حیوانات

دانستنی‌های مهم نگهداری طوطی سانان

طوطی‌ها یکی از محبوب‌ترین گونه‌های جانداری موجود روی کره زمین هستند که معمولاً با ترکیب رنگ جذاب و همین‌طور صحبت‌کردن خود برای همگان شناخته شده هستند. شرایط خاصی برای زیستن دارند و نگه‌داری آن‌ها نیز باید با رعایت یک سری اصول خاص و کلیدی انجام شود.

برخی از گونه‌ها در مناطق گرمسیری می‌زیستند و برخی دیگر نیز مایل به حضور در مناطق سرد هستند. به‌طورکلی طوطی‌ها چیزی بیشتر از نمایی هستند که از آن‌ها در فیلم‌های دزدان دریایی دیدیم. جذابیت خاص خود را دارند و البته ایرانیان هم همواره به این حیوانات علاقه خاصی نشان داده و آن‌ها را نگه‌داری می‌کنند.

نحوه نگهداری طوطی

به جهت نگه‌داری طوطی، لازم است که شما با خوراکی و لوازمی‌که معمولاً برای کنترل سلامت آن استفاده می‌گردد آشنا شوید. سر لاک طوطی، غذای طوطی‌سانان، مکمل‌های پرنده‌ها، لوازمی‌نظیر لانه و اسباب‌بازی از جمله این دسته‌بندی هستند که در رنج‌های قیمتی مختلف و در کیفیت‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شوند. موضوعی که نباید فراموش کرد این است که طوطی‌ها در تمامی‌خانواده‌های جانداری بسیار حساس هستند.

مثلاً این حیوانات در حضور غریبه‌ها علاقه‌ای به صحبت‌کردن ندارند و به دلیل حساس و عصبی بودن، معمولاً در آن‌ها عارضه‌ها و بیماری‌هایی مانند پرکنی نیز دیده می‌شود. البته طوطی‌ها دسته‌بندی‌های وسیعی دارند و در انواع مختلف در بازار ایران یافت می‌شوند. لازم است که شما پیش از هر چیزی اطلاعات لازم در مورد حیوان خود را داشته و بر اساس آن، اقلام و مواد غذایی سفارش داده و یا حتی لوازم نگه‌داری را تهیه نمایید.

سرلاک طوطی چیست؟

سرلاک در واقع یک لیبل محبوب تولیدکننده انواع شیرخشک و غذای کودکان می‌باشد که در بازار جهانی فعالیت می‌کند و سال‌هاست از جمله موفق‌ترین‌ها در این عرصه می‌باشد. این شرکت در زمینه تولید اغذیه انواع پرنده و گونه‌های جانداری نیز فعالیت می‌کند. زمانی که پرنده به سن نرمال برای مصرف برنامه‌های غذایی نرسیده است. سرلاک می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای کنترل و بهبود شرایط رشد آن باشد.

البته سرلاک دادن به طوطی هم شرایط خاص خود را دارد. بسته به‌گونه‌ای که در دنیا شناخته شده، انواع سرلاک طوطی در بازار یافت می‌شود. البته که لازم است سرلاک کاملاً اورجینال بوده و تاریخ انقضا طولانی داشته باشد. اگر قصد تهیه تعداد زیاد دارید، منطقاً باید فروشنده قیمت مناسبی را به شما ارائه دهد. در نتیجه در زمان خرید سرلاک طوطی می‌توانید به سراغ برندهای محبوب خارجی بروید.

راف،‌هاگن، اگزکت و… از جمله مهم‌ترین‌ها هستند. فروشگاه طوطی سانان تهران طوطی یکی از مراکز عرضه مستقیم این مواد غذایی طوطی‌ها در کشور است. علاوه‌ بر آن شما امکان تهیه سرلاک مرغ عشق، عروس هلندی و انواع طوطی از جمله برزیلی را خواهید داشت. به‌هرحال اصل کلیدی این است که سرلاک استاندارد تولید شده باشد.

پلت رنگی طوطی چیست؟

پلت یا همان پلات، در واقع دانه‌های رنگی هستند که بر اساس ترکیبات فوق‌العاده مغذی ساخته شده‌اند و متشکل از مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. معمولاً از این پلت‌ها برای کنترل رشد طوطی‌هایی که ضعف دارند استفاده می‌شد. از قراردادن پلت در محیط گرم و مرطوب خودداری نمایید.

پرندگان خانگی معمولاً مشکل مواد غذایی دارند. چون اساس زندگی آن‌ها، خارج از محیط خانه‌های ماست. برای این که بتوانیم کمبودهای آنان را جبران کنیم، به طبع استفاده از پلت رنگی می‌تواند یک راهکار کلیدی و مهم باشد. بخشی از رژیم غذایی آن‌ها در پلت‌ها دیده می‌شود. مابقی این رژیم غذایی باید در میوه‌ها، سبزی‌ها، جوان انواع خوراکی‌ها، حبوبات و دانه‌ها دریافت شود. ضمن این که این مواد غذایی معمولاً باید زنجیره نیاز این حیوان را کامل کنند. در غیر این صورت طوطی به‌مرور دچار بیماری‌های خاص می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که غذای طوطی را حتماً از برندهای معتبر و با مجوز تهیه کنید. در غیر این صورت می‌تواند سبب بروز اختلال در سیستم گوارش و عملکرد این موجودات زیبا شود. در نتیجه مهم است که غذای طوطی را از کجا تهیه می‌کنید.

مکمل پرندگان چیست؟

پرندگان نیز درست مثل انسان‌ها و بسیاری دیگر از موجودات، به یک سری رنج ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. درصورتی‌که نتوانند آن‌ها را به‌خوبی در انواع اغذیه و مواد خوراکی به دست آورند. معمولاً دامپزشکان، پروبیوتیک و مولتی ویتامین پرندگان را تجویز می‌کنند.

در نتیجه اگر مایل به بهبود روند درمان و یا کنترل سلامتی پرنده خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً برای آن مولتی ویتامین مخصوص پرندگان تهیه کنید. از طرفی فراموش نکنید که باز هم این دارو نیز حتماً باید تحت لیبل معتبر عرضه شود. فروشگاه طوطی سانان تهران طوطی در دسته‌بندی جداگانه، به شما امکان خرید این مواد معدنی را می‌دهد. در نتیجه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید و در هر نقطه کشور درب محل دریافت کنید.

اگرچه طوطی‌ها در مناطق مختلف جهان قادر به زندگی هستند، اما زندگی ماشینی و آپارتمان‌نشینی ما معمولاً جذابیت برای آن‌ها ندارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که به جهت جبران هرگونه کاستی در شرایط زیست بومی‌این حیوانات، حتماً مواردی که در این مقاله متذکر شدیم جدی گرفته شده و برنامه غذایی و کنترل سلامتی این موجودات نیز کامل و به درست اجرا شود.

طولانی کردن عمر طوطی؛ چگونه؟

عوامل زیادی موجب می‌شود که عمر یک موجود زنده بیشتر شود. به طبع برای شما هم شیرین است که بتوانید حیوان خود برای مدت‌زمان طولانی تری نگه‌داری نموده و سلامت جسمی‌و روحی آن را حذف کنید. رژیم غذایی مناسب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. همین‌طور اگر در مورد شرایط دریافت ویتامین و مواد معدنی حیوان اطلاعی ندارید دراین‌خصوص با یک شخص باتجربه و متخصص ارتباط برقرار کنید و از او در این مورد کمک بخواهید.

اگر مایل به خرید قفس طوطی هستید، حتماً این کار را بسته به وزن و سن پرنده در شرایطی انجام دهید که به‌هیچ‌عنوان شرایط سلامتی و فیزیکی حیوان به خطر نیفتند. بدون تعامل متقابل و مسالمت‌آمیز و ابراز احساسات از سوی شما، طوطی خانگی به‌مرور دچار مشکل خواهد شد. معمولاً روابط اجتماعی ضعیف این حیوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلاتی است که صاحبان این پرنده با آن مواجه هستند.

درصورتی‌که تغذیه طوطی شما نامناسب باشد، به‌مرور دچار اختلالات جسمانی و یا حتی حملات قلبی می‌شود. لازم به ذکر است که فروشگاه طوطی سانان تهران طوطی باز هم در این زمینه مشاوره‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید بسته به نیاز خود اقلام و مواد غذایی نگه‌داری این پرنده شگفت‌انگیز را نیز تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *