آلمان, گردشگری

نکات استفاده از تاکسی و اتوبوس در کشورهای اروپایی

در اکثر کشورهای اروپایی دانشجویان می‌توانند به عنوان بخشی از هزینه‌های پرداختی ترمشان، کارت سفر رایگان دریافت کنند. در غیر اینصورت می‌توانند کارت سفر با تخفیف بخرند. شما همچنین می‌توانید یک کارت تخفیف BahnCard 50 خریداری کنید که 50 % از قیمت استاندارد پایین تر است. برای دانشجویانی که کارت مسافرتی رایگان دریافت می‌کنند، کارت BahnCard 50 در صورتی که قصد دارند زیاد بین شهرهای مختلف جابجا شوند ارزش خرید را دارد.

آیا می‌توان از بلیط قطارهای بین شهری آلمان برای اتوبوس هم استفاده کرد؟

کارت مسافرت بین شهری در اکثر شهرهای بزرگ شامل مسافرت با اتوبوس هم می‌شود چون سیستم‌های حمل و نقل با هم ادغام شده اند. گاهی اوقات می‌توان از کارت تخفیف Bahn، مثل BahnCard 50 یا BahnCard 25 برای اعمال تخفیف موقع سوار شدن به اتوبوس هم مثل قطارها استفاده کرد. اما قبل از آن باید از ارائه دهنده خدمات حمل و نقل این مساله را بپرسید. اگر زبان بلد نیستید حتما پیشنهاد می‌کنیم که با مراجعه به یک آموزشگاه خوب سریعا شروع به یادگیری کنید تا در سوار شدن مشکلی پیدا نکنید.

هزینه‌های تاکسی در آلمان

تاکسی‌ها در آلمان توسط دولت محلی تنظیم می‌شوند و رانندگان باید مجوز داشته باشند. نرخ کرایه تاکسی‌ها از سوی مقامات محلی تعیین می‌شوند؛ بنابراین به چانه زدن با رانندگان و پرسیدن نرخ از راننده‌های مختلف نیازی ندارید.

آیا در آلمان می‌توانیم از قبل تاکسی رزرو کنیم؟

بله. در همه شهرها یک مرکز اصلی تاکسیرانی مستقر است و در صورت تمایل می‌توانید از آنها تاکسی بخواهید یا از قبل تاکسی رزرو کنید (به عنوان مثال برای رفتن به فرودگاه تاکسی رزرو کنید). شماره‌های شرکت‌های تاکسیرانی به راحتی در اینترنت پیدا می‌شوند.

درخواست تاکسی به خصوص برای زمانی که در مرکز یک شهر بزرگ نیستید یا شب می‌خواهید به جایی بروید و یا اینکه زمان سفرتان مهم است به دردتان می‌خورد.

ولی در شهرهای بزرگ، تقریبا همیشه می‌توانید به تاکسی‌های ایستاده در کنار خیابان اعتماد کنید و با آنها به مقصدتان بروید. در شهرهای بزرگ تاکسی‌های زیادی وجود دارد؛ به عنوان مثال برلین 400 تاکسی رسمی‌در جاهای مختلف شهر دارد.

فقط ممکن است جمعه‌ها یا شنبه شب‌ها در ساعات مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و یا زمانی که حادثه بزرگی در شهر اتفاق افتاده، تاکسی گرفتن کمی‌مشکل شود. در چنین مواقعی دنبال یک تاکسی که علامت “Taxi” در بالای آن روشن است بگردید. این نشان می‌دهد این تاکسی آزاد است و کرایه جدیدی هم از شما می‌گیرد.

تاکسی‌های آلمان

تاکسی‌های بدون مجوز در آلمان نسبت به خیلی از کشورهای همسایه اش خیلی غیر معمول هستند و کم اتفاق می‌افتد که به آنها بربخورید؛ اما به هرحال باید بدانید که چنین تاکسی‌هایی هم وجود دارند و حتما اول مطمئن شوید که تاکسی مورد نظر مجوز دارد.

کرایه تاکسی‌ها در آلمان چقدر است؟

بر خلاف سایر هزینه‌های زندگی مانند اجاره خانه یا غذا خوردن در بیرون از خانه، کرایه تاکسی‌ها در سراسر آلمان تقریبا ثابت است و تغییری نمی‌کند. هزینه طی کردن 2.5 مایل (4 کیلومتر) (شامل هزینه پایه) برای شهرهای مختلف بزرگ آلمان تقریباً به شرح زیر است:

  • لایپزیگ 8.75 یورو
  • کلن 9.02 یورو
  • مونیخ 9.40 یورو
  • هامبورگ 9.50 یورو
  • بن 9.75 یورو
  • برلین 9.90 یورو

هزینه‌های اجاره اتومبیل در آلمان

اجاره ماشین در آلمان معمولا هزینه زیادی دارد و جزو گزینه‌های گران قیمت محسوب می‌شود، مگر اینکه بخواهید به یک سفر چند منظوره بروید. این مورد به خصوص برای وقتی که با دوستانتان به سفر می‌روید و می‌توانید هزینه کرایه ماشین را بین هم تقسیم کنید گزینه خوبیست. کرایه اتومبیل در آلمان خیلی گران نیست، مخصوصا وقتی با سایر شهرهای اروپا آن را مقایسه می‌کنیم. کرایه هفتگی اتومبیل (تحویل از فرودگاه مونیخ) به طور متوسط 567 یورو در هفته است، در حالی که این مبلغ در ایتالیا 813 یورو (از فرودگاه میلان) و در لندن 840 یورو (از هیترو) است.

رانندگی در آلمان به لطف وضعیت عالی جاده‌های اصلی که شهرهای بزرگ را به هم متصل می‌کند و همچنین عدم وجود محدودیت سرعت در اتوبان‌ها، واقعا لذت بخش است.

همچنین لازم است از اپلیکیشن‌های اجاره اتومبیل کوتاه مدت مانند Drivy که در آلمان فعالیت می‌کنند هم آگاهی داشته باشید. پس از ثبت نام در چنین سرویسی، می‌توانید از این اپلیکیشن برای پیدا کردن اتومبیل‌های موجود پارک شده در سراسر شهر استفاده کنید. هزینه اجاره این اتومبیل‌ها معمولا بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود. این گزینه برای کسانی که می‌خواهند در داخل شهر رانندگی کنند اما ماشین ندارند بسیار عالیست.

گزینه دیگر کرایه اتومبیل برای سفرهای طولانی MietwagenCheck است که از طریق آن می‌توانید با پرداخت فقط 4 یورو در روز ماشین اجاره کنید. اما فرض کنید که مشکل پزشکی برای تان پیش آمده و مثلا می‌خواهید به یک روانپزشک مراجعه کنید. در این وضعیت چه خواهید کرد؟ بهترین کار اجاره اتومبیل برای یک سال است که همیشه در دسترس باشد.

رانندگی در آلمان

یادتان باشد که فرمان ماشین‌ها در آلمان سمت راست قرار دارد!

نکات و جمع بندی پایانی

حمل و نقل اصلی در آلمان چیست؟

ساکنان آلمان می‌توانند از طیف وسیعی از وسایل حمل و نقل عمومی‌از جمله قطار، تراموا، اتوبوس و مترو استفاده کنند. در شهرها هم استفاده از دوچرخه محبوبیت زیادی دارد.

دوچرخه سواری در شهر مونستر (Münster) بیشتر از جاهای دیگر آلمان محبوبیت دارد؛ ولی در شهرهای دیگر آلمان مثل برلین هم افراد زیادی دوچرخه سواری را دوست دارند.

در مقایسه با ایالات متحده آمریکا و حتی سایر شهرهای اروپا، میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌و دوچرخه در آلمان زیاد است. این مساله را می‌توان ناشی از کم هزینه بودن سیستم حمل و نقل عمومی‌و تلاش ویژه در سطح کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دانست. با این حال آلمانی‌ها هنوز هم ماشین‌های خودشان را هم دوست دارند؛ هر چه باشد آلمان محل تولد مرسدس بنز ، BMW و پورشه است!

چطور به زبان آلمانی بلیط اتوبوس بگیریم؟

سیستم خرید بلیط اتوبوس از شهری به شهر دیگر در آلمان متفاوت است. به طور معمول می‌توانید بلیط اتوبوس را از راننده بخرید، اما توصیه می‌شود که حتما پولتان را به درستی تبدیل کرده باشید. در بیشتر شهرهای آلمان، هر بلیطی که بخرید به شما اجازه سفر در یک جهت تا دو ساعت و با هر نوع سیستم حمل و نقلی را می‌دهد.

به عنوان مثال اگر بلیط اتوبوس برلین بخرید، می‌توانید با همان بلیط سوار U-Bahn ، S-Bahn یا تراموا در برلین شوید.

هزینه بلیط دانشجویی برای حمل و نقل عمومی‌در آلمان چقدر است؟

دانشجویان باید قبل از خرید کارت سفر یا کارت تخفیف، بدانند که آیا هزینه ترم آنها (معمولاً 200 تا 500 یورو هر شش ماه) شامل کارت سفر رایگان هم می‌شود یا نه. اگر اینطور بود، دیگر نیازی به خرید کارت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *