بازرگانی, خانواده, کسب و کار

نکات مهم در نگهداری جوراب پشمی

پیدایش انواع جوراب

در گذشته‌های دور، نخستین جوراب‌ها توسط کارگران  و برده‌ها در مصر و یونان مورد استقاده قرار می‌گرفت. آن‌ها جوراب‌های بلند می‌پوشیدند و زنان رومی‌در خانه‌ها نوعی جوراب ساق کوتاه می‌پوشیدند. قدیمی‌ترین جوراب مربوط به سال 250 تا 420 بعد از میلاد مسیح می‌باشد که در کنار رود نیل مصر دیده شده است. یونانی‌ها جوراب‌هایی می‌پوشیدند که از موی حیوانات بافته می‌شد، بعد از آن جوراب‌های ابریشمی، نخ پنبه، نایلونی، ریون و… جنس‌های مختلف به وجود آمدند.

ورود انواع جوراب در ایران

در سال 1306 ، هنگام بازگشت ناصرالدین شاه از سفر انگلستان ، جوراب‌هایی به عنوان سوغاتی همسران شاه از شهر براد فورد وارد ایران شد و به مرور به طبقات پایین تر رسید.

جوراب‌های خاص

به غیر از جوراب‌هایی که با توجه به مرد یا زن بودن شما تنوع زیادی دارد ، مدل‌های اسپرتی هستند که کمی‌خاص به نظر می‌رسند. یکی از انواع خاص آن جوراب‌های هوشمند هستند.

می‌توان گفت که تکنولوژی ورود تاثیر گذاری در صنعت نساجی داشته است. انواع جوراب آن هم به صورت هوشمند نشانه ی همین پیشرفت بزرگ می‌باشد.

جوراب هوشمند، مدلی است که شما می‌توانید آن را به همراه غوزک بند خریداری کنید و اپلیکیشن مخصوص به خودش ر ا بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. این جوراب‌های نسبتا گران فعالیت‌های دویدن ، جنبش و گام برداشتن  شمارا بررسی می‌نماید و اطلاعات به دست آمده را از طریق اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد.

به غیر از جوراب‌هایی که با توجه به مرد یا زن بودن شما تنوع زیادی دارد ، مدل‌های اسپرتی هستند که کمی‌خاص به نظر می‌رسند. یکی از انواع خاص آن جوراب‌های هوشمند هستند.

می‌توان گفت که تکنولوژی ورود تاثیر گذاری در صنعت نساجی داشته است. انواع جوراب آن هم به صورت هوشمند نشانه ی همین پیشرفت بزرگ می‌باشد.

جوراب هوشمند ، مدلی است که شما می‌توانید آن را به همراه غوزک بند خریداری کنید و اپلیکیشن مخصوص به خودش ر ا بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. این جوراب‌های نسبتا گران فعالیت‌های دویدن ، جنبش و گام برداشتن  شمارا بررسی می‌نماید و اطلاعات به دست آمده را از طریق اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد.

طرز استفاده :

شما می‌توانید با ذخیره ی مشخصات خود مانند قد ، وزن ، شماره کفش و اندازه پا را در اپلیکیشن ذخیره کنید. بنابر این اپلیکیشن اطلاعات شمارا در هنگام گام برداشتن و دویدن مورد آنالیز قرار می‌دهد. سپس نتایجی مانند کفش مناسب با قدم‌های شما  ، میزان کالری مصرف شده ، فاصله مکانی ، تعداد گام و … ازین قبیل اطلاعات را در ختیار شما می‌گذارد.

مدل دیگری از انواع جوراب هوشمند وجود دارد به نام جوراب هوشمند حرارتی.

حرارت این جوراب در نواحی پا و انگشتان مترکز شده و دارای یک باتری لیتیومی‌می‌باشد که به بالای جوراب متصل است.

کاربرد این وسیله گرم نگه داشتن پا در ورزش‌هایی مانند اسکی ، پیاده روی ، ماهیگیری و … در فصل سرد می‌باشد. زیرا پاها اولین قسمت بدن که در معرض سرما قرار  می‌گیرند. این جوراب متشکل از یک محافظ ، لایه ی اضافی برای مناطق باز و باند‌های حلقه ای برای حفاظت از پا می‌باشد و برای رطوبت رسانی بسیار مطلوب است.

دسته بندی انواع جوراب

جوراب‌ها بر اساس جنسیت به دو دسته ی بزرگ جوراب‌های مردانه و زنانه ، و همچنین بر اساس محدوده سنی به گروه‌های جوراب‌های نوزادی، کودک ، جوان و نوجوان و بزرگسال طبقه بندی می‌شود.

در هر کدام از انواع جوراب با توجه به سلیقه افراد ، مدل‌های مختلفی وجود دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت دنیای جوراب‌ها بسیار گسترده است و به عنوان یک همراه همیشه کنار تمام اقشار قرار دارد. جوراب‌ها نقش پررنگی در روزمرگی‌ها ایفا می‌کنند.

همه شما جمله معروف “پا قلب دوم انسان می‌باشد” را بارها شنیده اید. و می‌دانید که پاها به عنوان یکی از اعضا حیاتی بدن نیاز به مراقبت‌های بسیاری دارد. از آنجایی که پاهای اکثر افراد مدت طولانی از روز در کفش قرار دارد، یکی از مراقبت‌های مهم در مورد آن استفاده از جوراب‌هایی با جنس مناسب و نگهداری درست از آن است. زیرا اگر از جوراب‌هایی با جنس خوب استفاده نکنید و یا مراقب بهداشت آن‌ها نباشید، محیطی برای رشد باکتری‌ها به وجود خواهید آورد. جوراب پشمی یکی از انواع جوراب است که در فصل سرما مخاطبان بسیاری دارد. جنس این جوراب باعث می‌شود تا رطوبت پا شما به خوبی جذب شود. و وجود همین رطوبت ممکن است عامل ایجاد بیماری باشد. پس به مراقبت‌های بهداشتی بیشتری نسبت به سایر جوراب‌ها نیازمند است. ازین رو در این مقاله سعی داریم نکاتی در مورد نگهداری و مراقبت از این جوراب‌ها را به شما آموزش دهیم. نکات زیر علاوه بر سلامت پوست و پا شما، باعث طولانی شدن عمر جوراب‌ها نیز می‌شود.

مهم ترین نکات در نگهداری جوراب پشمی

  • اولین، مهم ترین و ساده ترین نکته در مراقبت از جوراب پشمی‌این است که هنگام بازگشت به خانه بلافاصله جوراب‌ها را درآورده و به خوبی بشویید.
  • جوراب‌های کثیف را در سطلی جدا از دیگر لباس‌ها قرار دهید.
  • هنگام شست و شو جوراب حتما از مواد شوینده استفاده نمایید تا میکروب‌های آن به طور کامل از بین بروند. و دقت نمایید به دلیل بافت ظریف این جوراب‌ها، از مواد سفید کننده استفاده ننمایید.
  • خشک نمودن پاها قبل از پوشیدن جوراب از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود. به خصوص هنگام پوشیدن جوراب‌های پشمی‌که ضخیم تر هستند و رطوبت را بیشتر در خود نگه می‌دارند. با اینکار از رشد قارچ‌ها جلوگیری نمایید.
  • به همراه داشتن جوراب اضافی برای مدتی طولانی که پا شما داخل کفش می‌باشد از نکات مهم مراقبت می‌باشد. برای مثال در فصل‌های سرد ممکن است به دلیل وجود باران و برف، آب به داخل کفش شما نفوذ کرده و جورابتان خیس شود. پس بهتر است یک جفت اضافه برای مواقع خاص به همراه خود داشته باشید. زیرا استفاده از جوراب در مدت طولانی باعث رشد باکتری می‌شود.
  • اگر شما علاقه مند به خرید جوراب در تعداد بالا می‌باشید، برای نگهداری آن‌ها بهتر است از یک قرص نفتالین در کشو و کمدی که آن‌ها را قرار می‌دهید، استفاده نمایید.
  • هیچ گاه کفش را بدون استفاده از جوراب به پا نکنید. به خصوص در فصل پاییز و زمستان که هوا سرد تر می‌باشد. در این فصل سعی کنید که از جوراب پشمی‌بیشتر استفاده نمایید.
  • برای خشک شدن این جوراب‌ها، هیچ گاه از شوفاز و بخاری استفاده نکنید. زیرا این کار باعث از دست رفتن حالت جوراب و شل شدن کش آن می‌شود.
  • برای استفاده از جوراب پشمی‌در فصل سرد سال بهتر است از نوع پاپوش‌های بدون ساق استفاده نمایید. زیرا که این جوراب‌ها از جنس پشم و فاقد کش هستند. پس باعث اذیت پوست پا شما نمی‌شوند.

کلام آخر

اگر طرفدار جوراب‌های پشمی‌و طرح‌های فوق العاده آن هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی نانی شاپ از با کیفیت ترین این محصولات بهره مند شوید. فروشگاه نانی شاپ عرضه کننده متنوع ترین جوراب‌های مردانه، زنانه و بچگانه می‌باشد. همچنین این فروشگاه دارای انواع کیف، عروسک، جعبه و چمدان چوبی و… می‌باشد. تنوع محصولات نانی شاپ به این گونه است که مناسب هر قشر و سلیقه ای می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *