و علاوه بر زیبایی بی‌نظیری که دارد، از آب و هوای مدیترانه‌ای بسیار خوبی نیز برخوردار است به طوری که بسیاری از توریست‌ها از سایر کشورهای جهان این کشور را برای گذراندن تعطیلات و گردش و .. انتخاب می‌کنند.

قبرس شمالی از سمت شمال با ترکیه و از سمت جنوب با کشور مصر و از سمت شرق با سوریه و از جانب غرب با کشور یونان همسایه است. پایتخت این کشور شهر نیکوزیا است و با جمعیتی در حدود 80000  نفر به واسطه یک نوار سبز رنگ از بخش جنوبی مجزا شده است. به دلیل آن که در سال‌های اخیر بیش از ده‌ها دانشگاه و مرکز علمی‌در رشته‌های مختلف در این کشور ساخته شده است، این کشور اکنون پذیرای دانشجویان بی‌شماری از کشورهای مختلف است. همچنین رشد اقتصادی این کشور به جهت پذیرش دانشجو و قابلیت‌های توریستی و .. رشد قابل توجهی داشته و باعث شده بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری بخصوص خرید آپارتمان در قبرس شمالی اقدام نمایند.

ویژگیهای قبرس شمالی

اگر می‌خواهید بدانید برای خرید ملک قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، در ادامه ما به بررسی ویژگی‌های قبرس شمالی خواهیم پرداخت که اطلاع از آن‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری شما نقش موثری داشته باشد.

  • زبان

یکی از ویژگی‌های قبرس شمالی زبان این کشور است همان‌طور که پیشتر گفتیم این کشور بخش ترک‌نشین قبرس بوده و بنابراین مردم آن به زبان ترکی صحبت می‌کنند، ضمن آن که بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند، بنابراین شما مشکلی از بابت زندگی، کار و تحصیل در این کشور نخواهید داشت.

  • هزینه‌های زندگی

از دیگر مسائلی که پیش از مهاجرت، سرمایه‌گذاری از طریق خرید خانه و ملک و .. باید درباره این کشور بدانید موضوع هزینه‌های زندگی در این کشور است. پول رایج کشور قبرس شمالی لیر ترکیه است و می‌توان گفت هزینه‌های مواد غذایی و پوشاک و .. در این کشور نسبت به قبرس جنوبی پایین‌تر است. اما نکته لازم به ذکر این است که چنانچه قصد انجام معاملات بزرگ بخصوص فروش و خرید خانه در قبرس شمالی را دارید لازم است که از پوند انگلیس استفاده نمایید و همین تفاوت ارز در این موارد است که می‌تواند گزینه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را با سود بیشتری مواجه نماید.

  • بهداشت و درمان

از ویژگی‌های قبرس شمالی می‌توان به سطح بالای امید به زندگی در میان عموم مردم اشاره کرد. همچنین نحوه رسیدگی‌های درمانی و بهداشتی در این کشور به اندازه‌ای است که افراد سن بالا نیز به راحتی به مسائل درمانی دسترسی دارند و طبیعتا آرامش و امید به زندگی در آن‌ها دیده می‌شود.

  • مراکز دانشگاهی و تحصیلی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم این کشور از دانشگاه‌های زیادی بخصوص در رشته‌های پزشکی برخوردار است و بر اساس رتبه بندی QS برخی از دانشگاه‌های قبرس مانند سایر دانشگاه‌های اروپایی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و به عنوان مثال دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه شرق نزدیک، دانشگاه بین‌المللی قبرس و .. در مقاطع تحصیلی گوناگون دانشجو می‌پذیرند.

  • اقتصاد

در این سال‌های اخیر اقتصاد قبرس شمالی پیشرفت‌های بسیاری داشته و توانسته است در حوزه جذب توریسم درآمدزایی بالایی داشته باشد. از دیگر مسائلی که توانسته بر اقتصاد قبرس شمالی تاثیرگذار باشد ساخت و ساز است. ساخت پروژه‌های عظیم مسکونی با کیفیت بسیار بالا و در نظر گرفتن امکانات مناسب باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران، خرید خانه در قبرس شمالی را به عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری در کشوری انتخاب کنند که می‌تواند آینده خوبی را برای آن‌ها و خانواده‌شان فراهم نماید. اکنون با اشاره به این چند مورد خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برای خرید آپارتمان و ملک کشور قبرس شمالی بهتره یا جنوبی؟

مشکلات و مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

پیشتر اشاره کردیم که کشور قبرس شمالی از جهات مختلف شرایط خوبی را برای مردم خود و افرادی که به این کشور برای کار یا تحصیل و سرمایه گذاری مهاجرت کرده‌اند فراهم کرده است. در این قسمت نیز به مزایای خرید خانه در قبرس شمالی اشاره خواهیم که در پی آن می‌توانید از آن بهره‌مند شوید و همچنین به مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی نیز خواهیم پرداخت که با توجه به آن‌ها می‌توانید از ضرر و زیان جلوگیری کرده و یک سرمایه‌گذاری خوب را در این کشور انجام دهید.

رونق ساخت و ساز در قبرس آن هم در سال‌های اخیر موجب شده قوانین و مشکلاتی که در حوزه زمین وجود داشت از بین رفته و سرمایه‌گذاران بزرگ اقدام به ساخت و ساز خانه و همچنین مجتمع‌های بزرگ از جمله مراکز خرید و هتل و .. نمایند و طبیعتا به دنبال آن مردم اشتیاق بیشتری برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید آپارتمان در قبرس شمالی نشان دهند و مزایای زیر را بدست آورند.

  • امکان پرداخت اقساطی

چنانچه تصمیم به خرید خانه در قبرس شمالی دارید شرایطی مهیا شده که بتوانید به صورت اقساطی هزینه ملک را بپردازید که این فرآیند نیز به شیوه‌های مختلفی مانند پرداخت در طی چند سال، صدور وام رهنی طولانی مدت و ..  در نظر گرفته شده است.

  • مدارک مورد نیاز برای خرید خانه

همین که شما تصمیم به سرمایه‌گذاری در این کشور داشته باشید کافیست و تنها با داشتن گذرنامه خارجی می‌توانید اقدام به خرید ملک در این کشور نمایید.

  • اشتغال در قبرس شمالی

هنگامی‌که اقدام به خرید آپارتمان در قبرس شمالی می‌کنید، می‌توانید در این کشور به کار مشغول شوید. دولت قبرس برای افرادی که قصد کار در این کشور دارند، تمهیداتی در نظر گرفته است که این مورد نیز یکی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی به شمار می‌آید.

  • اجاره دادن ملک و آپارتمان

پس از خرید آپارتمان در قبرس شمالی شما می‌توانید آن را به راحتی و بدون محدودیت اجاره داده و در ازای آن پوند دریافت کنید و به این ترتیب بر سرمایه و درآمد خود بیفزایید. همان طور که گفتیم به دلیل آن که دانشجویان از کشورهای مختلف برای تحصیل این کشور را انتخاب می‌کنند بنابراین شما نگرانی از بابت اجاره ملک خود نخواهید داشت.

  • اخذ مجوز اقامت

پس از خرید خانه در قبرس شمالی طبیعتا به عنوان صاحب ملک می‌توانید اقدام به اخذ اقامت در این کشور کنید. این مزیت برای تمامی‌افراد خانواده وجود دارد و شما می‌توانید برای خود، همسر و همچنین فرزندانتان این مجوز را دریافت نمایید. پس از طی 5 سال نیز می‌توان برای بدست آوردن تابعیت کامل این کشور اقدام کرد.

با توجه به تمامی‌مزایایی که در خصوص خرید ملک در قبرس شمالی اشاره کردیم، این پروسه می‌تواند با مشکلاتی نیز همراه شود. ما در ادامه به مشکلات خرید ملک در قبرس نیز خواهیم پرداخت تا با توجه به آن‌ها تجربه‌ای آسان و لذت بخش را در خصوص خرید خانه در این کشور پشت سر بگذارید.

  • بدون مشورت اقدام به خرید ملک نکنید

در هر حال حاضر افرادی که قصد خرید ملک در کشورهای خارجی را دارند با تبلیغات بی‌شماری در این خصوص مواجه می‌شوند، بنابراین اگر بدون مشورت با افراد آگاه و یا وکیل خبره که در حوزه خرید خانه در قبرس شمالی تبحر دارد اقدام به خرید ملک نمایند دچار مشکلات متعددی خواهند شد.

  • بررسی تمامی‌مدارک ملک

پیش از آن که تمامی‌پول را برای فروشنده واریز کنید لازم است مدارک مستندی را دریافت کنید. زیرا در غیر این صورت اگر فروشنده به تعهدات خود عمل نکند، نمی‌توانید حق خود را از طریق مراجع قانونی پس بگیرید.

  • خرید ملک در روستاهای قبرس

از دیگر مشکلات خرید ملک در قبرس بخصوص در مناطق روستایی، باید به این نکته اشاره کرد که گاهی یک ملک در زمین همسایه ساخته شده است، بنابراین لازم است در این موارد از یک نقشه بردار کمک بگیرید تا مرز زمین و یا ملکی که قصد خرید آن را دارید بررسی نماید تا در آینده دچار مشکل نشوید زیرا صاحب ملک می‌تواند مشکلاتی جدی برای شما به وجود آورد.

آشنایی با مجموعه اورنست

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد تلاش می‎کنند با خرید ملک در کشورهای مختلف اقامت دائم آن کشور را به دست آورند. اگر شما نیز مایل به خرید آپارتمان در قبرس شمالی هستید، می‌توانید تمامی‌پروسه خرید ملک را با کمک مجموعه اورنست انجام دهید. این مجموعه با هفت سال سابقه در این حوزه می‌تواند شما را در طول سفرتان همراهی نماید تا بتوانید سرمایه‌گذاری درست و اصولی در این کشور انجام دهید.

چنانچه مایلید از روند کار این شرکت اطلاعات کامل‌تری بدست آورید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت شرکت اورنست به آدرس الکترونیکیwww.ever-nest.com  بزنید تا مراحل مختلف خرید خانه در قبرس شمالی اعم از مدارک مورد نیاز، اطلاعات لازم در خصوص خانه، زمین و همچنین نکاتی درباره اجاره ملک و فروش آن را بدست آورید. شما می‌توانید در صورت نیاز با مشاوران مجموعه اورنست ارتباط برقرار کرده و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *