آرایش و زیبایی

رایج ترین روش کاشت ابرو چیست؟

در سال‌های اخیر ابروهای ضخیم و پرپشت محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. یا به عبارت دیگر ابروهای نازک و کشیده از مد افتاده و دیگر کمتر کسی وجود دارد که این مدل ابرو را برای خود بپسندد. بعضی از افراد مخصوصا خانم‌ها ممکن است به‌طور طبیعی ابروهای نازک و کم‌پشتی داشته باشند و این قضیه آن‌ها را ناراضی کرده باشد.

اگر جزو این دسته از افراد هستید، کاشت ابرو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. تضمینی‌ترین روش برای پرپشت کردن ابرو کاشت آن است. این عمل از سال‌ها پیش با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. از این رو در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش کاشت ابرو بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های کاشت ابرو در سال 2020 کدام است؟

کاشت ابرو به چند روش متفاوت انجام می‌شود. البته مراحل کلی این روش‌ها تا حدودی مشابه یکدیگر است و صرفا در جزئیات تفاوت دارند. با این حال، هرکدام از روش‌های کاشت ابرو معایب و مزایای خاص خود را داشته و ممکن است نتیجه یک روش در دو فرد یکسان نباشد.

نمی‌توان بهترین روش کاشت ابرو را معین کرد؛ چرا که روش انجام کاشت ابرو تضمینی باید توسط پزشک متخصص و پس از معاینه و بررسی شرایط جسمی‌تعیین شود. از این رو توصیه می‌کنیم مشاوره قبل از کاشت را جدی بگیرید و به‌طور کامل پزشک خود را از ویژگی‌ها و انتظارات خود مطلع کنید.

کاشت ابرو به روش Fut

قدیمی‌ترین روش کاشت ابرو FUT نام دارد. برداشت فولیکول مو در این روش با برش‌های نواری انجام می‌شود. سپس پزشک فولیکول‌ها را زیر میکروسکوپ با دقت خاصی آماده کاشت می‌کند.

به نقل از مقاله «بهترین روش کاشت ابرو» در سایت کلینیک صدف: مرحله آماده‌سازی فولیکول‌ها نیازمند دقت و مهارت بالایی است؛ چرا که هرگونه اشتباهی باعث آسیب رسیدن به ساختار اصلی گرفت خواهد شد. کاشت گرفت‌ها در روش FUT با استفاده از سوزن‌های مخصوصی به قطر تقریبا یک میلی‌متر انجام می‌شود و گرفت‌ها در ناحیه ابرو با زاویه روش مناسب قرار می‌گیرند.

· مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش Fut

از آنجایی که این روش با برش همراه است، زخم برجای مانده به مراقبت ویژه نیاز دارد. دو روز بعد از انجام کاشت، باید زخم‌ها و بخیه‌ها را به نرمی‌و با آب گرم بشویید و روزی دو بار از پمادهای تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید. زخم‌ها برای بهبود به 6 تا 12 ماه زمان نیاز دارند. از این رو در این مدت باید علاوه بر تمیز نگه داشتن آن ناحیه، از کرم‌ها و پمادهای مخصوص ترمیم زخم و ضدآفتاب دارای زینک اکساید استفاده کنید.

کاشت ابرو به روش Fue

کاشت ابرو به روش FUE به‌منظور رفع ایرادات FUT ایجاد شد. در این روش دیگر خبری از برش‌های نواری نیست. FUE بدون هیچگونه جراحی و ایجاد زخمی‌انجام می‌شود و همین امر باعث کوتاه شدن دوره نقاهت آن شده است.

برداشت جداگانه فولیکول‌ها در روش FUE باعث شده است که جای زخم در ناحیه بانک مو به حداقل ممکن برسد. این فولیکول‌ها سپس در زیر میکروسکوپ از هم جدا شده و آماده کاشت می‌شوند. در انتها فولیکول‌ها با استفاده از یک ایمپلنتر بسیار نازک در محل مورد نظر و با زاویه مناسب پیوند داده می‌شوند.

· مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش Fue

دوره نقاهت FUE بسیار کوتاه‌تر از کاشت ابرو به روش FUT است. برای بهبود سریع‌تر پوست در ناحیه برداشت و کاشت باید چهار روز بعد از عمل با استفاده از یک سرم شستشوی مخصوص پوست را بشویید و پمادهای تجویزشده را مصرف کنید. به نقل از مقاله «بعد از کاشت ابرو چه باید کرد» که در سایت کلینیک صدف منتشر شده است: یک هفته بعد از کاشت ابرو می‌توانید کرم‌های ترمیمی‌را به مدت ۹۰ روز تا یک سال مصرف کنید. در این روش هم مانند روش FUT اجتناب از نور خورشید ضروری است.

کاشت ابرو به روش Sut

جدیدترین روش کاشت ابرو SUT است. مراحل این روش دقیقا مانند کاشت ابرو به روش FUE است. یعنی فولیکول‌ها دانه دانه از محل بانک مو برداشته شده، آماده‌سازی می‌شوند و سپس در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند. تنها تفاوت این دو روش در ابزارها و تجهیزات مورد استفاده است.

در روش SUT از جدیدترین و به‌روزترین امکانات استفاده می‌شود و هیچ‌کدام از معایب روش‌های سابق کاشت ابرو را ندارد. از همین رو بسیاری از افراد معتقدند که SUT بهترین روش کاشت ابروست.

· مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش Sut

دوره نقاهت کاشت ابرو به روش SUT بسیار کوتاه است و هیچ‌گونه درد، خونریزی یا زخمی‌به همراه ندارد. از این رو این روش مانند روش‌های قبلی به مراقبت‌های خیلی خاص نیازی ندارد. تنها توجه کنید که مراقبت‌های عمومی‌بعد از کاشت ابرو از جمله قرار نگرفتن در معرض آفتاب، صحیح خوابیدن، انجام ندادن فعالیت‌های سنگین، شستشوی صحیح،‌ عدم استفاده از لوازم آرایشی، تغذیه مناسب، عدم مصرف الکل و استعمال دخانیات، و غیره را رعایت کنید.

کاشت ابرو به روش Fit

کاشت ابرو به روش FIT با برداشت دانه دانه فولیکول‌ها آغاز می‌شود. سپس پزشک فولیکول‌های برداشت شده را زیر میکروسکوپ با وسیله ظریفی از هم جدا کرده و آماده کاشت می‌کند. کاشت ابرو به این روش عملی وقت‌گیر اما بدون درد و خونریزی است.

در نهایت پزشک پس از طراحی ابرو و مشخص کردن جای کاشت، برش کوچکی به اندازه یک میلی‌متر در محل‌های مورد نظر ایجاد کرده و فولیکول‌ها را در آن ناحیه قرار می‌دهد. البته جای این زخم‌ها آنقدر ریز است که این روش هم نیازی به بخیه نداشته و جای زخم بر جای نمی‌گذارد.

· مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش Fit

کاشت ابرو به روش FIT هم مانند تمام روش‌های دیگر به مراقبت‌هایی در طول دوره نقاهت احتیاج دارد. در این دوران باید از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست سر خود و ناحیه پیوند جلوگیری کنید. شستشوی اصولی سر و ابروها در روزهای ابتدایی بسیار اهمیت دارد. همچنین تا حدودا 10 روز بعد از عمل از انجام هرگونه فعالیت سنگین بدنی خودداری کنید.

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

در مقاله‌ای از کلینیک صدف با موضوع کدام روش کاشت ابرو بهتر است می‌خوانیم : ” بهترین روش کاشت ابرو برای شما با توجه به شرایط عمومی‌بدن و انتظار شما از عمل توسط مشاور و متخصص کاشت ابرو انتخاب می‌شود. اما جدیدترین روش پیوند ابرو SUT است. در این روش به دلیل استفاده از ابزارهای حساس و مدرن عوارض و خطرات کاشت ابرو به حداقل رسیده است. کاشت ابرو به روش SUT نتیجه‌ای کاملا طبیعی با رشد دائمی‌برای ابروهای شما به دنبال دارد. از این رو این روش به عنوان بهترین روش پیوند مو شناخته می‌شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *