اینترنت, علم و فناوری

راهنمای خرید انواع تجهیزات فیبر نوری

فیبر نوری یا تار نوری، در واقع رشته‌ای بلند و باریک است که با استفاده از ماده‌ای شفاف مانند پلاستیک و شیشه آن را ساخته‌اند. تار نوری می‌تواند نوری که از یک طرف وارد شده را از طرف دیگر خارج کند. فیبرهای نوری نسبت به کابل‌های معمولی، پهنای باند بیشتری دارند و شما می‌توانید با کمک آن‌ها خیلی راحت تمام داده‌های خود را با پهنای باند بسیار بالایی انتقال دهید. برای آشنایی بیشتر با فیبر نوری به اینجا مراجعه کنید.

فیبرهای نوری در حال حاضر دارای کاربرد بسیار متنوعی هستند اما یکی از اصلی ترین کاربردهای آن در مخابرات بوده که می‌تواند اطلاعات را توسط نور لیزر به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن انتقال دهد. بنابراین اگر شما هم قصد خرید انواع تجهیزات فیبر نوری را دارید، بهتر است در ادامه مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید.

انواع تجهیزات ضروری جهت راه اندازی شبکه فیبر نوری

  • مبدل فیبر نوری
  • جوش فیوژن فیبر نوری
  • سوئیچ فیبر نوری
  • پچ پنل فیبر نوری
  • کابل فیبر نوری
  • ماژول فیبر نوری
  • پیگتیل فیبر نوری
  • پچ کورد فیبر نوری
  • آداپتور فیبر نوری

معرفی انواع کابل‌های فیبر نوری

کابل فیبر نوری یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه است که انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید متناسب با نیازتان اقدام به خرید آن‌ها کنید. به همین خاطر هم ما سعی داریم در این بخش شما را با انواع آن آشنا کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • کابل‌های یک حالتی

کابل فیبر نوری مدل تک حالتی، نور را به شکل مستقیم در یک جهت خاص هدایت می‌نمایند. این نوع کابل نور خود را از لیزرها فراهم می‌کند و اندازه‌شان خیلی زیاد نیست. کابل‌های تک حالتی را می‌توانید در مدل‌های مختلفی تهیه کنید اما در نظر داشته باشید که گزینه مورد نظرتان از کیفیت عالی برخوردار باشد.

  • کابل‌های چند حالتی

کابل‌های چند حالتی اندازه‌شان به طور معمول بیشتر از کابل‌های یک حالتی بوده و نور مورد نیاز خود را از طریق چراغ‌های LED به دست می‌آورند. این کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های تک حالتی، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند داده‌ها را هم با سرعت عالی‌تری جا به جا کند.

نکات مهم برای انتخاب کابل فیبر نوری

برای خرید کابل فیبر نوری باید حتما یک‌سری نکات مهم را در نظر داشته باشید تا بعداً به مشکل برنخورید و انتخاب ایده‌آلی داشته باشید. به همین خاطر هم سعی کنید فروشگاهی معتبر و قابل اعتماد را برای خرید انتخاب کنید و سراغ مراکز نامعتبر نروید.

هنگام خرید کابل فیبر نوری، جنس و کیفیت کابل را هم به خوبی مورد بررسی قرار دهید و محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت را انتخاب نکنید زیرا آن‌ها در سریع‌ ترین زمان ممکن دچار آسیب می‌شوند و کارایی عالی ندارند. اگر قصد دارید کابل مورد نظر را برای محیط‌های بیرونی استفاده کنید، بهتر است از گزینه‌ای بهره بگیرید که دارای روکشی مقاوم هستند.

کابل‌‌تان را با توجه به نوع شبکه و بودجه‌ای که دارید انتخاب کنید تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشد و سرمایه‌تان هم هدر نرود. در غیر این صورت ممکن است استفاده‌ای عالی از کابل‌تان نداشته باشید و مجبور به خرید مجدد شوید.

به طور معمول هر چقدر اندازه کابل‌های تار نوری کوتاه‌تر باشد، سرعت داده‌ها بیشتر می‌شود. به همین خاطر سعی کنید کابل‌تان را متناسب با فضایی که قصد راه‌ اندازی شبکه فیبر نوری در آن را دارید، خریداری نمایید و آن را بیش از حد بلند یا خیلی کوتاه سفارش ندهید.

انواع مودم‌های فیبر نوری مخصوص مخابرات

با کمک مودم فیبرنوری مخابراتی می‌توانید خیلی راحت در مناطقی که زیرساخت‌های مناسب مخابراتی در آن‌ها قرار داده شده، به شبکه فیبر نوری متصل شوید. مودم فیبر نوری در واقع دستگاهی است که آن را در طرف مشترک نصب می‌کنند و خرید آن با کیفیتی عالی، اهمیت زیادی دارد.‌ پس اگر شما هم به دنبال بهترین گزینه جهت دسترسی به مودم مخصوص اینترنت تار نوری مخابرات هستید، بهتر است نسبت به مطالب ذکر شده در ادامه بی‌تفاوت نباشید.

  • مودم دوبانده

مودم‌های دوبانده فیبر نوری همان طور که از نام‌شان مشخص است، از 2 باند با فرکانس‌های متفاوت پشتیبانی می‌نمایند و پهنای باند بالایی دارند. این مودم دارای برندهای مختلفی بوده اما از جمله محبوب ترین آن‌ها می‌توان زد تی ای، هووای و فایبرهوم را نام برد.

  • مودم دارای وای فای 6

طبق استانداردهای وایرلس امروزه شاهد نسل‌های متفاوتی از وای فای مناسب برای شبکه فیبر نوری هستیم که وای فای 6 آخرین نسل این استاندارد بوده و نسبت به نسل پیشین خود سرعت بیشتری دارد. این مودم پیشرفته امکان سرعت دانلود داده‌های مختلف را تا 300 مگابایت در ثانیه فراهم می‌نماید.

بنابراین اگر به دنبال یک مودم فیبر نوری با کارایی بی‌نظیر هستید و می‌خواهید داده‌های مختلف را با بالاترین سرعت ممکن جا به جا کنید، بهتر است از مودم‌های دارای وای فای 6 بهره بگیرید.

  • مودم با پورت گیگ

یکی دیگر از مودم‌های فیبر نوری، مودم با پورت گیگ است. این مودم به مودم‌هایی اشاره دارد که در آن‌ها جهت انتقال اطلاعات مختلف از پورت‌هایی به اسم Gigabit Ethernet استفاده شده است. در مودم‌های فیبر نوری با پورت گیگ، سرعت انتقال به شکل گیگابیتی بوده و محدودیتی در آن وجود ندارد.

  • مودم خانگی

به طور کلی تمام مودم‌های فیبر نوری جهت مصارف خانگی امکانات لازم و مورد نیاز را دارند. اما و اگر به فکر خرید یک مودم فیبر نوری هستید که از سرعت بالایی برخوردار باشد، بهتر است از مودم‌های ONT که دارای پورت پر سرعتی هستند، استفاده کنید.

مودم‌های خانگی را هم می‌توانید در مدل‌ها و برندهای مختلفی برای خود خریداری نمایید. در صورتی که تجربه کافی برای خرید مودم خانگی را ندارید، توصیه می‌شود حتما از افراد متخصص و باتجربه مشورت بگیرید یا این که قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید تا بعداً به مشکل برنخورید.

قیمت کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات شبکه در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش مؤثری در راه اندازی شبکه دارد. از این رو هم تقاضای خرید روز به روز بیشتر می‌شود و افراد بیشماری اقدام به تهیه کردن آن می‌کنند. برخی افراد جهت خرید این محصول، قیمت را قبل از هر چیزی مورد بررسی قرار می‌دهند و این موضوع برای‌شان بسیار مهم است.

پس اگر شما هم جزو چنین کسانی هستید دقت داشته باشید قیمت کابل فیبر نوری در هر جایی به یک میزان نیست و هر شرکت یا فروشگاهی ممکن است با در نظر گرفتن موارد مختلفی همچون کیفیت، متراژ و اندازه کابل، جنس، نوع روکش، نوع، برند و دیگر ویژگی‌ها، قیمت خاصی را برای آن در نظر بگیرند.

البته فراموش نکنید هر چقدر که جنس و کیفیت کابل فیبر نوری بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر است. پس تا حد امکان سراغ کالاهای ارزان قیمت که از کارایی مطلوب برخوردار نیستند، نروید.

سخن پایانی

برای خرید انواع تجهیزات فیبر نوری قبل از هر چیزی باید به خوبی با آن‌ها آشنا شوید و مهم ترین نکات را هم برای خریدی عالی بشناسید تا بهترین استفاده را از شبکه فیبر نوری ببرید و دچار ضرر نشوید. همچنین اگر قصد دارید این تجهیزات را با بالاترین کیفیت ممکن و قیمتی مقرون به صرفه خریداری نمایید، پیشنهاد ما به شما بانک فیبر نوری است. در بانک فیبر نوری، بهترین نوع کابل فیبر نوری و تجهیزات شبکه جهت فروش در دسترس شما بوده و افرادی که اقدام به تهیه کردن آن‌ها کنند، می‌تواند از مزایای فوق العاده‌ای بهره ببرند.

مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه با سابقه‌ای طولانی در اجرای پروژه‌های فیبر نوری و با تیم حرفه‌ای کارشناسان خود، اطمینان خاطر را از بابت رعایت استانداردها برای شما به همراه می‌آورد. تامین تجهیزات، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تعمیر و مشاوره کارشناسان، از دیگر خدماتی است که توسط این مجموعه ارائه می‌شود. شما می‌توانید از طریق شماره‌ تلفن‌ 74035000 021 با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *