کسب و کار

قیمت چاپ بنر به چه عواملی بستگی دارد ؟

اگر قصد سفارش چاپ بنر را دارید تا پایان این مقاله کوتاه با ما همراه باشید ، تا شما را با عواملی که باعث افزایش یا کاهش قیمت چاپ بنر می‌شود آشنا کنیم .

امروزه تقریبا اکثر کسب و کارها در موارد مختلف به چاپ بنر برای حرفه و تبلیغات خود نیاز دارند . اما سوال اساسی اینجاست که چرا قیمت‌های مختلف  را در بازار، برای چاپ بنر مشاهده می‌کنیم ؟

اگر بخواهیم جواب این سوال را در یک کلمه بدهیم آن (کیفیت) است . عوامل مختلفی در کیفیت چاپ بنر تاثیر گذار است که همین عوامل باعث می‌شود تا قیمت نهایی بنر برای مشتری، افزایش یا کاهش پیدا کند .

چه عواملی باعث افت کییفیت و یا افزایش آن خواهد شد ؟

در ادامه به عواملی که باعث ارتقای کیفیت محصول نهایی خواهد شد به صورت خیلی مختصر خواهیم پرداخت

1-جنس پارچه بنر :

در بازار جنس‌های مختلفی برای چاپ بر روی بنر وجود دارد ، در ابتدای ورود دستگاههای بنر به ایران،  پارچه بنر‌های کره ای وارد ایران شد و چاپ پذیری بسیار بالایی را برای خود داشت .

مثل همیشه کشور چین ، نیاز بازار را سنجید و تولید پارچه بنر را انجام داد . این امر باعث اختلاف قیمت زیادی بین پارچه کره ای و پارچه چینی ایجاد شود ، نا گفته نماند که برند‌های چینی تفاوت‌های مختلفی را برای کیفیت چاپ ارائه کردند که برخی از آنها همچون بنر‌های کره ای از کیفیت بالایی برخوردار بود و برخی دیگه مثل همیشه از کیفیت پایینی از جهت چاپ پذیری برخوردار بودند .

شگفتی داستان از جایی شروع شد که تولید کنندگان داخلی توانستند بنر ایرانی از سال 97 تولید و به بازار داخلی عرضه کنند که اختلاف قیمت بسیار زیادی با جنس چینی داشت ، این امر سبب شد تا چاپخانه داران ، استقبال خوبی از این پارچه بنر ایرانی بکنند ، اما به دلیل اینکه چاپ پذیری بسیار پایینی در این محصول وجود داشت، کم کم محبوببیت خود را بین ارائه دهندگان خدمات چاپ بنر از دست داد .

در حال حاضر دارندگان دستگاه بنر به دو دسته تقسیم می‌شوند ، کسانی که بنر‌های چبنی را با قیمت بالاتر ارائه می‌کنند و افرادی که قیمت چاپ بنر را در اولویت خود قرار داده و بر روی بنر‌های ایرانی با کیفیت و قیمت پایین تر خدمات چاپ را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند .

البته جنس‌های دیگری هم برای چاپ با کیفیت بسیار بالاتر و خیره کننده همچون چاپ سولیت که برای چاپ رول آپ مورد استفاده قرار می‌گیرند در بازار وجود دارند اما بحث اصلی ما در این مقاله کوتاه چاپ بر روی بنر است .

2-ضخامت پارچه بنر :

در بازار بنر‌های ایرانی و کره ای دارای ضخامت یا اصطلاحا اونس‌های مختلفی هستند . بنر‌های موجود در بازار ، 7 اونس ، 8 اونس ، 9 اونس ، 10 اونس و در موارد محدودی 13 اونس است .

یکی از عواملی که باعث می‌شود قیمت نهایی بنر شما ،  از قیمت بالاتر یا پایین تری برخوردار باشد ، ضخامت پارچه آن است . لازم بذکر است توجه داشته باشید اگر قرار است بنر شما در فضای بیرون و در معرض باد نصب شود حتما از بنر‌های 9 اونس به بالا استفاده کنید .

3-دستگاه چاپ بنر :

یکی از مهترین عواملی که باعث می‌شود کیفیت چاپ بالاتری در یک بنر مشاهده کنیم ، دستگاه چاپ بنر است . در بازار دو نوع دستگاه وجود دارد ، دستگا‌های سالونت و دستگاه‌های اکو سالونت .

دستگاه‌های اکو سالونت ، نسل جدید دستگاه‌های بنر است که بیشتر برای چاپ کاغذ دیواری ،  چاپ فلکس و چاپ استیکر استفاده می‌شود ، اما برخی از دارندگان این دستگاهها به دلیل سفارشات زیاد چاپ بنر ، به سراغ چاپ بنر با استفاده از دستگاه اکو سالونت می‌روند .

اما شما می‌توانید با دستگاه سالونت چاپ بنر هم ،  بالاترین کیفیت چاپ را برای مشتری خود داشته باشید . در چاپ می‌تواند تنظیم کرد که در هر نقطه بنر چند بار رنگ پاشیده شود که اصلاحا در حوزه چاپ به آن PASS  گویند ، شما می‌توانید یک طرح را با کیفیت 1pass بزنید و یا همان طرح با کیفیت 4pass یا 6 pass  بزنید .

در نهایت می‌توان گفت یک چاپ 3 pass  دستگاه سالونت از چاپ 1pass دستگاه اکو سالونت بالاتر است .

از این رو در قیمت نهایی چاپ بنر ، نوع دستگاهی که چاپ می‌شود و تعداد pass آن تاثیر بسزایی را دارد .

نتیجه گیری :

در قیمت نهایی چاپ بنر عواملی همچون جنس پارچه بنر ، ضخامت پارچه بنر ، نوع دستگاه و تعداد Pass ای که روی چاپ می‌خورد می‌تواند تعیین کننده قیمت نهایی چاپ بنر شود .

اگر شما جزء آن دسته از مشتریانی هستید که قیمت ،  اولویت اول شماست ، می‌بایست به سراغ چاپ بنر بر روی جنس‌های ایرانی و یا تعداد Psss پایین بروید و یا اگر علاقمند به داشتن یک بنر با کیفیت بالا هستید می‌توانید سفارش بنر‌های چینی معتبر با Pass  بالا را به ارائه دهندگان خدمات چاپ بنر بدهید  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *