آرایش و زیبایی

بهترین روش سفید کردن پوست و رفع تیرگی‌های بدن

بسیاری از خانم‌ها هستند که وقت رفتن به سالن‌های زیبایی را ندارند و ترجیح می‌دهند روش‌های طبیعی برای روشن سازی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی و خلوص پوست خود داشته باشند.

روش‌های زیادی برای سفید شدن صورت مانند استفاده از کرم‌های روشن کننده، قرص‌ها، لایه بردارهای شیمیایی یا لیزر وجود دارد. شایان ذکر است که عوارض جانبی و خطراتی برای سفید شدن پوست با این روش‌ها وجود دارد. دستور العمل‌های طبیعی روش‌های بهتری هستند، زیرا رنگ پوست را یکپارچه می‌کنند و هیچ گونه عوارضی ندارند. برای این منظور در ادامه ساده ترین روش‌ها برای سفید کردن پوست و رفع تیرگی‌های بدن بیان می‌شود.

مهم ترین علل و دلایل تیرگی پوست

روشن شدن پوست و سفید شدن صورت یکی از مهم ترین نگرانی‌های خانم‌هاست. قرار گرفتن پوست صورت در برابر آفتاب، بدون استفاده از ضد آفتاب مناسب، ممکن است به آن آسیب برساند و باعث تیره شدن آن و ایجاد برخی لکه‌های تیره شود.

در واقع مهم ترین علل تیرگی بدن، آلودگی و عدم طراوت پوست ناشی از آلودگی محیط زیست، شرایط پزشکی، استرس، خشکی پوست، استفاده از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی و انتخاب سبک زندگی نامناسب است.

روشن کردن پوست به روش‌های طبیعی

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های طبیعی که باعث افزایش اثربخشی پوست و روشن شدن آن می‌شود، در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. این کار با ترکیب یک رژیم غذایی سالم با داروهای طبیعی سفید کننده پوست انجام می‌شود که به سفیدتر شدن پوست کمک می‌کند.

سفید کردن پوست با استفاده از ریشه شیرین بیان

یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای سفید شدن پوست استفاده از ریشه شیرین بیان است، عصاره شیرین بیان یک داروی عالی است که بسیاری از بیماری‌های پوستی، جای زخم و سیاهی چشم را درمان می‌کند و به عنوان یک ماده موثر و قوی برای سفید شدن پوست عمل می‌کند.

گلابریدین موجود در شیرین بیان به جلوگیری از تیرگی پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می‌کند. علاوه بر این، این ترکیب فعال تولید ملانین را کاهش می‌دهد و سلول‌های پوست را نیز متعادل می‌کند. در اینجا روشی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد چگونه با استفاده از ریشه شیرین بیان پوست خود را سفید کنید. عصاره شیرین بیان را می‌توانید قبل از خواب بر روی پوست تیره شده خود بمالید. بگذارید یک شب روی آن بماند و صبح روز بعد آن را با آب بشویید. برای بهترین نتیجه توصیه می‌شود مرتباً این کار را تکرار کنید.

سفید شدن پوست با استفاده از هسته انگور

عصاره‌های هسته انگور به دلیل خاصیت روشن کنندگی پوست شناخته شده اند و به دلیل داشتن دو ترکیب فعال آربوتین و هیدروکینون، در محصولات زیبایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند که تأثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست تیره دارند.

این خواص تولید ملانین را مهار می‌کند و پوست را نیز روشن می‌کند. هیدروکینون طبیعی باعث افزایش میزان گردش سلول و پاک سازی پوست می‌شود و سلولهای قدیمی‌پوست را به طور موثر از بین می‌برد تا پوست روشن تر شود. برای روشن شدن پوست می‌توان از هسته انگور استفاده کرد. عصاره هسته انگور را بگیرید و آن را به کرم مرطوب کننده یا کرم معمولی خود اضافه کنید. سپس آن را روی پوست تیره قرار دهید. این کار هر روز برای بهترین نتیجه تکرار می‌شود.

سفید شدن پوست با استفاده از روغن موز و بادام

موز سرشار از ویتامین‌های B و C است، که به بهبود تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند که به حفظ خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست نیز کمک می‌کند، علاوه بر این ویتامین C به بهبود رنگ پوست، کمک می‌کند. روغن بادام نیز یک روغن طبیعی فوق العاده است که به بهبود سلامت کلی پوست کمک می‌کند.

ویتامین‌های A ،D و E موجود در بادام به عنوان آنتی اکسیدان‌های طبیعی برای تقویت سلامت پوست عمل می‌کنند. علاوه بر این، بادام به دلیل خاصیت ضد التهابی شگفت انگیز، به تسکین حساسیت و التهاب پوست کمک می‌کند و همچنین از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند. بادام گردش خون را در سراسر پوست شما بهبود می‌بخشد و به روشن شدن تیرگی و روشن شدن پوست به طور طبیعی و سریع کمک می‌کند.

چگونه پوست را با روغن موز و بادام روشن کنیم؟

می‌توانید یک تکه موز رسیده تهیه کنید، سپس موز را خوب له کنید تا به یک خمیر صاف تبدیل شود. و یک قاشق چای خوری روغن بادام تهیه کنید و آن را به خمیر اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست قرار دهید و بگذارید بیست دقیقه روی آن بماند. در آخر، آن را به خوبی با آب بشویید.

سفید کردن پوست با استفاده از چوب صندل و پوست پرتقال

از زمان‌های بسیار قدیم از چوب صندل برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شده است. این ماده، همزمان باعث لایه برداری و تغذیه پوست می‌شود. پرتقال نیز منبع غنی ویتامین C و کلسیم است. ویتامین C برای خنثی سازی آسیب پوست ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد مضر ضروری است. علاوه بر این، این میوه دارای خواص سفید کننده طبیعی است که به محو شدن لکه‌های تیره و بهبود رنگ پوست کمک می‌کند.

چگونه پوست را با استفاده از چوب صندل و پوست پرتقال روشن کنیم؟

می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل مخلوط کنید. آن‌ها در یک ظرف شیشه ای قرار دهید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. کمی‌آب به آن اضافه کنید تا قوام غلیظی پیدا کند. سپس آن را به گردن و صورت تمیز بمالید. ماساژ به مدت 5 دقیقه انجام شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

سفید کردن پوست با زردچوبه و گوجه فرنگی

زردچوبه حاوی کورکومین است که فواید زیبایی زیادی دارد از جمله اینکه یک ماده ضد التهاب است و به لطف خواص ضد باکتری زردچوبه، در پاکسازی و روشن سازی پوست نقش دارد. گوجه فرنگی سرشار از موادی است که با استفاده دوره ای و منظم از آن به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

چگونه پوست را با زردچوبه و گوجه فرنگی روشن کنیم؟

زردچوبه و گوجه فرنگی را خوب مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ده دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت را خوب بشویید. بعد از دو هفته این کار را تکرار کنید. از دیگر روش‌های بهره گیری از خواص زردچوبه استفاده از صابون زردچوبه می‌باشد. این صابون شوینده ای مناسب برای صورت و کل بدن می‌باشد و به کمک آن می‌توانید، پوستی صاف شفاف و زیبا داشته باشید.

سفید کردن صورت با استفاده از آب توت فرنگی

آب توت فرنگی در معالجه لکه‌ها، آکنه یا جوش‌ها و کاهش آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه ماورا بنفش مضر به لطف اسید الاژیک بسیار موثر است.علاوه بر این، منبع غنی از اسید فولیک و ویتامین C است. ویتامین C تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد و به تجدید سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند و به این ترتیب با استفاده از آب توت فرنگی پوست روشن می‌شود.

چگونه صورت را با آب توت فرنگی روشن کنیم؟

اولین مرحله اضافه کردن 2 توت فرنگی رسیده با یک قاشق غذاخوری شیر خام است. سپس با مخلوط کردن توت فرنگی‌های رسیده و افزودن شیر خام به آن، یک خمیر صاف درست کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی صورت تمیز خود بمالید. و بگذارید بیست دقیقه بماند، در آخر آن را با آب بشویید.

چگونه می‌توان با ماسک کدو تنبل پوست را سفید کرد؟

کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای لایه بردار است. کدو تنبل، به خلاص شدن از سلول‌های مرده کمک می‌کند و عامل اصلی روشن شدن پوست است. علاوه بر این، حاوی ویتامین‌های A و C استکه به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

ابتدا کدو تنبل را به قطعات کوچک خرد کنید سپس آن را بجوشانید. به مخلوط کدو تنبل قاشق چای خوری شیر و عسل اضافه کنید. تمام مواد شیر را مخلوط کنید تا به یک خمیر یکنواخت برسید. حالا خمیر را روی صورت قرار دهید. حدود 20 دقیقه روی صورت بگذارید. در آخر با آب گرم بشویید.

نکات مربوط به مراقبت از پوست برای سفید کردن پوست و رفع تیرگی آن

در این بخش نکات ضروری برای روشن کردن پوست صورت و بدن بیان می‌شود:

 به طور منظم پوست را مرطوب کنید.

بهترین زمان‌ها برای مرطوب سازی پوست، درست بعد از بیرون آمدن از حمام و درست قبل از خواب است. از لوسیون‌های معطر با عطرهای سنگین پرهیز کنید و مطمئن شوید که مرطوب کننده ای پیدا کرده اید که برای استفاده روزانه بدون تحریک به اندازه کافی ملایم باشد. کرم آبرسان و مرطوب کننده استیونز یک آبرسان حرفه ای است که برای جوانسازی پوست، از بین بردن لکه‌ها و افزایش نرمی‌و لطافت پوست بسیار ایده آل می‌باشد.

 از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

بسیاری از افراد احساس می‌کنند که فقط باید در روزهای آفتابی یا هنگام رفتن به کنار دریا از خود محافظت کنند. اما واقعیت این است که ما حتی هنگام رانندگی با اتومبیل، پرواز در هواپیما نیز باید از پوست خود محافظت کنیم.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش به علائم پیری کمک می‌کند، بنابراین شما باید یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که باید هر دو ساعت یکبار دوباره از آن استفاده کنید.

شما باید از قرار گرفتن مستقیم در معرض گرما خودداری کنید و فقط مراقب نور آفتاب نباشید. زیرا نزدیک شدن بیش از حد به شومینه و بخاری می‌تواند پوست شما را ویران کند، زیرا باعث التهاب و تجزیه کلاژن می‌شود. همچنین لازم است که ضد آفتاب مناسب پوست را انتخاب کنید و در تمام فصول سال و همیشه استفاده شود. استفاده از کلاه، عینک آفتابی و لباس آستین بلند برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب را فراموش نکنید.

پوست را به صورت دوره ای لایه برداری کنید.

هفته ای دو بار لایه برداری کنید، ترجیحاً از محصولات لایه بردار طبیعی استفاده کنید و سپس پوست را با یک پارچه تمیز به آرامی‌مالش دهید. اگر مشکل آکنه دارید، استفاده از مواد لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید توصیه می‌شود.

صابون سفیداب یک لایه بردار طبیعی است که به روشن کردن پوست کمک می‌کند. این صابون از روغن‌های طبیعی و تحت نظر متخصص و در یک محیط کاملا بهداشتی ساخته شده است.

به طور مرتب آب بنوشید.

همه متخصصان پوست بر اهمیت آبرسانی تأکید می‌کنند زیرا کمبود آب به معنای درخشندگی کمتر پوست شماست. پیشنهاد می‌شود محصولات مرطوب کننده ضد پیری را که حاوی فرمول‌های آبرسانی هستند انتخاب کنید و البته، حدود هشت لیوان آب بنوشید. سیندرلاکالا یکی از مراجع برای تهیه انواع صابون‌های گیاهی و لوازم آرایشی بهداشتی می‌باشد. برای تهیه این موارد می‌توانید به بخش فروشگاه این سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *