آموزش, بازرگانی, کسب و کار

بهترین مکان‌ها برای پرواز کوادکوپتر و هلی شات

هیجان و لذت پرواز دادن یک کوادکوپتر به قدری زیاد است که فارغ از سن و جنس اغلب افراد به آن علاقه پیدا می‌کنند و دوست دارند که یک کوادکوپتر را در آسمان پرواز دهند. اما متاسفانه برای پرواز کوادکوپتر‌ها در ایران محدودیت‌های زیادی وجود دارد،این محدودیت‌ها به دلیل امکان انجام عملیات تروریستی و جاسوسی ایجاد شده و برای امنیت کشور است بنابراین موظف هستیم به آنها احترام بگذاریم. باید بدانید که در صورت نقض این محدودیت‌ها به شدت با شما برخورد خواهد شد حداقل آن ضبط پرنده‌ای است که مطمئنا مبلغ زیادی برای خریداری آن هزینه کردید. در اینجا با مطرح کردن چند مکان مناسب برای پرواز کوادکوپتر‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین مکان را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید و درگیر محدودیت‌ها نشوید.

پرواز کوادکوپتر به خصوص کوادکوپتر‌های دوربین دار در برخی از مکان‌ها کاملا ممنوع است و شما به هیچ وجه اجازه ندارید که در این مناطق پرواز کنید. در اینجا لیستی از این مکان‌ها را می‌آورید تا بدانید که پرواز در کدام نقاط را باید کاملاً بی خیال شوید!

  • پرواز در نزدیکی فرودگاه‌ها و مکان‌های پروازی
  • پرواز بر فراز مناطق نظامی‌و ارگان‌های حساس مانند پادگان‌ها آنها و مراکز بسیج
  • پرواز بر فراز مکان‌های تاریخی و باستانی
  • پرواز بر فراز بام بیمارستانها مساجد و مکان‌های آموزشی
  • پرواز بر مناطق شلوغ که تراکم جمعیت بالایی در آن وجود دارد

ممکن است گاهی کوادکوپتری را بر فراز این مکان‌ها ببینید و این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این محدودیت‌ها برای این پرنده وجود ندارد. بهتر است بدانیم که اگر کوادکوپتری در حال پرواز بدون دردسر بر فراز این مناطق است بدون شک ده‌ها مجوز از چندین مرکز و ارگان گرفته است، در غیر این صورت قبل از اینکه شما بتوانید آن را ببینید سریعا ضبط می‌شود.

تا اینجا در مورد مکانهای صحبت کردیم که بهتر از هرگز فکر پرواز با هلی شات در آنها را به خود راه ندهید. اما کجا پرواز کنیم:

جاده‌های خلوت خارج از شهر

برای شروع پرواز با کوادکوپتر به محیط بازی نیاز دارید که در صورت از دست رفتن کنترل پرنده به موانع اطراف برخورد نکنید. در دسترس‌ترین فضا جاده‌های خلوت خارج از شهر است که تردد کمی‌دارد و به راحتی در دسترس همه ما قرار میگیرد. البته باید توجه داشته باشید که این جاده‌های خلوت در نزدیکی و مجاورت مکان‌های حساس و نظامی‌نباشد چون در این صورت در واقع بد ترین مکان را برای شروع پرواز خود انتخاب کرده اید. با کمک آموزش گام به گام پرواز کوادکوپتر کمی‌سعی کنید تا پرنده خود را کنترل کنید و با نحوه حرکت آن آشنا شوید تا بتوانید رفته‌رفته در محیط‌های بسته پرواز کنید.

فضای داخلی منزل

محیط خانه شما امن ترین مکان برای پرواز یک کوادکوپتر است. اما همانطور که گفتیم بهتر است شروع پرواز را از داخل خانه آغاز نکنید. بعد از اینکه چندین بار در فضای باز خارج از شهر پرواز گردید احساس کردید که با نحوه کار رادیو‌کنترل آشنایی دارید، حال می‌توانید با آسودگی خیال در مورد امنیت پرنده خود در خانه پرواز کنید. توجه داشته باشید که برخورد کوادکوپتر شما با وسایل منزل می‌تواند هم به پرنده و هم به عنوان وسایل آسیب بزنند بنابراین بسیار با احتیاط پرواز کنید تا خاطره خوشی از خرید کوادکوپتر و پرواز با آن برایتان باقی بماند.

پرواز در جنگل و ساحل

بدون شک هدف شما از خرید کوادکوپتر تفریح و تصویربرداری از مناظر زیبا بوده است و شاید جاده‌های خالی خارج از شهر یا محیط منزل جذابیت چندانی برای تصویربرداری هوایی نداشته باشند. بنابراین بدون شک بعد از چند بار پرواز و تسلط بر روی نحوه کنترل کوادکوپتر ترجیح می‌دهید که تصاویر هوایی زیبایی را ثبت و ضبط کنید و بهترین مکان برای این کار جنگل‌های خلوت و سواحل دریاست. حتما و حتما دقت کنید که مکانی که پرواز میکنید در نزدیکی مناطق حساس نظامی‌فرودگاه‌ها درمانی و غیره نباشد. در این صورت می‌توانید با خیال آسوده کوادکوپتر خود را به آسمان بفرستید و زیباترین تصاویر را از نگاهی نو بگیرید.

ما در سایت ایستگاه پرواز مقاله ای طراحی کردیم و آموزش گام به گام پرواز کواد کوپتر را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش داده ایم. همچنین اگر قصد خرید کوادکوپتر را دارید می‌توانید با مشاوران ما مشورت کنید و مشاوره رایگان بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه را بسته به هزینه و کارایی خود انتخاب کنید.

برای پرواز با هلی شات چطور مجوز بگیرم؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که که آیا امکان پرواز در مکان‌هایی به جز موارد ذکر شده با دریافت مجوز از مراکز و ارگان‌های مربوطه وجود دارد؟
در اینجا باید بگویم که در کشور مجوز پرواز با گواد کوپتر به صورت قانونی صادر می‌شود اما دریافت مجوز‌ها بسیار بسیار بسیار بسیار زمان بر و انرژی بر و دشوار است و گاهاً به افراد حقیقی اصلا داده نمی‌شود. شرکت‌های حقوقی با ارائه نامه‌ها رسمی‌از ارگان‌های خاص خواص با شرح کامل دلیل پرواز خود اجازه دارند تا در برخی از مناطق به صورت محدود پرواز کند. در اینجا لیستی از مراکزی که برای پرواز باید از آنها مجوز تهیه کنید را می‌آوریم با نگاهی به این نیز متوجه خواهید شد که حساسیت در پرواز کوادکوپتر در ایران به خصوص در نزدیکی مراکز حساس و نظامی‌چقدر بالاست.

  • سپاه پاسداران
  • بسیج
  • سازمان پدافند غیرعامل
  • سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح
  • نیروی انتظامی‌جمهوری اسلامی
  • وزارت اطلاعات
  • سازمان هواپیمایی کشوری
  • پدافندهوایی ارتش
  • بخشی از وزرات دفاع
  • اماکن ناجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر
  • شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران
  • شورای تامین استانها و شهرستانها
  • گمرک جمهوری اسلامی‌ایران
  • سازمان تنظیم مقررات رادیویی

بعد از دریافت تمامی‌این مجوزها از این ارگان‌ها لازم است که مجوز ذاتی پرواز با کواد کوپتر خود را هم بگیرید یعنی اگر قصد ساخت فیلم دارید باید مجوز از وزارت ارشاد داشته باشید یا اگر قصد تهیه خبر دارید باید مجوز از صدا و سیما داشته باشید ، اگر در تاسیس و بهره برداری واحدهای صنعتی دخیل هستید باید مجوز از وزارت صمت داشته باشید و …..

و در آخر باید بدانید که تمام دیده بان‌های مسلح و یگان‌های پاسداری و حفاظت نهاد‌های حساس اجازه دارند بدون استعلام از قانونی بودن پرنده و پرواز آن به پرنده در حال پرواز شلیک کند بنابراین توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه تصمیم پرواز  در مناطق حساس را نگیرید و قبل از انتخاب مکان پرواز از دور بودن آن مکان از مراکز نظامی‌و ارگانهای خاص کاملاً اطمینان حاصل کنید.

منبع : سایت ایستگاه پرواز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *