استانبول

صبحانه در استانبول و معرفی بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها برای خوردن صبحانه

صبحانه استانبول

همه ما با استانبول به نوعی آشنایی داریم؛ از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا طبیعت بکر و زیبای آن و بسیاری از جاذبه‌های دیگر مثل: مراکز خرید متنوع، تنگه بسفرو اسکله‌های آن، آداب و رسوم و فرهنگ مردم ترکیه، شهربازی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های دلنشین آن و … همه اینها از جملا دلایلی است که این شهر در میان گردشگران در سراسر جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از مسافرانی که بنا به هر دلیلی به شهر استانبول با بلیط تهران استانبول سفر می‌کنند حتما از تعدادی از این جاذبه‌ها بازدید می‌کنند.

یکی از جذابیت‌هایی که با سفر به استانبول با آن مواجه می‌شوید، غذاهای خوشمزه ترکیه‌ای هستند. شاید بدانید که تست کردن انواع غذاها در رستوران‌‌های هر سرزمینی می‌‌تواند مسیر خوبی برای شناسایی ذائقه‌ و فرهنگ یک ملت باشد و استانبول شهری است که غذاهای بسیاری از جمله تمام غذاهای سنتی ترکی و غذاهای غربی و … را می‌توان در آن پیدا کرد. ولی همانطور که قبلا هم اشاره کردیم بهتر است زمانی که به استانبول سفر کردید حتما از غذاهای دلپذیر و خوشمزه در این شهر امتحان کنید تا بیشتر بتوانید با فرهنگ و ذائقه مردم بومی‌و محلی آنجا آشنا شوید. همچنین جالب است بدانید که یکی از مهمترین وعده‌های غذایی در استانبول، صبحانه است و به همین دلیل این وعده از تنوع بسیار بالایی در استانبول برخوردار است. وعده صبحانه در میان فرهنگ مردم ترکیه بسیار مهم است و خود به عنوان یک وعده اصلی در نظر گرفته می‌شود.

در اینجا ما سعی بر این داریم تا شما را کمی‌با صبحانه ترکی در استانبول آشنا سازیم و سپس نمونه‌هایی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها را برای سرو صبحانه به شما معرفی کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

صبحانه در استانبول

بهتر است بدانید که در زبان ترکی به صبحانه کهوالتی Kahvalti می‌گویند که در لغت به معنای «قبل از قهوه» است. اما امروزه بیشتر این کلمه را برای صبحانه‌های ترکی مفصل و سنتی استفاده می‌شود که معمولا خود مردم ترکیه و استانبول این نوع صبحانه را در روزهای تعطیل بیشتر میل می‌کنند زیرا عقیده دارند اینگونه روز تعطیل خود را با شادابی و انرژی بیشتری شروع می‌کنند و میتواند این صبحانه آغازگر تفریحات زیاد در روز باشد. تقریبا تمامی‌رستوران‌ها و هتل‌ها برای مسافران و گردشگران خود این نوع از صبحانه را در کنار صبحانه‌های متفاوت دیگر سرو می‌کنند و می‌توانید بعد از صرف صبحانه با یک قهوه ترک از خودتان پذیرایی کنید زیرا همانطور که گفتیم نوشیدنی قهوه یکی از مهمترین و اصلی ترین نوشیدنی‌های ترکیه است که تمامی‌مردم و حاکمان ترکیه بعد از وعده غذایی صبح حتما قهوه می‌نوشیدند. جالب است بدانید که صبحانه‌های ترکی بسیار به صبحانه ایرانی شباهت دارد و در استانبول هنگام سرو صبحانه در سفره به طور معمول، چای، پنیر سفید، پنیر محلی ترکی، مربا، کره، گوجه، خیار، قهوه، تخم مرغ و نان را قرار می‌دهند. اما در کنار این‌ها غذاهای سنتی ترکیه هم قرار میگیرد که در ادامه با چند تا از مهمترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

سوجوکلو یومورتا (Sucuklu Yumurta): برخلاف بسیاری از صبحانه‌های ملل دیگر، صبحانه‌های ترکی مخلوطی از هر نوع طمع شور، شیرین، تند و ترش است. سوجوکلو یومورتا یکی از صبحانه‌های معروف استانبول است که مزه آن تند است. سوجوک نوعی سوسیس خشک‌ است که از گوشت چرخ شده گاو به همراه سیر و ادویه‌های مختلف مانند پودر فلفل قرمز، زیره سبز و سماق تهیه ‌شده و بر روی تابه‌ای به همراه تخم‌مرغ پخته می‌شود.

 

منمن (Menemen): این غذا نوعی املت است که به سبک ترکی طبخ و سرو می‌شود. این غذا از روی منطقه منمن که در شهر ازمیر واقع شده است، گرفته شده زیرا در گذشته مهمترین بخش املت که همان گوجه‌فرنگی است برای اولین بار در این منطقه پرورش یافته است. دستور پخت آن به این صورت است که پیاز و فلفل دلمه‌ای سرخ‌شده را کاملاً با گوجه‌فرنگی‌ آب‌پز می‌کنند و با گیاهان معطر، جعفری، فلفل دلمه‌ای و پودر فلفل قرمز ترکیب می‌کنند.

املت استانبول 

چیلبیر (Cilibr): یکی دیگر از صبحانه‌های معروف و خوشمزه در استانبول چیلبیر نام دارد. چیلبیر یک صبحانه محبوب ترکی مخلوطی از تخم مرغ آب پز شده و ماست سیر است البته بسیاری این غذا را به این صورت درست میکنند که داخل نیمرو ماست و سرکه اضافه می‌کنند. شاید ترکیب عجیبی به نظر برسد اما مسلما طمع خوبی در کنار هم ایجاد می‌کنند. مواد تشکیل دهنده این غذا به راحتی قابل دسترسی و طرز تهیه آن بسیار ساده است.

 

انواع نان برای صبحانه:

یوفکا (yufka): این نوع نان که برای صبحانه هم سرو می‌شود یک نان رایج در استانبول است که بسیار نازک و ترد درست می‌شود و چیزی شبیه به نان لواش در ایران است.

گزلمه (Gozleme): این نان در حقیقت همان خمیر نان یوفکا است که آن را با سبزیجات و سایر مواد غذایی پر می‌کنند و سپس می‌پزند. سرو این نون شبیه به سرو پنکیک است.

بورک (Borek): بورک از لایه‌های نازک خمیر تهیه می‌شود که در آن پنیر با گوشت چرخ‌کرده و سبزی‌ می‌پیچند و سپس بر روی سینی‌های مخصوصی به نام ساج آن‌هارا می‌پزند.

کاتمر (Katmer): این نوع نان بسیار خوشمزه است اما پختی زمانگیر دارد. کاتمر یکی از نان‌های مخصوص صبحانه در بین غذاهای ترکیه است. این نان که در اندازه‌های کوچک پخته می‌شود، ترکیبی از آرد، شیر، شکر و نمک است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به استانبول با خرید بلیط لحظه آخری و یا از هر مسیر دیگه‌ای سفر کردید حتما از این نان‌های ترکی امتحان کنید.

سمیت (simit): ترک‌ها در روز‌های هفته معمولا چای و قهوه خود را به همراه سیمیک می‌خورند. این نان یکی از خوشمزه و پرطرفدارترین نان‌های ترکیه است که به صورت حلقه ای پخت می‌شود. این نان با بافتی عالی برای صبحانه، عصرانه و میان وعده مناسب است. به همراه سمیت شیره انگور و کنجد سرو می‌شود که مزه عالی به آن می‌دهد.

 

اکنون که با صبحانه‌های معروف ترکی در استانبول آشنا شدید می‌خواهیم شما را با چند مکان عالی که این نوع از صبحانه‌ها را سرو می‌کنند آشنا کنیم، پس همراه ما باشد.

 

کافه سوتیس در محله امیرگان (Sutis Emirgan):

احتمالا این کافه یکی از بهترین کافه‌ها برای صرف صبحانه در استانبول است. این کافه در کنار تنگه زیبای بسفر قرار دارد و با اینکه معمولا خیلی شلوغ است اما بهترین خدمت رسانی را دارد. جالب اینجاست که این کافه معمولا مواد اولیه برای تهیه صبحانه‌های خود را مثل شیر، در مزرعه خود تولید می‌کند و سپس از آن‌ها صبحانه‌هایی با طمع کلاسیک و سنتی تهیه می‌کند.

کافه سوئیس استانبول 

 کافه مانژری (Mangerie Bebek):

بدون شک یکی از بهترین کافه‌ها در استانبول کافه مانژری است که در محله دیدنی ببک قرار گرفته و دارای منظره عالی از محیط اطراف و دریا است. در اینجا هر نوع صبحانه ای از پن کیک‌های عالی گرفته تا تخم مرغ با بیکن یا حتی صبحانه‌های کلاسیک ترکی را می‌توانید سفارش دهید.

کافه رستوران کله (Kale):

این رستوران در بخش اروپایی نشین و در کنار تنگه بسفر قرار دارد که ممکن است ساختمان آن خیلی شیک نباشد اما بهترین مکان برای صرف صبحانه است زیرا که این رستوران در ابتدا فعالیت خودش را به صورت اختصاصی در ارائه صبحانه‌های با کیفیت شروع کرده است. اگر به دنبال غذای با کیفیت و محیطی صمیمی‌هستید این کافه رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ساعت کار این رستوران ساعت ۵ صبح شروع می‌شود پس اگر سحرخیز هستید می‌توانید به این کافه رستوران سری بزنید. اگر میخواهید سری به این کافه بزنید میتوانید زمانی که با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت به این شهر رسیدید از این کافه بازدید کنید.

 

کافه میدپوینت کالامیس (Midpoint – Kalamis):

این کافه در یکی از بهترین نقاط استانبول قرار گرفته است که منظره بسیار شگفت‌انگیزی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این کافه صبحانه‌های عالی و با کیفیتی ارائه می‌شود که اگر می‌خواهید از منظره دریا هنگام صرف صبحانه لذت ببرید بهتر است زودتر به آنجا بروید و در میزهای رو به دریا بنشینید. شما همچنین می‌توانید بعد از نوش جان کردن صبحانه از پارک فنر باغچه بازدید کنید و در طبیعت زیبای آنجا قدم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *