گردشگری, مکان های دیدنی

چطور به بندرعباس سفر کنیم؟

بندر عباس، مرکز هرمزگان و یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی ایران به‌شمار می‌رود. افراد زیادی هم برای خرید و گردش و دیدن مکان‌های طبیعی به بندرعباس سفر می‌کنند و هم عده‌ای برای رفتن به جزایر خلیج فارس مثل کیش و قشم از این شهر بندری گذر می‌کنند. اما چطور خودمان را به بندر عباس برسانیم؟ سفر با خودروی شخصی مقرون به صرفه‌تر است یا قیمت بلیط هواپیما بندرعباس ارزان‌تر در می‌آید؟ در این مقاله همه‌ی روش‌هایی که می‌توانید به جنوب بروید را بررسی کرده‌ایم.

خودروی شخصی

قرار گرفتن بندر عباس در جنوبی‌ترین نقطه ایران و ساحل خلیج فارس، باعث می‌شود بسیاری از این گزینه منصرف شوند. اما تقریبا همه‌مان تجربه سفرهای جاده‌ای را داشته‌ایم و مخصوصا اگر تعداد دوستان و خانواده زیاد هم که باشد، بیشتر خوش می‌گذرد! اما برای سفر به بندرعباس با خودروی شخصی، موارد متعددی را باید در ذهنتان داشته باشید؛ از محاسبه حدودی میزان مصرف بنزین، چک کردن خودرو و ایمنی آن، و بررسی وضعیت جاده‌ها گرفته، تا مشخص کردن شهرها و هتل‌هایی که باید در آنها توقف و شب را سپری کنید.

با توجه به اینکه از چه شهری راهی بندرعباس می‌شوید، مسیر متفاوتی را باید طی کنید. فاصله تهران تا بندرعباس حدود 1280 کیلومتر است و از مشهد باید 1390 کیلومتر رانندگی کنید. اگر هم از سمت جنوب غرب به بندر عباس می‌روید، رانندگی لذت‌بخشی را در خط ساحلی تجربه خواهید کرد.

قطار

سفر با قطار به بندرعباس یکی از جذاب‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. قیمت بلیط قطار هم به صرفه و متناسب با بودجه سفر اقتصادی است. از تهران، مشهد، اصفهان، یزد، و بسیاری از شهرها می‌توانید بلیط قطار به مقصد بندرعباس را خریداری کنید و سفری آرام داشته باشید. ایستگاه راه آهن بندرعباس هم در 4 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

اتوبوس

اگر همچنان به سفر جاده‌ای علاقه‌مند هستید ولی به دلایلی با خودروی شخصی نمی‌توانید به بندرعباس بروید، سفر با اتوبوس گزینه مناسبی برای شماست. البته با توجه به شهر مبدا، مدت زمان سفر متغیر است و به خاطر طولانی بودن راه، شاید مجبور باشید مسیرتان را غیر مستقیم و با عوض کردن اتوبوس طی کنید. از اکثر شهرها بلیط اتوبوس به بندرعباس به فروش می‌رسد و مقصد نهایی شما، ترمینال مسافربری بندرعباس در میدان ترمینال خواهد بود.

هواپیما

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به بندرعباس هم با هواپیماست. پروازهای بندرعباس از شهرهای مختلفی مانند تهران، شیراز، مشهد، تبریز، یزد، چابهار، و شهرهای متعددی در هفته صورت می‌گیرد. قیمت بلیط هواپیما با توجه به عوامل مختلفی مانند تاریخ و فصل سفر، نوع ایرلاین، کلاس پرواز، و یک طرفه یا دو طرفه بودن بلیط تغییر می‌کند.

برای خرید بلیط هواپیما و جستجوی پروازها، از سایت اسنپ‌تریپ می‌توانید کمک بگیرید؛ هم اطلاعات جامع و کاملی دارد، و هم از بهترین قیمت‌ها و تخفیف‌های بلیط هواپیما تهران بندرعباس برخوردار می‌شوید. در قسمت تقویم قیمتی، می‌توانید ارزان‌ترین روز و تاریخ را برای خرید بلیط هواپیما بندرعباس تهران پیدا و در چند دقیقه خریدتان را کامل کنید. علاوه بر آن، خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعته و در تمامی‌روزهای هفته در دسترس شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *