خودرو

خرید خودروهای 500 میلیونی آپشنال

شاید برای شما سوال باشد که با خرید یک خودروی 500 میلیونی در بازار امروز خودروی کشور، چه آپشن‎هایی را می‌توان از خودروی خریداری‌شده انتظار داشت. در این مقاله سعی می‌کنیم سه خودرو از بهترین گزینه‌های ممکن با بودجه 500 میلیونی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید خودرویی در این رنج قیمتی را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

چری تیگو IE 5 (فول) مدل 98

این کراساوور چینی که ساخت شرکت چری است و به‌وسیله شرکت واردکننده مدیرانخودرو وارد کشور شد، با توجه به امکانات متنوعی که دارد، توانسته است به خوبی راه خود را به جاده‌های ایران باز کند. این خودرو با یک رنج قیمتی مشابه و با توجه به امکانات بالایی که به راننده هدیه می‌دهد، شانه‌به‌شانه رقبای خود ازجمله جک S7 در بازار ایران به فروش می‌رسد.

در خودروهای چینی معمولا کابین داخلی از کیفیت بالایی برخوردار نیست، اما در این خودروی چینی با توجه به کیفیت مواد اولیه استفاده‌شده در کابین، این موضوع صدق نمی‌کند. درواقع با توجه به پلاستیک مرغوب و چرم مصنوعی استفاده‌شده در قسمت داخلی خودرو، می‌توان کیفیت کابین را یکی از مزایای مهم این خودرو برشمرد.

سانروف برقی، گرم‌کن صندلی، مانیتور لمسی و سیستم تهویه مطبوع، تنها بخشی از امکانات پرتعداد این خودروی چینی هستند. چری تیگو در بخش ایمنی نیز از امکانات بالای برخوردار است تا راننده با خیالی آسوده به رانندگی بپردازد. بااین‌حال، باید این موضوع را موردتوجه قرار داد که این خودرو با افت قیمت بالایی روبرو است و در هنگام فروش خودرو، انتظار کاهش قیمت نسبتا بالایی را باید داشته باشید. همچنین با توجه به گرانی قطعات این خودرو، بهتر است قبل از خرید با افراد مطلع مشورت کنید.

هاوال H2 اتوماتیک مدل 97

شرکت بهمن موتور شرکت واردکننده این خودرو به بازار خودروی کشورمان است. این خودرو با اینکه دارای برخی نقطه‌ضعف‌های مهمی‌است اما بااین‌حال، به دلیل کیفیت ساخت مطلوب و امکانات رفاهی سطح بالا شایستگی قرار گرفتن در فهرست پیشنهادی ما را داراست.

سیستم کی‎لس و استارت دکمه‌ای، گرم‌کن صندلی جلو، سنسور فشار باد تایر، سانروف، سیستم باز شدن درهای خودرو پس از تصادف و کروز کنترل از مهم‌ترین آپشن‎های این خودرو هستند. شاید بتوان مهم‌ترین عیب این کراس‎اوور را ظاهر نه‌چندان زیبای آن دانست. طراحی این خودرو هم در قسمت بیرونی و هم در قسمت داخلی، بیش‌ازحد ساده است و چنگی به دل نمی‎زند.

همچنین، خدمات پس از فروش این خودرو ضعیف است و تنها در برخی شهرها ارائه می‌شود. کمبود قطعات این کراس‎اوور نیز باعث شده است که بازار دست‌دوم این خودرو حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. مصرف سوخت نسبتا بالا، پیشرانه نه‌چندان قدرتمند و شتاب گیری ضعیف از دیگر ایرادات این کراس‎اوور هستند که باعث شده‌اند میزان فروش این خودرو در بازار ایران آن‌چنان بالا نباشد.

ام جی GT 6 فیس جدید مدل 2015

خودروی ام ‎جی 6 درواقع نسخه ارتقایافته‎ای از خودروی ام‎جی 550 است. در این خودرو با توجه به اینکه یک محصول چینی انگلیسی است، ظاهر بیرونی از طراحی اروپایی پیروی می‌کند و از نظر ظاهری یک خودروی چینی را به ذهن بیننده تداعی نمی‌کند. به‌طورکلی این خودرو ظاهری ساده و بدون جزییات اضافه دارد و از چراغ‌های نسبتا بزرگ در قسمت جلویی و سپری حجیم در قسمت پشتی برخوردار است.

نسخه جدید این خودرو از یک سیستم دوکلاچه با یک دنده بیشتر بهره‌مند است و در معابر شهری کاملا آرام و قابل‌کنترل نشان می‌دهد، درحالی‌که می‌توانید در جاده، روی دیگر و البته اسپرت این خودرو را نیز شاهد باشید. این خودرو دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری چهارسیلندر است که قدرتی برابر 160 اسب بخار دارد و 215 نیوتن‎متر گشتاور تولید می‌کند. صفر تا صد ام‎ جی تقریبا برابر 10 ثانیه و مصرف سوخت آن پایین و معادل 7.5 لیتر در صد کیلومتر است. شاید بتوان گفت که تنها نقطه‌ضعف این خودرو به لحاظ فنی، ناسازگاری پیشرانه آن با بنزین کم‎کیفیت است. به ‎همین‎ جهت مراقبت از این پیشرانه نسبت به موتورهای تنفس طبیعی باید با دقت بالاتری انجام گیرد.

این خودرو در تست‌های مختلف ایمنی توانسته است که نمرات خوبی کسب کند. شش کیسه هوا، سیستم‌های ABS و EBD و سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری از مهم‌ترین امکانات ام‎جی 6 در بحث ایمنی است. خدمات پس از فروش خودروی ام‎جی 6 تنها در برخی از شهرهای بزرگ ارائه می‌شود که نارضایتی مشتریان را در پی داشته است. شاید بتوان این موضوع را عامل اصلی عدم استقبال خوب از این خودرو در بازار ایران نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، دانست.

این خودروها را از کجا بخریم؟!

نمایشگاه آنلاین خودروهای همراه مکانیک بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا خرید خودرو به قیمت منصفانه و کارشناسی‎شده انجام گیرد. همچنین در این نمایشگاه، خریدار با تسلط کامل بر شرایط خودرو به خرید اقدام می‎کند. به‌علاوه، فروشندگان می‏توانند به منظور فروش خودروی خود، آن را در معرض دید یک جامعه بزرگ از خریداران خودرو قرار دهند. پیشنهاد می‌کنیم از این نمایشگاه آنلاین دیدن کنید و آگهی خودروهای معرفی شده در این مقاله را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *