خانواده, سبک زندگی

سن مناسب استفاده از بالش برای نوزادان چه زمانی است؟

دلایل متعددی برای خرید انواع کالای خواب وجود دارد که از بین رفتن کیفیت کالا، تغییر دکوراسیون اتاق، تغییر حال و هوای منزل و اضافه شدن فردی جدید به خانواده از مهمترین و شایع ترین آنها به شمار می‌روند. می‌دانیم که انواع بالش طبی و گیاهی با قیمت مناسب تا لوکس مموری فوم در بازارهای ایران یافت می‌شود و می‌توان به راحتی از هر فروشگاه عرضه کننده کالای خوابی تشک خواب یک نفره یا دونفره طبی یا فنری و… را پیدا کرد؛ اما سوال اینجاست که چه زمانی نوزاد می‌تواند از کالاهای خوابی مانند بالش استفاده کند؟ بالش مهمترین انتهاب والدین است زیرا استفاده نادرست و بی موقع از آن می‌تواند جان و سلامت نوزاد را به خطر بیندازد.

بالش نوزادان تا یک سالگی

اگر فرزند ندارید یا با زندگی نوزادان در ماه‌های اولیه آشنا نیستید شاید متوجه نشده باشید که نوزادان از بالش استفاده نمی‌کنند؛ در واقع پژوهش‌های انجام شده، حاکی از ان است که کودکان تا 1 سال نباید از بالش استفاده کنند و باید روس سحطی صاف بخوابند. در حقیقت زمان دقیق این موضوع کمی‌بیش از 1 سالگی و تا 18 ماهگی است که نوزاد در ان زمان آرام آرام به استفاده از بالش علاقمند می‌شود.

اگر کودک نیاز به بالش داشت باید برای خرید بالش کودک اقدام کرد که در سایز کوچک و با استفاده از الیاف ضدحساسیت تولید می‌شوند. از یاد نبرید که عدم استفاده از بالش برای نوزادان بسیار حائز اهمیت است زیرا بالش سایز بزرگ می‌تواند سبب ایجاد خفگی آنها گردد.

استفاده از پتو و روتختی نوزاد

بسیاری از مادران هنگام خرید سیسمونی علاقه زیادی به خرید پتوهای نوزاد و روتختی‌های رنگارنگ دارند، که به آنها حق می‌دهیم زیرا انواع روتختی با قیمت مناسب و لوکس و سه بعدی در بازار وجود دارند و با رنگ و لعاب خود، هر مادری را به وجد می‌آورند؛ اما باید بدانید که نوزاد تا 18 ماهگی نیاز به پتو نیز ندارد و از روتختی هم فقط برای دکوراسیون می‌توانید استفاده نمایید. دلیل آن که نباید از پتو استفاده کرد این است که امکان دارد نوزاد در پتو گیر کرده و یاز هم خطر خفگی افزایش یابد. در حال حاضر پیشنهاد می‌شود که برای گرم نگهداشتن نوزاد در طول شب دمای اتاق را مناسب کنید یا از لباس‌های زیپ دار یکسره برای گرم نگهداشتن نوزاد خود استفاده نمایید.

عروسک مناسب نوزادان چیست؟

شاید برخی از والدین از تصور خوابیدن نوزاد خود در کنار عروسک‌ها لذت ببرند به خصوص عروسک‌هایی مانند خرس‌های بانمک پشمالو اما باید بدانید که خواباندن نوزاد در کنار انواع عروسک‌های پشمالو نیز تا 18 ماهگی ممنوع است. تحقیقات نشان داده اند که استفاده از این نوع عروسک‌ها یا بالش و پتو و ملحفه پشمی‌برای نوزاد سبب بالا رفتن نرخ سندرم مرگ ناگهانی کودک می‌گردد. به طور کلی توصیه می‌شود که از هرنوع اشیای اضافی در کنار کودک به هنگام خواب جلوگیری کنید و سعی نمایید که نوزاد همواره روی سطحی صاف بخوابد.

زمان مناسب برای استفاده از ضربه گیر برای نوزاد

یکی دیگر از دغدغه‌های والدین استفاده از ضربه گیر برای نوزادان است. ضربه گیرها بسیار مفید هستند و از آسیب رسیدن به نوزادان جلوگیری می‌کنند اما موضوع این است که تا 1 سالگی استفاده از ضربه گیری برای تخت نوزادان باز هم ممنوع است. ضربه گیر هم مانند بالش می‌تواند سبب خفگی نوزاد شود به این صورت که نوزاد برای بیرون رفتن از تخت یا گهواره مدام در تلاش است و امکان دارد طی این تلاش‌ها بیفتد یا خفه شود بنابراین برای استفاده از ضربه گیر نیز عجله نکنید و اجازه بدهید کودک سال اول زندگی خود را بدون وسایل جانبی سپری کند.

چه بالشی برای کودکان مناسب است؟

پس از 18 ماهگی می‌توانید برای خرید بالش نوزاد خود اقدام کنید. بالش‌ها را از برندهای معتبر خریداری نمایید که از کیفیت کالا مطمئن باشید و توجه کنید که ضمانت بازگشت کالا داشته باشند تا اگر نوزاد شما از بالش استقبال نکرد، بتوانید آن را تعویض کنید.

در حال حاضر برند مورن که با نام مورن هوم و تشک مورن نیز شناخته می‌شود معتبرترین عرضه کننده بالش و ست خواب نوزادان در ایران است. این برند تمامی‌مواد اولیه خود را از کشور ترکیه وارد می‌کند و بالش‌های ضدحساسیت بسیار خوبی برای نوزادان دارد. از طریق راه‌های ارتباطی زیر می‌توانید با مورن در ارتباط بوده و کالای مورد نظر خود را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید:

آدرس وب سایت مورن: https://www.morenhome.com/

آدرس فروشگاه مرکزی مورن: تهران، خیابان آیت الله کاشانی، بین رامین و وفاآذر، پلاک 314

شماره تلفن مورن: 44076854

یک دیدگاه برای “سن مناسب استفاده از بالش برای نوزادان چه زمانی است؟

  1. زهرا گفت:

    مورن واقعا خوبه کالاهاش راس میگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *