اینترنت

چه تکنیک‌هایی برای شروع عکاسی لازم است بدانید

عکاسی

عکاسی یکی از انواع هنرها برای ثبت وقایع و اتفاقات پیرامون ما محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد عکاسان بر روی موضوعات واقعی تمرکز می‌کنند. با استفاده از این عکس‌ها می‌توان مخاطبان بسیاری را جذب کرد. معمولا مفاهیم مورد نظر در ذهن عکاسان منعکس می‌شود. یادگیری این هنر بسیار ساده است. شما تنها با یادگیری نکاتی یک فرد حرفه ای می‌شوید. نور یکی از موارد بسیار مهم در این زمینه محسوب می‌گردد. برای ارتباط چشمی‌بهتر باید روی چشم‌ها فوکوس کرد. گرفتن عکس معمولا دارای انواع مختلفی مانند عکاسی صنعتی، کوبیسم، انتزاعی، ماکرو است. همچنین باید یک دوربین مدرن و بسیار حرفه ای خریداری شود. در زمان عامیانه به آن photography نیز می‌گویند.

عکس‌های مادون قرمز چگونه انجام می‌شود؟

یکی از انواع عکس‌های امروزی عکس مادون قرمز است. البته به آن‌ها اینفرارد نیز می‌گویند. در واقع بسیاری از افراد اسم انگلیسی آن را تلفظ می‌کنند. دنیا با این عکس‌های خاص به شکلی خاص نمایش داده می‌شود. به صورت معمول آن‌ها را با استفاده از فیلتر‌های ویژه ای می‌سازند. برای مثال درختان و گیاهان مختلف را به رنگ‌های دیگری مانند قرمز، صورتی، قهوه ای و غیره در می‌آورند. حتی مه بسیار غلیظ را می‌توان به رنگ دلخواه مورد نظر خود در آورد. افراد مختلف زیادی در این زمینه تاکنون را به فعالیت‌های مختلفی پرداخته اند. یکی از این افراد مشهور بردلی مانکوویتز است. این فرد در ایالت آلاسکا از ابرهای مختلف آسمان آن ناحیه عکس‌های مختلفی گرفت. سپس آن‌ها را به مواد مذاب آماده انفجار تشبیه می‌کند. این عکس‌ها در سراسر جهان بسیار معروف شدند.

چگونه می‌توان از غذاهای گوناگون عکس‌های با کیفیت بالا گرفت؟

عکس از غذاهای مختلف یکی از تفریحات بسیار عالی برای هر عکاس از مبتدی تا حرفه ای محسوب می‌شود. امروزه این حرفه در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند پینترست و اینستاگرام کاربردهای مختلفی دارد. معمولا این عکس‌ها هم برای سرگرمی‌و هم برای تجارت انجام می‌گیرد. البته این کار برای عکاسان حرفه ای در مواقعی بسیار آسان است. امروزه این کار با موبایل‌هایی مانند سامسونگ و اپل بسیار صورت می‌گیرد. در واقع دوربین این گوشی‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع با استفاده از ان‌ها نیازی به خرید دوربین بسیار گران قیمت نیست. یکی از ترند‌های شبکه‌های اجتماعی عکس از غذاهای گوناگون محسوب می‌شود. در واقع این ترند جزو بهترین ترند‌ها به حساب می‌آید. باید در این مواقع به غذای شما نورپردازی کافی صورت گیرد. می‌توان از نور‌های طبیعی در این مواقع استفاده کرد.

عکاسی ماکرو

از عکاسی به روش ماکرو اطلاعی دارید؟

شاید افراد بسیاری اسم ماکرو کمتر شنیده اند. با استفاده از ماکرو می‌توان عکس‌های خارق العاده ای را گرفت. در واقع استفاده از لنز‌های مخصوص ماکرو این عکس‌های شگفت انگیز ایجاد می‌شوند. می‌توان گوشی‌های هوشمند خود را به این لنز‌ها تجهیز کرد. شما با این کار صرفه جویی زیادی در هزینه خود انجام می‌دهید. به صورت معمول عکاسان حرفه ای برای عکس‌های معمولی به دنبال روش ماکرو نمی‌روند. این سبک برای افراد با ذوق هنری بسیار مناسب است. با استفاده از ماکروها عکس‌های کوچک به صورت بزرگ نمایش داده می‌شوند. یکی از استفاده مهم از این سبک حشرات و گیاهان مختلف است. حشرات کمیاب رنگ‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. با استفاده از این عکس‌ها می‌توان از جزئیات آن‌ها عکس‌های باکیفیتی را تهیه کرد. در حال حاضر لنزی موسوم به Tamron بهترین گزینه برای دوربین‌های مختلف محسوب می‌شود.

چگونه از فضاهای داخلی و بناهای مختلف معماری عکس بگیریم؟

امروزه هر شخصی از خانه خود یک عکس می‌گیرد. اما عکاسان حرفه ای تصاویر شگفت انگیزی از محیط‌های بسته پیرامون خود می‌گیرند. برای مثال محل اجرای اپرا یکی از بهترین محل برای گرفتن یک عکس حیرت انگیز هستند. معمولا این نوع بناها برای شکوه بیشتر طراحی و ساخته شده اند. یکی از بهترین بخش‌های یک اپرا پله‌ها هستند. معمولا عکاسان حرفه ای از زاویه‌های مختلف پله‌های آن عکس می‌گیرند. با عکاسی از پله‌ها مخاطبان زیادی را به خود می‌کنید. نمونه عکس‌های مختلف معماری‌های مختلف را نیز می‌توان نگاه کرد. با استفاده از آن‌ها می‌توان عکس‌های خلاقانه ای را ثبت کرد. برخی از عکس‌ها موجب ایجاد یک پروژه برای شما یا برای دیگر افراد علاقه مند می‌شود.

ایران سایت

جمع بندی

عکاسی یکی از هنرها برای ثبت وقایع به حساب می‌آید. عکس‌های مادون قرمز یکی از انواع عکس‌های امروزی به شمار می‌رود. برای ثبت این عکس‌ها فیلترهای ویژه ای اعمال می‌کنند. بردلی مانکوویتز یکی از افراد معروف در این زمینه به حساب می‌آید. عکس‌های این فرد در سراسر جهان بسیار مشهور هستند. روش ماکرو نیز یکی از روش‌ها برای ایجاد عکس‌های مختلف به شمار می‌رود. یکی از تفریحات بسیار عالی برای عکاسان مبتدی و حرفه ای ثبت عکس از غذاهای مختلف است. همچنین عکس گرفتن از بناهای مختلف توسط عکاسان گوناگونی صورت می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. ایران سایت یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نشانی اینترنتی iransite.com مراجعه کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *