ورزشی

چگونه در منزل با فرزندمان یک تمرین لذت بخش داشته باشیم؟

 با شیوع کرونا و شروع خانه نشینی و قرنطینه، اکثر ما دچار روز مرگی و کسالت‌هایی شده ایم. داشتن یک تمرین ورزشی خوب و با برنامه می‌تواند به ما کمک کند تا از این وضعیت رهایی یابیم. اما اگر شما هم فرزند کوچکی داشته باشید تمرین کردن در خانه برای شما کمی‌سخت تر می‌شود. که البته این مشکل با خرید اینترنتی ترامپولین کودک حل می‌شود. چون فرزندان کوچک تر، به سختی به ما اجازه ورزش می‌دهند در حالی که خودشان بدون هم بازی باشند. اما جای نگرانی نیست! در ادامه ما وسایل ورزشی مناسبی را برای شما و فرزاندانتان پیشنهاد داده ایم که بتوانید از ورزش لذت ببرید.

در اولین مرحله بهتر است برای سرگرمی‌کودکان خود فکری کنید تا در هنگامی‌که آن‌ها مشغول بازی هستند، ما هم به ورزش کردن بپردازیم.

1.ترامپولین

ترامپولین یک وسیله ورزشی بسیار جذاب است که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان قابل استفاده می‌باشد. ترامپولین‌ها در مدل‌های گرد و چند ضلعی تولید می‌شوند. این مدل‌ها به زیر مجموعه‌های حفاظ دار و بدون حفاظ، با دستگیره و بدون دستگیره نیز تقسیم می‌شوند.

در گذشته ترامپولین وسیله ‌ای تفریحی برای کودکان بود که  ضمن پر کردن زمان بازی‌، به آن‌ها برای افزایش توانایی حفظ تعادل کمک می‌کرد. اما تحقیقات بعدی نشان داد این وسیله نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان و سالمندان، حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز بسیار مفید است؛ این در حالی است که امروزه فضانوردان نیز برای بالابردن آمادگی جسمانی و کاهش عوارض بی وزنی ،از این وسیله بهره می‌گیرند.

1.جذب بهتر اکسیژن

در مطالعه‌ی چهار دانشمند ناسا در خصوص «توزیع شتاب در بدن هنگام دویدن و پریدن» مشخص شد پریدن روی ترامپولین بسیار بیشتر از دویدن روی تردمیل در جذب اکسیژن موثر است. این تفاوت در محیط آزمایش حتی به ۶۸ درصد هم رسید.

2.کمک به دستگاه لنفاوی

دستگاه لنفاوی متشکل از غدد لنفی (از جمله طحال و لوزه‌ها و …) است که با کمک رگ‌های لنفی نقش مهمی‌در سیستم ایمنی بدن دارد. این سیستم حیاطی در بدن با  جذب و انتقال باکتری‌ها و سموم و همچنین جذب آب میان بافتی نقش پاکسازی بافت‌های بدن را بر عهده دارد. جالب اینجا است که سیستم لنفاوی فاقد پمپی مانند قلب برای به جریان انداختن مایع لنفی است و  تنها با تحرک بدن ‌و با جریان آب میان بافتی می‌تواند مواد زائد و سموم بدن را دفع کند و جست و خیز روی ترامپولین به این تحرک ضروری کمک می‌کند.

3.بهبود توان تعادلی

پرش‌های متوالی روی ترامپولین سیستم تعادلی بدن را به خاطر تغییر پیاپی مرکز ثقل بدن به چالش می‌کشد و موجب هماهنگی بیشتر اعصاب و عضلات می‌شود.

  1. تقویت استخوان‌ها با ترامپولین

سلول‌های استخوانی تنها سلولهایی در بدن هستند که نوسانات فشار بر روی آنها باعث افزایش سرعت بازسازی و در نتیجه افزایش تراکم بافت استخوانی می‌شوند. ترامپولین تنها دستگاهی است که با اعمال فشارهای منظم و ریتمیک بر استخوان‌ها  به بازسازی آن‌ها و در نتیجه مقابله با پوکی استخوان کمک می‌کند.

  1. کاهش ورزن و افزایش شادی و نشاط

با ورزش ترامپولین و استفاده از این دستگاه، با توجه به تحرک و فعالیت انجام شده، اندروفین و سروتونین ترشح شده در بدن منجر به نشاط و شادابی و درنتیجه کاهش علایم افسردگی می‌شود.

پس با توجه به مطالب بالا، تهیه ی یک ترامپولین، علاوه بر اینکه کودک شما را سرگرم می‌کند دارای فواید زیادی می‌باشد.

حالا نوبت به معرفی وسیله‌های ورزشی مناسب ورزش در خانه برای بزرگسالان می‌رسد

2. تی آر ایکس

تی آر ایکس یکی از وسایل تناسب اندام است که توسط یکی از افسران نیروی دریایی ارتش آمریکا اختراع شد و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. امروزه این وسیله در باشگاه‌های ورزشی به تکرر یافت می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم این وسیله قابل حمل بودن آن است که می‌توانید آن را به راحتی به مکان دلخواه خود حمل کنید.

 همچنین در بسته بندی پک‌های تی آر ایکس یک عدد بالشتک وجود دارد که شما می‌توانید آن را به پشت درب اتاق بیاندازید و به راحتی در منزل ورزش کنید. در صورتی که قصد تهیه تی آر ایکس داشتید، به قیمت تی آر ایکس سل سنتر نیز توجه کنید

3. زیر انداز ورزشی

زیر انداز ورزشی با نام مت یوگا نیز شناخته می‌شود. کاربرد این وسیله همانطور که از نامش پیداست، یک لایه زیر انداز است. مت‌های یوگا از فوم ساخته و تولید می‌شوند. رایج ترین آن‌ها از جنس فوم سرد، pvc و tpe  می‌باشد. همچنین دارای اندازه‌های مختلفی هستند. به طور مثال هر چه ضخامت یک مت یوگا بیشتر باشد، نرمی‌آن بیشتر است و در نتیجه ورزشکار بر روی آن حس بهتری دارد.

مت‌های یوگا دارای ابعاد مناسبی هستند و به راحتی با یک کیف می‌توان آن‌ها را به همه جا حمل کرد. با  خرید اینترنتی زیر انداز ورزشی ، می‌توانید آن را با ورزش تی آر ایکس به صورت ترکیبی انجام دهید و از انجام تمرینات لذت بخش در منزل و در کنار فرزند عزیزتان لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *