خانواده, سبک زندگی

مهم ترین نکات درباره ی سایز کردن انگشتر طلا

بیشتر افراد هنگامی‌که قصد خرید انگشتر را دارند، گرفتار معضل تعیین سایز می‌شوندالبته اگر بخواهیم منصف باشیم حق هم دارند، چرا که در هنگام خرید انگشتر باید بسیار دقت بخرج دهید، اگر انگشتر گشادتر از انگشت شما باشد، به راحتی از دست شما می‌افتد، و ممکن است شما اصلا متوجه افتادن و گم شدن آن نشوید، چون همواره در دست شما آزاد بوده و تقریبا حضور انگشتر در انگشت خود را حس نکرده‌اید، در حالت دوم اگر زیاد برای انگشت‌تان تنگ باشد، مانع از جریان خود آزاد در انگشت شده و باعث تورم انگشت و در برخی موارد نادر حتی آسیب به انگشت‌تان خواهد شدبرای همین انتخاب سایز درست بسیار حائز اهمیت استبرای این که بتوانید سایز درست و مناسب انگشت خود را بیابید راه کارهای مختلفی وجود دارد که برای شما توضیح می‌دهیم.

سایزهای استاندارد انگشتر

سایز انگشتر خانم‌ها معمولا بین تا می‌باشدانگشترهایی که توسط خانم‌ها خریداری می‌شودعموما سایزی بین 5 (7/15 م .م تا 7 ( 3/17 م.م دارند و سایز 6 ( 5/16 م.م متداول‌ترین سایز برای خانم‌ها محسوب می‌شوددر مورد خرید انگشتر طلا مردانه نیز بین سایزهای تا 13 بهترین سایز می‌باشدمحدوده سایز انگشتر آقایان معمولا بین 8 ( 6/18 م.م تا ( 10 2/20 /م.م )تعریف می‌گردد، اما رایج‌ترین سایز 9 ( 19م.م عنوان شده استدر زمانی که اقدام به اندازهگیری سایز انگشت خود می‌نمائید اگر سایز بدست آمده در رنج‌هایی که گفتیم بود یعنی درست عمل کرده‌اید، اما اگر خیلی تفاوت داشت، باید دوباره اقدام به اندازه گیری نمائیددقت کنید اگر جزو افراد خیلی چاق یا خیلی لاغر هستید، احتمالا سایز انگشت شما بیشتر یا کمتر از این رنج‌ها خواهد بود.

استفاده از جدول سایز بندی

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای اندازه سایز انگشتر استفاده از جدول سایزبندی انگشتر می‌باشداین جدول یک چارت کاملا استاندارد و مرجعی جهانی استپس از مشخص شدن اندازه انگشت، برای ما سایز انگشتر را مشخص می‌کندجدول سایزبندی دو مولفه طول و قطر حلقه انگشتر به میلیمتر و سایز متناسب با آن را نشان می‌دهد.

استفاده از سایزگیرهای انگشتر

اگر از روش قبل نتوانستید سایز انگشت خود را بدست آورید می‌توانید از سایزگیرهای انگشتر استفاده کنیدمعمولا در طلا فروشی‌هایی مانند گالری طلا روبی یک نمونه از این سایزگیرها وجود دارداین سایزگیرها در مدل‌های پلاستیکی و فلزی هم در بازار وجود دارند و شما خودتان هم می‌توانید آن‌ها را تهیه نمائید.

نکات مهمی‌که باید به آن‌ها دقت کنید

فرقی نمی‌کند که قصد خرید یک انگشتر طلا مردانه را دارید یا یک انگشتر نگین دار طلا می‌خواهید، در زمان خرید و سایز کردن انگشتر باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • زمانی که قصد خرید انگشتر نگین‌دار طلا از گالری روبی دارید، ترجیحا باید اندازه‌ای سفارش دهید که کمی‌کوچک‌تر باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است حلقه در اطراف انگشت شما حرکت کند و به طرفین بچرخد.

  • زمان اندازه گیری بسیار مهم است، زمانی که دست‌تان سرد است اندازه گیری انجام ندهید، زیرا فشار خون کم در این حالت سایز انگشتر را کوچک‌تر از اندازه اصلی نشان می‌دهد، بهترین زمان برای اندازه‌گیری بعد از ظهر است.

  • اندازه انگشتر باید به گونه‌ای باشد که از برآمدگی انگشت به راحتی عبور کند، بعضی از افراد برآمدگی انگشت‌شان بسیار بیشتر از سایر افراد استبه همین خاطر توصیه می‌کنیم یک سایز بزرگ‌تر را برای انگشتر انتخاب کنید تا هنگام درآوردن انگشتر به مشکل بر نخورید.

  • اگر انگشترطلا مردانه شما رکاب پهنی دارد، به جای این که کمی‌کوچک‌تر از انگشت خود انتخاب کنید، برعکس کمی‌بزرگ‌تر انتخاب کنید چون رکاب پهن آن باعث می‌شود در اطراف انگشت شما احساس سفت و تنگ بودن ایجاد گردد.

  • اگر می‌خواهید اندازگیری دقیقی داشته باشید باید سایز کردن را دو تا سه بار در طول یک هفته انجام دهید و عددی که در آن‌ها مشترک است را به عنوان سایز در نظر بگیرید.

  • انگشتر باید به راحتی در دستان شما قرار بگیرد و بتوان آن را به راحتی به دور انگشت چرخاند، اما نباید آنقدر آزاد باشد که به پائین بی‌افتد.

کلام آخر

بهترین سایز برای انگشتر آن است که انگشتر در انگشت شما جا گرفته و حرکت بیش از اندازه نداشته باشداین که یک اندازه نرمال و عمومی‌را به عنوان میانگین در نظر می‌گیرند، برای تمام افراد کاربردی نیستشما باید قبل از خرید انگشتر طلا، سایز مناسب را پیدا کرده باشیدقبل از شروع مطمئن شوید که برای کدام انگشت می‌خواهید انگشتر بخرید، انگشتی که دوست دارید انگشتر جدیدتان بر روی آن بدرخشد را اندازه بگیریددر اندازه گیری باید دقیق باشید تا حلقه شما راحت روی انگشت بنشیند و نه آنقدر محکم باشد که به سختی به انگشت برود، نه آنقدر شل که روی بند انگشت شما بلغزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *