تحصیلات دانشگاهی

آشنایی با بهترین گرایش‌های ارشد پرستاری

پرستاری

گرایش‌های ارشد پرستاری

در گروه رشته‌های علوم پزشکی، رشته پرستاری مورد علاقه بسیاری از داوطلبان می‌باشد. همچنین به علت وجود شمار بسیار گرایش‌های این رشته همواره متقاضیان در انتخاب یکی از این گرایش‌ها دچار سردرگمی‌می‌شوند و یکی از دلواپسی‌های آن‌ها انتخاب مطلوب یکی از گرایش‌های ارشد پرستاری است. در ادامه این مطلب بهترین انتخاب‌ها را ذکر خواهیم نمود.

 

روان پرستاری

یکی از بهترین گرایش‌های ارشد پرستاری، روان پرستاری است که با ترکیب یادگیری‌های تعلیمی‌و استفاده از مبادی ارتباطات انسانی و تئوری روان پرستاری و نیز با به دست آوردن تخصص و مهارت لازم در حیطه مراقبت‌های پرستاری به اشخاصی که به آشفتگی‌های روانپزشکی، ضعف یادگیری و هوشی مبتلا می‌باشند خدمت رسانی می‌کند.

 

داخلی – جراحی

پرستاری داخلی جراحی یکی از شاخه‌های پرستاری است که جز بهترین گرایش‌ها نیز محسوب می‌شود که به ترتیب پرستاران کاردان، هوشیار، نیرومند، مسئولیت پذیر و پایبند به نگهداری از بیماری‌ها در مقابله با مسائل و بیماری‌های داخلی و جراحی می‌پردازند.

 

مراقبت‌های ویژه

پرستار مراقبت‌های ویژه شخصی است متبحر و دارای علم بسیار که به سان جزئی فعال از مجموعه مراقبتی، نقش عرضه جامع ترین و مطلوب ترین مراقبت را به مریض‌ها و بیماران ناخوش احوال در بخش مراقبت‌های ویژه بر عهده دارد.

 

سلامت جامعه

از دیگر گرایش‌های ارشد پرستاری سلامت جامعه می‌باشد. این رشته بر تندرستی یک به یک جامعه متمرکز است به گونه ای که دانشجویان آن با ترکیب علم پرستاری و دیگر معارف وابسته به تندرستی مقتدر به شناخت مسئله، حل آن و تصمیم گیری بر پایه شواهد برای جوابگویی به نیازهای جامعه خواهند بود.

 

پرستاری سالمندی

در دوره ارشد پرستاری سالمندی، پرستارانی را با دانش و تبحر در عرصه ارائه اقدامات مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی، توان‌بخشی و اجتماعی را تعلیم می‌دهند.

 

آشنایی با رشته تغذیه

یکی دیگر از رشته‌های مورد تقضا در آزمون علوم تجربی رشته تغذیه است که به منظور دستیابی به توسعه پایدار در جهت بهبود سلامت فرد و جامعه گام بر می‌دارد. این رشته به اصول علم تغذیه، ارزش گذاری مواد غذایی، نحوه تغذیه مناسب برای حفظ سلامت بدن و رژیم درمانی می‌پردازد. بنابراین هدف آن پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با تغذیه و کمک به درمان آن‌ها از طریق ارائه رژیم‌های غذایی مناسب می‌باشد. دانش آموختگان مقطع کارشناسی رشته علوم تغذیه هم در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها در مراکز بهداشتی و هم در زمینه کمک به درمان بیماران از طریق رژیم درمانی در بیمارستان‌ها انجام وظیفه می‌نمایند.

 

دانش آموختگان رشته علوم تغذیه می‌توانند در مراکز زیر انجام وظیفه نمایند:

۱. بیمارستان‌ها  ۲. کلینیک‌های تغذیه و رژیم درمانی  ۳. دفاتر مشاوره تغذیه  ۴. مراکز بهداشتی درمانی  ۵. کترینگ‌‌ها  ۶. کارخانه‌های تولید مواد غذایی

 

شما نیز در صورت علاقه مندی به قبولی در ارشد رشته‌های علوم پزشکی توصیه میکنیم از خدمات و محصولات موسسه گام کنکور که به صورت تخصصی در این زمینه با تولید کتاب‌ها و آموزش‌های مولتی مدیا فعالیت دارد، استفاده نمایید.

 

آشنایی با تاریخچه ارشد پرستاری داخلی جراحی

ارشد پرستاری داخلی جراحی یکی دیگر از گرایش‌های ارشد پرستاری است که به آموزش پرستارانی ماهر، توانا، با قابلیت، هوشیار و پایبند به محافظت از انواع بیماری‌ها که به مقابله با مسائل و بیماری‌های داخلی ، جراحی می‌پردازد.  نحوه قبولی در این دوره به صورت زیر می‌باشد:

  • پذیرش در آزمون بر اساس آیین نامه و قوانین بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  • دارای مدرک لیسانس پرستاری

هم‌زمان با گسترش علم و فناوری و احتیاج به پیشرفت خدمات در نظام تندرستی و آسایش اجتماعی دوره ارشد پرستاری داخلی _ جراحی در اکثر دانشگاه‌های اصلی دنیا مانند کانادا، انگلیس، استرالیا، امریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته برپا شد. در ایران با پشتیبانی وزارت علوم از سال 1354 به همت جمعی از پیشکسوتان مجوز آن صادر و در سال 1355 در محور پزشکی ایران قدیم به پذیرفتن دانشجو در این دوره اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *