بازرگانی, کسب و کار

خرید آنلاین انواع فرش دستباف آنتیک و نایین از آریاس

فرش نایین یکی از انواع فرش‌های دستباف ایرانی به‌حساب می‌آید که برای خرید آنلاین انواع فرش دستباف باید به فروشگاه آریاس مراجعه کنید. این مجموعه با تنوع بی‌نظیر در فروش فرش‌های نفیس و آنتیک، نقش بسیار مهمی‌در صنعت و هنر فرش ایران ایفا می‌کند.

برای خرید فرش مورد نظر خود، در هر طرح و رنگ یا مشخصاتی می‌توانید با مشاوران ما با تیم آریاس در تماس باشید. این فروشگاه مجموعه‌ای از بهترین فرش‌های نایین را با بهترین کیفیت برای شما تهیه کرده است.

برای خرید این فرش ارزنده نیاز به داشتن مشخصات آن دارید که در ادامه به معرفی این محصول برای شما خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های اصلی فرش آنتیک

بیشتر فرش‌هایی که با قیمت بالا به بازار عرضه می‌شوند و به عنوان عتیقه شناخته می‌شوند، که بیش از 30 سال از عمرشان می‌گذرد و ارزش آنها با گذشت زمان افزایش می‌یابد. ، فرش دستباف آنتیک ایرانی دارای ساختاری بسیار دقیق هستند و تحت هنر و حرفه‌ی بافندگان ماهر، با ترکیب آراسته‌ای از رنگ‌های زیبا، هر نگاهی را به خود جلب می‌کنند. با این حال، لازم است تا توجه داشته باشید که تمامی‌فرش‌های قدیمی‌به عنوان فرش آنتیک شناخته نمی‌شوند؛ بلکه نوع بافت، نخ‌های استفاده شده، کیفیت مواد اولیه، طراحی، و سایر عوامل نیز تأثیر قابل توجهی در ارتقاء وضعیت آنتیک و عتیقه بودن یک فرش دارد.

نحوه پیدایش و تولید فرش نایین

در گذشته این شهر به صنعت نساجی‌اش شهرت داشت و در بافت و تولید عبا بسیار موفق بود. بافت انواع عباها با کیفیت و ظرافت زیاد یکی از صنعت‌های مهم این شهر به‌حساب می‌آمد.

زمانی که استفاده از عبا توسط حکومت آن زمان منع شد، دریچه معاش بسیاری از بازاریان بسته شد و افراد بی‌شماری برای تهیه نیازهای روزانه دچار مشکل شدند و این موضوع باعث به‌تنگ آمدن معیشت مردم شد.

به ناچار مردم مجبور به تغییر روند امرارمعاش خود شدند و تصمیم به برپایی حرفه‌ای دیگر گرفتند. این حرفه مطابق بود با رایج‌ترین حرفه اصفهان که قالی‌بافی نام داشت. ازآن‌جایی‌که مردم نایین سرپنجه‌های ماهری در تولید و بافت پارچه‌های ظریف داشتند، خلق قالی‌هایی ظریف و چشم‌نواز برای آن‌ها کاری بسیار ساده بود.

قالی‌بافی در نایین به حدی رونق پیداکرد که از تمام شهرهای اطراف بافنده‌های ماهر، تولید و بافت فرش‌ نایین را رواج دادند به‌طوری که تاجران بزرگ در سراسر ایران، حتی کشورهایی مثل چین را مجذوب زیبایی جلوه‌گر خود کرد.

طرح‌های رایج در فرش نایین

در ابتدا به‌دلیل نزدیکی این شهر به اصفهان، طرح‌های تولید‌شده بیشتر به فرش‌های اصفهان و طرح‌های بختیاری شباهت داشت. بعد از به ‌پایان رسیدن جنگ جهانی دوم، نقوش فرش‌های نایین شکل انحصاری‌تری به خود گرفت و جایگاه طرح‌های خود را در فرش ایرانی پیدا کرد.

باوجود مستقل‌شدن طرح و نقش این فرش‌ها اما بازهم می‌توان گفت طرح‌های فرش نایین ریشه در فرش اصفهان دارد. خبرگان این صنعت، فرش اصفهان را مادر نقوش فرش نایین می‌دانند. زیرا بسیاری از نقشه‌های فرش نایین وام گرفته از معماری و نقوش سنتی این شهر هستند.

طرح‌های متداول در فرش نایین شامل:

  • شاه عباسی لچک‌ترنج
  • شاه عباسی افشان
  • بندی
  • بندی شاخ گوزن حیوان‌دار

قیمت فرش دستباف نایین براساس طرح و نقش این فرش‌ها هم تعیین می‌شود. زیرا متریال به‌کار‌رفته در بافت این فرش‌ها بسیار مستقیم است با نوع نقشه آن که در قسمت فنی فرش‌های نایین به این موضوع خواهیم پرداخت. خرید آنلاین انواع فرش دستباف نایین را می‌توانید از فروشگاه آریاس انجام دهید.

ویژگی‌های فنی فرش دستباف نایین

بازار آنلاین فرش آریاس بستری را فراهم آورده تا با اطمینان از باکیفیت بودن محصول، فرش مورد نظرتان را تهیه کنید. این امر به‌دلیل مهم بودن ویژگی‌های فنی یک فرش خوب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قیمت فرش براساس همین موضوع است که تعیین می‌شود.

تاروپود فرش‌های نایین از پنبه و پرزهای آن از کرک و ابریشم است. تنها در نایین است که می‌توانید چله‌های پنبه‌ای ظریف مطابق با بافت فرش‌های 60 رج و 50 رج پیدا کنید.

همین امر است که کیفیت و ویژگی این فرش‌ها را در دنیا خاص وزبان‌زد کرده‌ است. برای بافت این فرش‌ها از گره سنه با تراکم بالا استفاده می‌شود.

فرش‌های نایین به‌لحاظ سایز و اندازه بسیار سرآمد هستند. خرید آنلاین انواع فرش دستباف نایین با هر ابعادی در بازار فرش آنلاین آریاس امکان‌پذیر است. این فرش‌ها در سایزهای پشتی، 6 متری و حتی بزرگ‌پارچه هم تولید و عرضه می‌شوند.

رنگ‌های به‌کار‌رفته در فرش نایین

رنگ‌های فرش نایین یکی از زیبایی‌های خیره‌کننده این فرش به‌حساب می‌آیند. زیرا این رنگ‌ها با تاثیرپذیری از کویر مرکزی ایران شکل گرفته است. در این مناطق به‌دلیل خشکی و گرمی‌هوا به‌ندرت از رنگ قرمز در فرش‌ها استفاده می‌شود. فرش‌های نایین با توجه به رنگشان قابل تشخیص هستند.

رنگرزان این منطقه اصرار زیادی در به‌کارگیری رنگ‌هایی با تنالیته سرد دارند. بیشتر رنگ‌های به‌کار‌رفته در فرش نایین شامل سفید، نخودی، فیروزه‌ای، آبی سرمه‌ای، سبز مغز پسته‌ای، بژ و آبی آسمانی می‌شوند

رنگ سفید در فرش نایین هم به‌شکل وسیع در متن فرش کار می‌شود و هم به‌صورت گرده یا دورگیری از جنس ابریشم در گل‌های شاه عباسی فرش به‌کار می‌روند.

این‌کار جلوه خاصی به فرش‌های نایین می‌بخشد و باعث برجسته دیده‌شدن گل‌ها در سراسر فرش می‌شود که همین امر فرش را بسیار اعلا نشان می‌دهد.

فرش‌های ریزباف و ظریف نایین را اغلب در محل‌های پر‌رفت‌وآمد استفاده نمی‌کنند. این فرش‌ها به‌دلیل گلیم‌بافی ظریف و شیرازه متصلی که دارد از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است و نگهداری و مراقبت از این کالای با ارزش امری مهم به‌حساب می‌آید.

یکی دیگر از ویژگی‌های استثنایی رنگ‌های فرش نایین، هماهنگی بی‌نظیر این محصول با دکوراسیون است. به جرات می‌توان گفت بهترین فرش برای رقابت در بازار با فرش‌ها مدرن تولید‌شده در کشورهای مختلف، فرش نایین است.

جمع‌بندی

یکی از مه‌مترین و دیدنی‌ترین کالای کویر مرکزی ایران فرش نایین است. این فرش‌ها با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود توانسته‌اند به یک کالای باارزش و بی‌رقیب در بازار فرش تبدیل شوند. بیشترین زیبایی که این فرش‌ها دارند در رنگ‌بندی آن‌ها است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آریاس با سابقه طولانی در فروش فرش‌های اعلا توانسته خبره این حوزه باارزش شود و شما را در خرید فرش مورد نظرتان همراهی کند. با خرید آنلاین انواع فرش دستباف نایین و آنتیک از فروشگاه آریاس می‌توانید بهترین نسخه هنری فرش را در منزل خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *