پزشکی

چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم ؟

افتادگی سینه‌ها در خانم‌ها بخش طبیعی و نرمال زندگی محسوب می‌شوند. به مرور زمان ، تاثیرات نیروی جاذبه ، کاهش تولید استروژن و کشیده شدن لیگامنت‌ها می‌تواند باعث شود تا سینه‌ها دچار افتادگی شوند. افتادگی سینه ممکن است به دلیل بدشکلی ، باعث شود که فرد خصوصاً در عصر حاضر که عصر مثبت نگری و ارزش نهادن به زیبایی‌های ظاهری است ، احساس خجالت و عدم امنیت کند. علاوه بر موارد فوق ، عوامل دیگری از قبیل بارداری ، یائسگی ، تخریب غدد پستان ، کاهش خاصیت ارتجاعی در پوست ، کاهش قدرت لیگامنت‌های کوپر ، اندازه سینه‌ها ، سیگار کشیدن و برخی عوامل دیگر نیز باعث این افتادگی و بدریختی در سینه‌ها می‌شود. اما چگونه می‌توان از افتادگی سینه‌ها پیشگیری کرد؟ یا در صورتی که سینه‌ها دچار افتادگی شده باشند آیا راهی برای درمان این بدشکلی وجود دارد؟ حتما تا به حال اسم جراحی ماستوپکسی یا همان لیفت سینه به گوش تان خورده است ؛ این پروسه میتواند برای مشکلات نامبرده ، راه حل مناسبی باشد.

پیشگیری از افتادگی سینه‌ها

صنایع بسیار بزرگی با ارائه محصولاتی از قبیل کرم‌ها ، سوتین‌های مخصوص و لوسیون‌ها ، به خانم‌ها در پیشگیری از افتادگی سینه‌ها کمک می‌کنند. شاید تصور کنید که افتادگی سینه‌ها ، مشکلاتی را برای سلامت بوجود نمی‌اورند و نیازی به درمان ندارند ولی دردی که اغلب به علت سنگین وزن بودن بعضی سینه‌ها تحمل می‌شود یا ساییدگی پوست سینه و قفسه سینه ، می‌تواند مشکلاتی را برای سلامت فرد به دنبال داشته باشد.

برخی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز این تغییر ناخوشایند در سینه‌ها ، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تغذیه : هیچ تغذیه جادویی وجود ندارد که بتواند از تاثیرات منفی ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری کند ولی خوردن یک رژیم غنی از آنتی اکسیدان ، برای پوست خوب است. میوه و سبزیجات ، منابع غنی انتی اکسیدان هستند و نوشیدن مایعات به مقدار فراوان نیز باعث بالا رفتن کیفیت پوست می‌شود.
  • اجتناب از کشیدن سیگار : تنباکو باعث تخریب کلاژن می‌شود و از حجم پوست می‌کاهد. پس سیگار نکشید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب : قرار گرفتن مستمر در معرض نور خورشید به پوست آسیب می‌رساند. حتی اگر خود سینه‌ها هم در معرض نور خورشید نباشند ، آسیب دیدن پوست اطراف آنها ، بر روی سینه‌ها اثر می‌گذارد. پس در مواقعی از قبیل آفتاب گرفتن ، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • وزن تان را ثابت نگه دارید. نوسانات شدید وزنی باعث کشیده شدن پوست می‌شود ولی با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و پیشگیری از نوسانات مستمر وزن ، می‌توان تا حد زیادی از افتادگی سینه‌ها پیشگیری کرد.

چگونه افتادگی سینه‌ها را درمان کنیم؟

هر چند فرایند جراحی به دلیل تهاجمی‌بودن ماهیت آن ، اتفاق جذابی نیست و بسیاری به دلیل ترس از تیغ جراحی از آن فرار می‌کنند ولی وقتی سنگین بودن کفه ترازوی تاثیرات آن روی بهبود دادن بدشکلی‌های ظاهری را می‌بینیم ، نمی‌توانیم منکر نتایج فوق العاده و تاثیر گذار آن شویم. حتی برخی بیمارانی که تحت این فرایندها ، درمان شده اند آن را به نوعی یک تحول بزرگ در زندگی معرفی کرده اند که شرایط بهتری را برای آنها پیش اورده و کیفیت زندگی شان را بهبود بخشیده است. روش‌های جراحی متعددی که می‌توانند شکل فیزیکی و ظاهری سینه‌های بانوانی را که دچار افتادگی سینه شده و از این بدشکلی ، رنج می‌برند ، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • جراحی لیفت سینه : ماستوپکسی نام متعارف برای جراحی لیفت سینه است. این جراحی یک روش بسیار موثر برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از افتادگی سینه‌هاست. در این جراحی ، پزشک پوست اضافی سینه‌ها را بر می‌دارد تا آنها را روی قفسه سینه ، بالا بکشد. با بالا کشیده شدن سینه‌ها ، شکل جذابی در آنها خلق می‌شود.
  • پروتز سینه : گزینش این فرایند جراحی تا حد زیادی به اندازه سینه خانم وابسته است و می‌توان از آن بعنوان یک روش درمان موثر در سینه‌هایی که حجم خود را از دست داده یا از همان ابتدا ، اندازه کوچکی داشته اند ، استفاده کرد. در اکثر موارد ، پروتز سینه با لیفت سینه در قالب یک فرایند جراحی ترکیبی ، به طور همزمان اجرا می‌شود تا علاوه بر بالا کشیده شدن آنها ، حجم سینه‌ها نیز افزایش یابد. نتیجه ای که از این فرایند به دست می‌آید ، تاثیر باورنکردنی را روی جوانسازی سینه‌ها بر جای می‌گذارد.
  • جراحی کاهشی سینه : گاهی اوقات بزرگی بیش از حد سینه باعث افتادگی آن‌ها می‌شوند. در این شرایط با انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی می‌توانید این مشکل را برطرف سازید.

میوه و سبزیجات پیشنهادی برای جلوگیری از افتادگی سینه‌ها

مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت عمومی‌، مفید است. برخی میوه‌ها حتی فرایند افتادگی سینه‌ها را به تعویق انداخته و شکل ظاهری سینه‌ها را بهبود می‌دهند. برخی از میوه‌ها و سبزیجاتی که چنین تاثیراتی را بر جای می‌گذارند ، شامل موارد زیر است:

  • توت فرنگی و بلوبری ، منابع غنی انتی اکسیدان هستند و از سینه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین به دلیل وجود ویتامین ث فراوان در این میوه‌ها ، تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست نیز بهبود می‌یابد.
  • مرکبات : لیمو ، پرتقال و گریپ فروت حاوی ویتامین ث فراوان هستند و به دلیل کمک به تولید کلاژن ، بافت پوست را بهبود داده و از آن در برابر اشعه UV خورشید محافظت می‌کنند.

علاوه بر موارد فوق ، انار ، آووکادو و سبزیجاتی از قبیل بروکلی ، کلم ، اسفناج ، هویج ، سیب زمینی شیرین و فلفل دلمه ای نیز از میوه و سبزیجاتی هستند که میل کردن آنها می‌تواند به شما در حفظ زیبایی سینه‌هایتان کمک کند.

موارد فوق الذکر نمی‌توانند راه حل قطعی باشند. اگر میخواهید زیبایی سینه‌هایتان را بازیابی کنید ، با مراجعه به یک جراح فوق تخصص ، همانند دکتر شهریار حدادی ، پس از مشاوره ، تحت تکنیک جراحی مناسب قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *