دندانپزشکی

ایمپلنت دندان یکی از مهم­ترین شاخص­های زیبایی

ایمپلنت دندان

این روزها ایمپلنت دندان به عنوان یکی از مهم­ترین شاخص­های زیبایی شناخته می­شه که می­تونه جلوه زیبایی رو به چهره شما ببخشه.

با توجه به اینکه سازوکارهای مراقبت از دندان کمی‌پرهزینه و شامل جراحی هستن، بسیاری از افراد وجود دارن که از این سازوکارها می­ترسن و یا ترجیح می­دن که هیچ­وقت درگیر مراقبت­های دندان نشن. از همین اول لازم هست اشاره کنیم که مراقبت­های دندان و جراحی اونا مثل ایمپلنت دندان نه تنها سخت نیست، بلکه می­تونه شما رو از شر دندان­های پوسیده و خرابی که دارین، نجات بده. اما خب باز هم قطعا همین یک جمله نمی­تونه خیال شما رو از انجام این جراحی راحت کنه؛ برای همین هم ما قصد داریم در ادامه این مطلب به نقد و بررسی مفهوم ایمپلنت دندان و ذکر مزایای اون بپردازیم.

 ایمپلنت دندان چیست؟

در واقع ایمپلنت دندان به معنی این هست که یک جایگزین برای ریشه­های دندان تعریف بشه. ایمپلنت دندان یک نوع پایه­‌های قوی برای دندان دائمی‌یا ثابت شما ایجاد می­کنه که با دندان­های طبیعی خودتون سازگار هستن. البته انجام ایمپلنت برای دندان­های قابل جابجایی هم مورد استفاده قرار می­گیره.

جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم خالص هست که با بدن انسان سازگاری داره و شکل اون به صورت میله باریکی هست که در داخل استخوان فک قرار داده می­شه. بسیاری از پزشکان و حتی افراد معمولی عقیده دارن که ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان­های از دست رفته به حساب میاد.

در صورتی که از ایمپلنت دندان به درستی مراقبت بشه، برای مدت زمان زیادی از دندان­های شما محافظت می­کنه و طول عمر زیادی داره. این روزها پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و آسیب­های دندانی علت اصلی خرابی دندان و درد کشیدن افراد هستن. متاسفانه با وجود اینکه علم در زمینه بهداشت و مراقبت از دندان پیشرفت کرده، اما باز هم نقص در این حیطه بسیار مشاهده می­شه. برای همین هم ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی برای پل­ها و پروتز دندان به میان اومد.

در حالت کلی دو نوع ایمپلنت دندان وجود داره: ایمپلنت اندوستیال (endosteal)  و ایمپلنت ساب­پریوستیال (subperiosteal).

ایمپلنت اندوستیال درون استخوان قرار می­گیره و در مقابل ایمپلنت ساب­پریوستیال روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه قابل جایگذاری هست. از اون­جایی که ایمپلنت ساب­پریوستیال از نظر استحکام در بلند مدت نسبت به ایمپلنت اندوستیال عملکرد ضعیفی داشتن، استفاده از این نوع ایمپلنت آن­چنان رایج نیست.

توجه داشته باشین که اگر خواستار انجام ایمپلنت برای دندان­های خودتون  هستین، اطلاع از مواردی مثل اینکه ایمپلنت برای چه کسانی مناسب هست؟، مراحل مراقبت از ایمپلنت و.. برای ما ضروری هست.

مزایای ایمپلنت دندان

  • جلوه زیبا و طبیعی
  • افزایش کیفیت صحبت کردن با تثبیت دندان­ها
  • ثابت بودن ایمپلنت
  • عدم نیاز به دندان­های دیگر و مستقل بودن ایمپلنت
  • طول عمر بسیار زیاد
  • پایه­های محکم و استحکام بالا

در نهایت با وجود تمام اطلاعاتی که به صورت مختصر و در عین حال کامل، از ایمپلنت دندان ذکر شدن، خوبه باز هم اشاره کنیم که ایمپلنت دندان می­تونه بهترین جایگزین برای دندان­های پوسیده و از دست رفته شما باشه. برای کسب اطلاعات در خصوص  ایمپلنت در غرب تهران و ایمپلنت اقساط تماس بگیرید.

https://genicimplant.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *